Gå til innhold

"kan jeg låne litt såpe av deg?" eller hvordan si det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på treningsstudio i går. I det jeg skulle hoppe i dusjen fant jeg ut at jeg hadde glemt posen med såpe. Så jeg måtte da spørre en dame i dusjen om jeg vær så snill kunne få låne litt såpe av henne.

Det fikk jeg " og jeg vil ikke ha det igjen heller", sa hun.

Følte meg ganske dum da. Men å bruke ordet "låne" syntes jeg låt mer høflig enn å spørre om å få noe.

Hvordan ville dere formulert dere?

Skrevet

Hadde nok brukt det samme utrykket. :)

Hun spøkte nok bare litt med deg. :P

Skrevet

Jeg hadde nok spurt på samme måte som deg. Svaret hun ga var heller ikke rart synes jeg. Hadde tolket det som om hun synes det var hyggelig å låne deg såpe, og som et forsøk på et spøkefullt svar. Med mindre hun svarte i en sur tone :-)

Skrevet

Jeg hadde nok spurt på samme måte som deg. Svaret hun ga var heller ikke rart synes jeg. Hadde tolket det som om hun synes det var hyggelig å låne deg såpe, og som et forsøk på et spøkefullt svar. Med mindre hun svarte i en sur tone :-)

Jeg er faktisk litt usikker på om hun forsøkte å være spøkefull eller ikke. Må nevnes at jeg er premenstruell i siste fase nå, og derfor har store problemer med å oppfatte ironi:P

Skrevet

Jeg ville spurt på samme måte.

Men jeg ville også svart som hun gjorde. Det var nok bare en spøk fra hennes side. :)

Skrevet

Kunne du være så snill å hjelpe meg med litt såpe? Jeg har vist glemt min hjemme mitt naut ;)

Skrevet

Jeg er faktisk litt usikker på om hun forsøkte å være spøkefull eller ikke. Må nevnes at jeg er premenstruell i siste fase nå, og derfor har store problemer med å oppfatte ironi:P

Jeg er så sikker som jeg kan være på at at hun prøvde å være hyggelig :-)

Skrevet

Jeg er så sikker som jeg kan være på at at hun prøvde å være hyggelig :-)

ok da var hun sikkert hyggelig:).

Gjest sånn eller sånn
Skrevet

Kunne sagt: Kan jeg få litt såpe av deg? Jeg har glemt min....

Skrevet

Sannsynligvis ville jeg sagt det samme som du.

Hun spøkte nok med den kommetaren du fikk tilbake.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde etter allsansynlighet spurt på samme måte som deg. Det er akkurat like sansynlig at jeg ville svart slik hun som ga deg såpa gjorde. Det var antakelig spøkefullt ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...