Gå til innhold

Feilaktig bruk av diagnosenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde akkurat en diskusjon her på det med influensa.

Var flere her som fortalte meg at de hadde influensa, hvor jeg svarte at nei, den er ikke her nå.

De ble litt snurte på meg ;o) Men derimot er det noe som går, og flere har vært syke, jeg tviler ikke på det. Men de kalle alt for influensa, og mener hardnakket at jeg har feil.

Jepp. Folk blir snurte om man forsøker å fortelle dem at de ikke har influensa. Derfor biter jeg i meg irritasjonen og tar den ut på dere på DOL istedet.

For jeg må igjen poengtere,- jeg tviler ikke på at folk er syke. De har kanskje høy feber, føler seg elendig og alt sånt. Men det -er- ikke influensa i september!!

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

2

• Åsemor

2

• bugge -jenta

2

• hidi

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi hadde akkurat en diskusjon her på det med influensa.

Var flere her som fortalte meg at de hadde influensa, hvor jeg svarte at nei, den er ikke her nå.

De ble litt snurte på meg ;o) Men derimot er det noe som går, og flere har vært syke, jeg tviler ikke på det. Men de kalle alt for influensa, og mener hardnakket at jeg har feil.

Her sør er vi fæle til å kalle det influensa, men symptomene går jo i samme duren.Forkjølese med feber og verk i kroppen. Jeg skal ta meg sammen ja :) Forkjølelse heter det. ja

Skrevet

Jepp. Folk blir snurte om man forsøker å fortelle dem at de ikke har influensa. Derfor biter jeg i meg irritasjonen og tar den ut på dere på DOL istedet.

For jeg må igjen poengtere,- jeg tviler ikke på at folk er syke. De har kanskje høy feber, føler seg elendig og alt sånt. Men det -er- ikke influensa i september!!

æ tog an ;)

Skrevet

Jeg tviler ikke på de heller altså :o)

Men jeg må innrømme at jeg var uvitendes før jeg også, og trodde alt var influensa ;o)

Men jeg håper at ingen får den, for den er hard!

Skrevet

Schizofreni har jeg diskutert maaaange ganger.

Er helt enig med deg, selv om jeg gjerne kan si at jeg er deppa, selv om jeg nok ikke har noen depresjon, men bare er lei meg. Jeg personlig bruker ordet "deppa" som en mye mildere greie enn "depresjon".

Skrevet

Her sør er vi fæle til å kalle det influensa, men symptomene går jo i samme duren.Forkjølese med feber og verk i kroppen. Jeg skal ta meg sammen ja :) Forkjølelse heter det. ja

Tja, jeg mener at en influensa er mye sterkere og verre. Man ligger strak, kaster gjerne opp, høy feber.

Forkjølese er ikke så sterk, og man fungerer noenlunde.

Virus som kommer og går, kan man bli ganske syk av.

Bihulebetennelse f.eks er hard, og man blir veldig dårlig.

Tror forresten ikke bare dere bruker influensa som en samlebestegnelse, jeg bor i vest, og de gjør det her også ;o)

Skrevet

Jeg blir iallefall litt forundra over folk som sier de er syke og så har de ingen feber, men er kun forkjøla. For meg er ikke dette nok til å kalles "syk".

Så hvis man føler seg såpass råtten at man hverken kan prate med folk eller se på pc-skjermen uten å ha skikkelig VONDT så er man ikke syk, bare fordi man ikke har feber?

Der er jeg ikke enig med deg. Jeg fungerer godt på jobb med snørr i nesa og vondt i halsen, men om jeg blir "tett i hodet" så klarer jeg absolutt ingenting, og klarer ikke å bidra med noe som helst på jobb. Har så og si aldri feber, men jeg sier jo selvfølgelig at jeg er syk når jeg ringer til jobb og sier at jeg ikke kommer.

Skrevet

Jeg tviler ikke på de heller altså :o)

Men jeg må innrømme at jeg var uvitendes før jeg også, og trodde alt var influensa ;o)

Men jeg håper at ingen får den, for den er hard!

Jepp. Jeg har hatt influensa én gang, da jeg var ni år. Var borte fra skolen en uke og en dag, husker jeg.

Skrevet

Jepp. Jeg har hatt influensa én gang, da jeg var ni år. Var borte fra skolen en uke og en dag, husker jeg.

Jeg har hatt det 2 ganger, og lå i over en uke begge gangene.

Det kom helt plutselig, pang! så ble jeg dårlig.

Sambo hadde det nå i vinter, og jeg det var grusomt og se sterke mannen helt totalt redusert i en uke.

Skrevet

Jeg har hatt det 2 ganger, og lå i over en uke begge gangene.

Det kom helt plutselig, pang! så ble jeg dårlig.

Sambo hadde det nå i vinter, og jeg det var grusomt og se sterke mannen helt totalt redusert i en uke.

Mm. Da blir man litt irritert når en annen person nyser, kjenner på pannen sin og erklærer at hun nok begynner å få "litt influensa".

Skrevet

Tja, jeg mener at en influensa er mye sterkere og verre. Man ligger strak, kaster gjerne opp, høy feber.

Forkjølese er ikke så sterk, og man fungerer noenlunde.

Virus som kommer og går, kan man bli ganske syk av.

Bihulebetennelse f.eks er hard, og man blir veldig dårlig.

Tror forresten ikke bare dere bruker influensa som en samlebestegnelse, jeg bor i vest, og de gjør det her også ;o)

Ja, både i vest og i Trøndelag har jeg inntrykk av at det er ganske vanlig å misbruke ordet.

