Gå til innhold

hva er migrene?

Anbefalte innlegg

Gjest spørderejeg
Skrevet

Jeg trodde at migrene slik at den som er rammet må ligge i senga i et mørkt rom så lenge det pågår, og at det er uutholdelig hodepine.

Men, flere ganger i det siste har jeg hørt folk si at de har litt migrene. Akkurat som om det er det samme som hodepine? Så da lurer jeg på hva er migrene?

Skrevet

Det er forskjell på hvor harde anfallene er. Noen ganger kan jeg ta migrenemedisin og bare sitte i ro, andre ganger må jeg ta medisin, legge meg, lukke ute alt lys og ha det helt stille.

Skrevet

Migrene kan nok utarte seg forskjellig fra person til person.

Men det er ikke tvil om at det er folk som misbruker diagnosen migrene.

Migrene må være påvist via undersøkelser, ikke bare være en hodepine.

Når noen sier at de har "litt migrene", så pleier jeg å møte det med en viss skepsis. Jeg tviler ikke på at de har vondt i hodet, men det er ikke dermed slik at de må ha migrene.

Skrevet

Migrene kan nok utarte seg forskjellig fra person til person.

Men det er ikke tvil om at det er folk som misbruker diagnosen migrene.

Migrene må være påvist via undersøkelser, ikke bare være en hodepine.

Når noen sier at de har "litt migrene", så pleier jeg å møte det med en viss skepsis. Jeg tviler ikke på at de har vondt i hodet, men det er ikke dermed slik at de må ha migrene.

det høres ut som å være litt gravid..

Skrevet

Det kan variere veldig kor hardt anfallet er. Eg har av og til veldig lette anfall, slik at det framleis går an å vere oppegåande og fungere nokså bra på halv maskin kun med vanlege hovudverkstablettar. Andre gongar er det berre å ligge stille i kjølig, mørkt rom, og kjenne kor atombombene går av i hovudet.

Eg klarer jo godt å kjenne att *typen* lett migreneanfall til skilnad frå andre typar hovudverk som eg også kan ha iblant, sjølv om intensiteten er ein heilt anna enn det er når det er på det verste.

Men joda, eg trur nok også at "migrene" i nokre tilfelle er eit misbrukt ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...