Gå til innhold

Hvem er denne "man"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høre snobbete og upersonlig ut når noen bruker "man" synes jeg. I de fleste tilfellene hadde det gjort seg med "jeg".

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

23

• hidi

5

• DarkPink

4

• red

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så blir man kvitt dette "man" - ordet til slutt.

Ånei du, jeg bruker nok mye ordet man. I de tilfeller jeg ikke synes det passer med noe mer personlig...

*sorry*

Skrevet

Høre snobbete og upersonlig ut når noen bruker "man" synes jeg. I de fleste tilfellene hadde det gjort seg med "jeg".

Jeg kan ikke komme på noen tilfeller hvor jeg ville sagt "man". Har ingen trang til å bli upersonlig.

Skrevet

Ånei du, jeg bruker nok mye ordet man. I de tilfeller jeg ikke synes det passer med noe mer personlig...

*sorry*

Er det personlighet vi snakker om her?

En personlighetstype som ikke vil bli personlig i forhold til noen?

Skrevet

Er det personlighet vi snakker om her?

En personlighetstype som ikke vil bli personlig i forhold til noen?

Tror ikke helt det heller. Hvis jeg snakker om en tenkt situasjon jeg ikke har erfaring med selv....

Har for å være ærlig ikke tenkt så mye på det.

Skal gjøre det neste gang jeg vil skrive man stedet for noe annet.

Skrevet

Tror ikke helt det heller. Hvis jeg snakker om en tenkt situasjon jeg ikke har erfaring med selv....

Har for å være ærlig ikke tenkt så mye på det.

Skal gjøre det neste gang jeg vil skrive man stedet for noe annet.

Du må skrive hva du vil :-)

Skrevet

"man" er broren til "noen"...

En eller annen må det være.

Skrevet

Man er jo noe helt annet enn du og jeg!

Man er mer generelt om folk flest. Du er konkret om den du snakker til, og jeg er konkret om deg.

Kardemommeloven sier at man skal ikke plaga andre, man skal være snill og grei, osv. da vet man at det er regelen for alle i kardemommeby. Hadde det vært "du skal ikke plage andre", så vet man ikke om det er greit for andre eller ikke.

Skrevet

Man er jo noe helt annet enn du og jeg!

Man er mer generelt om folk flest. Du er konkret om den du snakker til, og jeg er konkret om deg.

Kardemommeloven sier at man skal ikke plaga andre, man skal være snill og grei, osv. da vet man at det er regelen for alle i kardemommeby. Hadde det vært "du skal ikke plage andre", så vet man ikke om det er greit for andre eller ikke.

Nei da veit man jo ikke helt hvem det gjelder liksom. Liksom.

Skrevet

Brukte det nettopp nå!

Noe må en gløde for!

Hvis en bruker jeg hele tiden blir det fort platt lesing, og ikke minst kjedelig. Man skal heller ikke begynne hver setning med samme ord.....

Skjønner du

Skrevet

Eh?

Skrevet

Liksom er mer et moteord, men svært vanlig her på sørlandet.

Jeg synes ord er der for å bli brukt! Skriver endel så da er det greit med mange ord som har noenlunde samme betydning....

Skrevet

Brukte det nettopp nå!

Noe må en gløde for!

Hvis en bruker jeg hele tiden blir det fort platt lesing, og ikke minst kjedelig. Man skal heller ikke begynne hver setning med samme ord.....

Skjønner du

Oki-doki.

Skrevet

Liksom er mer et moteord, men svært vanlig her på sørlandet.

Jeg synes ord er der for å bli brukt! Skriver endel så da er det greit med mange ord som har noenlunde samme betydning....

Jeg bruker m y e tid på ord.

Men liker ikke fremmedord. Og liker ikke folk som tyr for ofte til det.

Skrevet

Jeg bruker m y e tid på ord.

Men liker ikke fremmedord. Og liker ikke folk som tyr for ofte til det.

Det vet jeg utifra alt du har skrevet. Du skriver meget godt og det legges merke til!

Skrevet

En eller annen må det være.

Ja, det er Hasse som er denne Noen... (hvis du har lest Ludde-bøkene, vet du hva jeg mener...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...