Skrevet

Så hvis man føler seg såpass råtten at man hverken kan prate med folk eller se på pc-skjermen uten å ha skikkelig VONDT så er man ikke syk, bare fordi man ikke har feber?

Der er jeg ikke enig med deg. Jeg fungerer godt på jobb med snørr i nesa og vondt i halsen, men om jeg blir "tett i hodet" så klarer jeg absolutt ingenting, og klarer ikke å bidra med noe som helst på jobb. Har så og si aldri feber, men jeg sier jo selvfølgelig at jeg er syk når jeg ringer til jobb og sier at jeg ikke kommer.

Hmm, jeg har aldri opplevd å være så forkjøla at jeg ikke har klart å gå på jobb. Hadde jeg vært så dårlig som du beskriver, så hadde jeg nok hatt feber ;-) Sånn sett er vi forskjellige.

Jeg treffer allikevel stadig på folk som forteller at de er "syke", mens jeg ser at de "bare" er forkjøla.

Uansett, jeg skal modere meg litt. Skjønner at du føler deg syk når du er så forkjøla som du beskriver her :-)

Skrevet

Hvis så mange mennesker som _sier_ de har influensa virkelig hadde hatt det; ville en influensaepedemi kunne slått ut 100 % av befolkningen... Hehe.

Godt det ikke er sånn.

Gjest syk kan man likevel være
Skrevet

Jeg har hatt influensa to ganger, og ja det var noe helt annet enn forkjølelse, det kom brått og slo meg helt ut en ukes tid. Var helt avhengig av hjelp til barnepass og matlaging.

Likevel, man kan bli temmelig syk av ulike viruser også, og jeg ser ingen grunn til å bagatellisere dette eller si at man ikke da er "syk". Og selvsagt kan man bli så dårlig at man ikke tenker klart nok eller kan gå på jobb. Selv er jeg sengeliggende (hviler) mesteparten av dagen hvis jeg blir virus-syk.

Jeg blir irritert over folk som stort sett har hatt god helse, og som ikke har peil på hva det vil si å faktisk bli syk, uansett om det er virus eller influensa.

Dette er ikke myntet på hovedinnlederen så mye som på enkelte av svarene under her.

Skrevet

Jeg har hatt influensa to ganger, og ja det var noe helt annet enn forkjølelse, det kom brått og slo meg helt ut en ukes tid. Var helt avhengig av hjelp til barnepass og matlaging.

Likevel, man kan bli temmelig syk av ulike viruser også, og jeg ser ingen grunn til å bagatellisere dette eller si at man ikke da er "syk". Og selvsagt kan man bli så dårlig at man ikke tenker klart nok eller kan gå på jobb. Selv er jeg sengeliggende (hviler) mesteparten av dagen hvis jeg blir virus-syk.

Jeg blir irritert over folk som stort sett har hatt god helse, og som ikke har peil på hva det vil si å faktisk bli syk, uansett om det er virus eller influensa.

Dette er ikke myntet på hovedinnlederen så mye som på enkelte av svarene under her.

Siden du skrev innlegget som svar til meg, så svarer jeg fordet det ikke var myntet på meg, jeg ;)

Jeg tror de aller fleste her (inkludert meg) er fullstendig enig i at man kan være litt syk eller kjempesyk, og at det kjenner man best selv. Selvsagt,- noen roper veldig høyt om små ting, men de fleste er nok ganske oppriktige.

Som jeg har poengtert tidligere,- man kan godt være veldig syk. Man kan ha 40 i feber, vondt i hele kroppen, vondt i halsen, kaste opp, ha vont i halsen og være tett i hodet.

Men det er -ikke- influensa når det er i september (noe annet ville være en sensasjon). Det var det tråden min i utgangspunktet handlet om, nemlig misbruk av diagnosenavn.

Er man så syk som jeg beskrev over bør man absolutt dra til lege for å få bekreftet hva det er, for da er det absolutt ingen vanlig forkjølelse. Kanskje er det enda viktigere å dra til legen hvis noe sånt skjer i september, enn om det skjer under en influensaepidemi, for da er det iallfall ganske naturlig å tro at det er influensa.

En på jobben min har jobbet der i 20 år og har -aldri- hatt en dag på egenmelding. Han har vært sykemeldt én gang. Han drar på jobb selv om han er forkjølet og syk og mener at andre burde gjøre det samme. Han har nok en høyere terskel for å bli hjemme enn det andre har.

Og dessuten,- folk som sier "smertestillende er unødvendig og bare skadelig for kroppen, det bruker jeg ikke" har aldri -virkelig- hatt vondt, tror nå jeg.

Skrevet

Takk for at du skrev dette. Det er sånne ting jeg irriterer meg grønn over. :)

Skrevet

Jeg vil bare tilføye en diagnose. Det er mange som ikke greier å skille mellom en psykopat og en drittsekk. Har du levd i et samliv der du ikke har hatt det bra, så har du levd med en psykopat. Så det er mange som bruker alvorlige diagnoser feil.

Skrevet

Jeg vil bare tilføye en diagnose. Det er mange som ikke greier å skille mellom en psykopat og en drittsekk. Har du levd i et samliv der du ikke har hatt det bra, så har du levd med en psykopat. Så det er mange som bruker alvorlige diagnoser feil.

Ja! Den glemte jeg. "Han der var helt psykopat i huet sitt, ass! Jeg fikk helt noia jeg, det var helt sinnsykt." Sånne står ikke høyt i kurs hos meg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...