Gå til innhold

Går du i familieselskap når du har influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder du deg hjemme eller går du i familieselskap når du har influensa? Tar du paracet o.l for å føle deg bedre og så går?

Jeg har influensa nå, har vondt i halen, er helt gåen i kroppen og har litt feber. Det verker litt i hode og ledd.

Føler mest for å legge meg ned å sove, men kanskje burde jeg gå i dette selskapet. Det vil bli lagt merke til om jeg ikke er der... Dette er familien på min manns side som vi ikke har så mye kontakt med anet enn bursdager og noen ganger i julen, i tilegg kommer andre jeg ikke kjenner, eller kjenner litt...

Hva gjør du i slike situasjoner? Er det lov å legge seg til hjemme, eller bør jeg gå?

Skrevet

Selvsagt holder du deg hjemme -du vil vel ikke smitte ned hele selskapet?

Skrevet

Er det bare influensa eller dypere motiv?

Tror det her er snakk om dypere motiv, du liker ikke hans familie.

Skal du leve resten av ditt liv med denne mannen, er det viktig å huske at familien alltid vil være der!

Gjest fru lyngom
Skrevet

Skal du leve resten av ditt liv med denne mannen, er det viktig å huske at familien alltid vil være der!

det må da være lov å holde seg hjemme når man har influensa!

Skrevet

Selvsagt holder du deg hjemme -du vil vel ikke smitte ned hele selskapet?

Jeg ville hatet deg (i smug) om du kom i selskapet med influensa. Jeg blir veldig sjuk når jeg blir sjuk, og gjør mye for å ikke bli det.

Ennå husker jeg fjeset på en mann som var i møte med meg og noen andre rett før jul for tre-fire år siden. Han hostet og nøs og heiv innpå pastiller og lo og bråket og sa: "Å i helsike, dette er den verste forkjølelsen jeg har hatt, ha, ha, host, host".

Jeg satt rett overfor han ved bordet og fire dager etterpå måtte jeg på hodet i seng. Det var DEN j ula. Og avlyst sydenreise i januar, og... og...

Ikke gå! Bli hjemme! God bedring!

:)

Gjest god bedring
Skrevet

Hvis du har fått influensa allerede, skal legen din melde det inn til folkehelseinstituttet. Årets infuensa er ikke oppdaget i Europa enda, så da er du den første!!

Tror årets influensavaksine er varslet å komme til landet om noen uker. (www.fhi.no)

Men det gjelder kanskje bare mennesker, er du en katt eller hund (jfr vondt i halen) har kanskje deres infuensa kommet?

Jeg ville ikke gått med smittsomme sykdommer i selskap.

Skrevet

Nei, jeg har faktisk influensa!

Vi har ikke den næreste kontakten for å si det slik. Skulle ønske vi kunne få det, men det funker ikke slik. Vet egentlig ikke hvorfor...

Har ikke noe imot dem, vi er bare ikke så close, så for meg betyr ikke de selskapene så mye.

Dessuten er jeg ganske groggy og føler meg ikke bra...

Gjest fru lyngom
Skrevet

Nei, jeg har faktisk influensa!

Vi har ikke den næreste kontakten for å si det slik. Skulle ønske vi kunne få det, men det funker ikke slik. Vet egentlig ikke hvorfor...

Har ikke noe imot dem, vi er bare ikke så close, så for meg betyr ikke de selskapene så mye.

Dessuten er jeg ganske groggy og føler meg ikke bra...

klart at hvis dere ikke er så close så ønsker du iallefall å være litt opplagt når dere sees. helt normalt det da

Skrevet

klart at hvis dere ikke er så close så ønsker du iallefall å være litt opplagt når dere sees. helt normalt det da

Ja, nettopp der har du det!

Man vil gjerne føle seg litt oppegående når man skal i slike selskaper...

Skrevet

Hold deg hjemme, så du ikke smitter noen!

-og så du får slappet av og blitt frisk...

Skrevet

Hvis du har fått influensa allerede, skal legen din melde det inn til folkehelseinstituttet. Årets infuensa er ikke oppdaget i Europa enda, så da er du den første!!

Tror årets influensavaksine er varslet å komme til landet om noen uker. (www.fhi.no)

Men det gjelder kanskje bare mennesker, er du en katt eller hund (jfr vondt i halen) har kanskje deres infuensa kommet?

Var fristet til å si noe om det samme.

Folk misbruker ordet influensa.

Misforstå meg rett, jeg tror så absolutt på at trådstarteren føler seg veldig dårlig, men sykdommen influensa er det neppe.

Skrevet

Nei, da blir jeg hjemme. Ikke så mye på grunn av formen min, men fordi influensa kan være veldig smittsomt.

Skrevet

Enig med deg og Calóni! Det er forskjell på forkjølelse og influensa. Influensa har man liksom ikke når som helst på året...

Skrevet

Vi hadde akkurat en diskusjon her på det med influensa.

Var flere her som fortalte meg at de hadde influensa, hvor jeg svarte at nei, den er ikke her nå.

De ble litt snurte på meg ;o)

Men derimot er det noe som går, og flere har vært syke, jeg tviler ikke på det. Men de kalle alt for influensa, og mener hardnakket at jeg har feil.

Skrevet

Oj, det svaret skulle jo ikke i din tråd, sorry! Men 2 tråder opp.

Da kan jeg jo svare deg mens jeg er her. Hold deg hjemme du, er du syk, så er du syk.

Ikke noe moro om du skulle smitte noen, ikke noe særlig om du skulle bli dårligere selv.

God bedring!

Skrevet

Når jeg har influensa har jeg feber og vondt. Klarer knapt nok å komme meg på do og tilbake til sofa/senga. Sover nesten hele tiden.

Har ikke engang i tankene å verken skrive innlegg på dol eller så mye som hente posten.

Skrevet

Hvis jeg har influensa eller på annen måte ikke orker å gå i selskap, gjør jeg ikke det. Har ikke dårlig sammvittighet av den grunn.

Skrevet

Jeg hadde vært hjemme, og jeg ville nok ikke risikert å smitte noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...