bb71 Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Høre snobbete og upersonlig ut når noen bruker "man" synes jeg. I de fleste tilfellene hadde det gjort seg med "jeg". 0 Siter
hidi Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Så blir man kvitt dette "man" - ordet til slutt. Ånei du, jeg bruker nok mye ordet man. I de tilfeller jeg ikke synes det passer med noe mer personlig... *sorry* 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Høre snobbete og upersonlig ut når noen bruker "man" synes jeg. I de fleste tilfellene hadde det gjort seg med "jeg". Jeg kan ikke komme på noen tilfeller hvor jeg ville sagt "man". Har ingen trang til å bli upersonlig. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Ånei du, jeg bruker nok mye ordet man. I de tilfeller jeg ikke synes det passer med noe mer personlig... *sorry* Er det personlighet vi snakker om her? En personlighetstype som ikke vil bli personlig i forhold til noen? 0 Siter
hidi Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Er det personlighet vi snakker om her? En personlighetstype som ikke vil bli personlig i forhold til noen? Tror ikke helt det heller. Hvis jeg snakker om en tenkt situasjon jeg ikke har erfaring med selv.... Har for å være ærlig ikke tenkt så mye på det. Skal gjøre det neste gang jeg vil skrive man stedet for noe annet. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Tror ikke helt det heller. Hvis jeg snakker om en tenkt situasjon jeg ikke har erfaring med selv.... Har for å være ærlig ikke tenkt så mye på det. Skal gjøre det neste gang jeg vil skrive man stedet for noe annet. Du må skrive hva du vil :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 "man" er broren til "noen"... En eller annen må det være. 0 Siter
DarkPink Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Man er jo noe helt annet enn du og jeg! Man er mer generelt om folk flest. Du er konkret om den du snakker til, og jeg er konkret om deg. Kardemommeloven sier at man skal ikke plaga andre, man skal være snill og grei, osv. da vet man at det er regelen for alle i kardemommeby. Hadde det vært "du skal ikke plage andre", så vet man ikke om det er greit for andre eller ikke. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Man er jo noe helt annet enn du og jeg! Man er mer generelt om folk flest. Du er konkret om den du snakker til, og jeg er konkret om deg. Kardemommeloven sier at man skal ikke plaga andre, man skal være snill og grei, osv. da vet man at det er regelen for alle i kardemommeby. Hadde det vært "du skal ikke plage andre", så vet man ikke om det er greit for andre eller ikke. Nei da veit man jo ikke helt hvem det gjelder liksom. Liksom. 0 Siter
hidi Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Brukte det nettopp nå! Noe må en gløde for! Hvis en bruker jeg hele tiden blir det fort platt lesing, og ikke minst kjedelig. Man skal heller ikke begynne hver setning med samme ord..... Skjønner du 0 Siter
DarkPink Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Nei da veit man jo ikke helt hvem det gjelder liksom. Liksom. Eh? 0 Siter
hidi Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Nei da veit man jo ikke helt hvem det gjelder liksom. Liksom. Liksom er mer et moteord, men svært vanlig her på sørlandet. Jeg synes ord er der for å bli brukt! Skriver endel så da er det greit med mange ord som har noenlunde samme betydning.... 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Brukte det nettopp nå! Noe må en gløde for! Hvis en bruker jeg hele tiden blir det fort platt lesing, og ikke minst kjedelig. Man skal heller ikke begynne hver setning med samme ord..... Skjønner du Oki-doki. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Eh? Litt av et innlegg! 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Eh? Bare litt av et innlegg. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. september 2006 Forfatter Skrevet 23. september 2006 Liksom er mer et moteord, men svært vanlig her på sørlandet. Jeg synes ord er der for å bli brukt! Skriver endel så da er det greit med mange ord som har noenlunde samme betydning.... Jeg bruker m y e tid på ord. Men liker ikke fremmedord. Og liker ikke folk som tyr for ofte til det. 0 Siter
DarkPink Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Bare litt av et innlegg. Fordi? 0 Siter
hidi Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Jeg bruker m y e tid på ord. Men liker ikke fremmedord. Og liker ikke folk som tyr for ofte til det. Det vet jeg utifra alt du har skrevet. Du skriver meget godt og det legges merke til! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 En eller annen må det være. Ja, det er Hasse som er denne Noen... (hvis du har lest Ludde-bøkene, vet du hva jeg mener...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.