Gjest Roseanna Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Hei Jeg er en jente på 27år som har problemer med sår slimhinne. For 3mnd. siden var jeg på sykehus p.g.a. at jeg hadde hatt problemer med blødning etter samleie en stund. Jeg har vært på sykehuset mange ganger p.g.a. dette å fått medisiner mot sjedebetennelse og livmorhalsinfeksjon. Da ingen av disse medisinene så ut til å hjelpe fikk jeg en behandling med frysing. Dette hjalp heller ikke. Siste gangen jeg var på sykehuset, for 3 mnd. siden ble jeg lagt inn for å ta laserbrenning. Dette har hjulpet noe, men de siste gangene jeg og min samboer har hatt samleie har jeg blitt veldig sår å hatt litt rosa utflod etterpå. Jeg vil tro dette kommer av såre slimhinner etter laserbehandlingen...? Hva kan jeg gjøre får å få tykkere slimhinne igjen. Finnes det noen alternativ medisin for dette ? Har lest at Ovestrin skal hjelpe mot såre slimhinner, men dette er vel for kvinner i overgangsalderen? Siden jeg å min samboer nå prøver å få barn er dette med at jeg blir så sår etter samleie blitt et stort problem for meg. Jeg er også veldig redd jeg skal begynne å blø slik jeg gjorde før laserbehandlingen. (Jeg blødde da i flere dager etter samleie.) Dette ble et langt innlegg, men jeg er så lei av leger og sykehus nå at jeg tenkte jeg fikk få med alt så kanskje det er lettere å svare på mine spørsmål. Håper veldig på svar da dette begynner å gå meg og min samboer på nervene. Ha en god påske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24704-s%C3%A5retynne-slimhinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. april 2001 Del Skrevet 14. april 2001 Se vedlegg med informasjon om problemet med blødning. Jeg vet ikke hva sårheten kommer av, det kan jo være noe forbigående. Med hensyn til slimhinnene kan du ikke gjøre noe selv. Jeg går utfra at du ikke bruker p-pille som kan øke problemet? Ovesterin hjelper sannsynligvis ikke, hvis du har normale hormonforhold (regelmessige blødninger). Blødning ved samleie kan i evt graviditet ikke skade foster eller øke risiko for abort. BLØDNING I FORBINDELSE MED SAMLEIE Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24704-s%C3%A5retynne-slimhinner/#findComment-103344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.