Gå til innhold

Noe jeg aldri har skjønt helt.

Anbefalte innlegg

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

Fra en Sting låt:

"better to be poor than be a fat man in the eye of a needle"

er det en mening?

Skrevet

Bedre å være fattig og fri enn rik og "fanget" i alle livets forpliktelser. Ofte mye ansvar og stress som følger med det å eie mye vet du.

Som en vis mann sa: "Når du eier mer enn 3 ting, eier tingene deg."

Skrevet

Kjenner ikke låta, men jeg vil også heller være fattig enn å være feit og sitte fast i et nåløye...

I det siste tilfellet har du jo ingen mulighet til å komme deg videre.

Skrevet

Bedre å være fattig og fri enn rik og "fanget" i alle livets forpliktelser. Ofte mye ansvar og stress som følger med det å eie mye vet du.

Kay, da var det litt som jeg trodde, men skjønner fortsatt ikke åssen det blir forklart helt.

Åssen det henger sammen med "eye of a needle"

Men takk :)

Gjest slik kanskje
Skrevet

Bedre å være fattig enn en mann som sitter fast i det...

Skrevet

Bibelsitat. Husker ikke helt ordrett, men: det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik mann å komme inn i himmelen.

Så har Sting mikset dette. Sikkert med hensikt, han er jo utdannet lærer og kan nok sitt religionspensum.

Gjest Streker paa veggen..!
Skrevet

Kjenner ikke låta, men jeg vil også heller være fattig enn å være feit og sitte fast i et nåløye...

I det siste tilfellet har du jo ingen mulighet til å komme deg videre.

Du har nok hørt låta, den heter "All this time" :)

Ahh..mm.. kansje jeg er litt på vei til og forstå "in the eye of the needle nå"

Tenke på en måte at det var nåla som "så ut" på en måte, at det var noen andre... hmm.. får tenke mere ;)

Skrevet

Jeg får trå til med litt Bibelkunnskap :-)

Lignelsen om at det er vanskligere for enn rik mann å komme inn i Guds rike enn for en kamel å gå gjennom et nåløye er veldig kjent. Jeg regner med at det er det sangeren tenker på.

Sitat fra Bibelen:

24 Da Jesus så hvor bedrøvet han ble, sa han: «Hvor vanskelig det er for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike! 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det er for en rik å komme inn i Guds rike.» 26 «Hvem kan da bli frelst?» sa de som hørte på. 27 Han svarte: «Det som er umulig for mennesker, er mulig for Gud.»

Skrevet

Jeg får trå til med litt Bibelkunnskap :-)

Lignelsen om at det er vanskligere for enn rik mann å komme inn i Guds rike enn for en kamel å gå gjennom et nåløye er veldig kjent. Jeg regner med at det er det sangeren tenker på.

Sitat fra Bibelen:

24 Da Jesus så hvor bedrøvet han ble, sa han: «Hvor vanskelig det er for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike! 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det er for en rik å komme inn i Guds rike.» 26 «Hvem kan da bli frelst?» sa de som hørte på. 27 Han svarte: «Det som er umulig for mennesker, er mulig for Gud.»

Aiai! Kansje sånn han tenker da :) Er jo en litt små-relgiøs låt :P

At man skal gjennom nål-øyet, men har man mye så er det ikke sikkert det går..humre :)

Skrevet

Bedre å være fattig enn å være en rik mann uten mulighet til frelse.

Eller? The eye of the needle er jo nåløyet som kamelen ikke kommer gjennom og derfor heller ikke den rike mannen.

Handler om å dele godene, da, vettø.

:)

Skrevet

Det er vel noe fra bibelen om den rike, en kamel og et nåløye?

Skrevet

Aiai! Kansje sånn han tenker da :) Er jo en litt små-relgiøs låt :P

At man skal gjennom nål-øyet, men har man mye så er det ikke sikkert det går..humre :)

Der er du inne på det. Bibelforskere tror at Jesus tenkte på en av portene gjennom bymuren rundt Jerusalem. Om kvelden ble hovedporten stengt. Da var det bare igjen en liten port som tilreisende kunne komme inn gjennom. Porten var så lav, at for at en kamel skulle kunne komme gjennom, måtte all oppakning tas av, og kamelen krabbe inn.

Skrevet

Der er du inne på det. Bibelforskere tror at Jesus tenkte på en av portene gjennom bymuren rundt Jerusalem. Om kvelden ble hovedporten stengt. Da var det bare igjen en liten port som tilreisende kunne komme inn gjennom. Porten var så lav, at for at en kamel skulle kunne komme gjennom, måtte all oppakning tas av, og kamelen krabbe inn.

Sånn var det, ja!

*flinke ulvinnen*

Skrevet

Sånn var det, ja!

*flinke ulvinnen*

Takker og bukker *smiler fornøyd*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...