Gå til innhold

Tom Sawyer og Huckleberry Finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å kjøpe filmene om Tom Sawyer og Huckleberry Finn. Antar filmene fenger dagens barn også?

Noen som vet om det finnes en slags "samleserie" med disse filmene (jeg husker ikke hvor mange filmer det var tilsammen..)?

Skrevet

Jeg vet det finnes en ganske gammel innspilling av Huckleberry Finn (the adventures of... eller noe)

men har ikke hørt om noen serie.

Kunne egentlig tenkt meg denne selv:-)

*mimre*

Skrevet

Jeg vet det finnes en ganske gammel innspilling av Huckleberry Finn (the adventures of... eller noe)

men har ikke hørt om noen serie.

Kunne egentlig tenkt meg denne selv:-)

*mimre*

Ja, jeg ser den gjerne om igjen! Er endel år siden serien gikk på TV, men den gjorde stort inntrykk :-)

Skrevet

Ja, jeg ser den gjerne om igjen! Er endel år siden serien gikk på TV, men den gjorde stort inntrykk :-)

Aller best husker jeg hvordan han kvittet seg med den ubehagelige oppgaven å kalke gjerdet ved hjelp av byttegreiene sine - herlig:-)

Kjente meg nok igjen i hans lave arbeidsmoral - *hoho*

Skrevet

Aller best husker jeg hvordan han kvittet seg med den ubehagelige oppgaven å kalke gjerdet ved hjelp av byttegreiene sine - herlig:-)

Kjente meg nok igjen i hans lave arbeidsmoral - *hoho*

Hehe, vet ikke om jeg husker akkurat det, men ser iallefall for meg det hvite gjerdet utenfor huset til Tom(?)

Det jeg husker aller best er at de var ute på eventyr og reiste nedover elven med en elvebåt.

Dessuten var jeg litt svak for Huck. Han var litt sånn "søtrar" ;-) Ligna han ikke litt på Jamie Olivier tro? :-)

Skrevet

Hehe, vet ikke om jeg husker akkurat det, men ser iallefall for meg det hvite gjerdet utenfor huset til Tom(?)

Det jeg husker aller best er at de var ute på eventyr og reiste nedover elven med en elvebåt.

Dessuten var jeg litt svak for Huck. Han var litt sånn "søtrar" ;-) Ligna han ikke litt på Jamie Olivier tro? :-)

Lurer litt på om det ikke var Eliah Wood som spilte Huck???

Hadde nok en liten cruch på ham jeg også, ja:-)

Skrevet

Det stemmer at det var Elijah Wood, ja :) Iallfall i filmen.

Skrevet

Jeg vil ha filmen med norsk tekst (evt. norsk tale) *hulk*

Jeg er nesten sikker på at serien om Huck Finn gikk på norsk tv. Det er mange guruer her som vet hvor man får kjøpt DVDer, jeg er ikke en av dem dessverre.

Ikke gråt togli, noen av de andre kan sikkert hjelpe deg :o)

Skrevet

Jeg har søkt litt på nettet og ser at det er maaange som har spilt Huck Finn. Du er antagelig litt yngre enn meg, for jeg kan ikke huske noen versjon med Elijah Wood ;-)

Den Huck Finn jeg husker ble spilt av Ian Tracey. Han har visst også spilt i DaVinci-koden! Jeg _tror_ det er samme persom iallefall:

http://www.davincisinquest.com/about/aboutcast/IanTracey.asp

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at serien om Huck Finn gikk på norsk tv. Det er mange guruer her som vet hvor man får kjøpt DVDer, jeg er ikke en av dem dessverre.

Ikke gråt togli, noen av de andre kan sikkert hjelpe deg :o)

Vi satser på det :-)

Skrevet

Jeg har søkt litt på nettet og ser at det er maaange som har spilt Huck Finn. Du er antagelig litt yngre enn meg, for jeg kan ikke huske noen versjon med Elijah Wood ;-)

Den Huck Finn jeg husker ble spilt av Ian Tracey. Han har visst også spilt i DaVinci-koden! Jeg _tror_ det er samme persom iallefall:

http://www.davincisinquest.com/about/aboutcast/IanTracey.asp

Satser på å lete fram boka og mimre litt først - så får jeg se om jeg kjøper filmen seinere.

Håper du finner en utgave med norsk tekst/tale:-)

Viktig å sette barna inn i slike klassikere, det er en obligatorisk del avbarneoppdragelsen;-)

PS takk for "ung" - men det er ikke så lenge siden jeg mener jeg så den - det var ikke da jeg var liten;-)

Skrevet

Satser på å lete fram boka og mimre litt først - så får jeg se om jeg kjøper filmen seinere.

Håper du finner en utgave med norsk tekst/tale:-)

Viktig å sette barna inn i slike klassikere, det er en obligatorisk del avbarneoppdragelsen;-)

PS takk for "ung" - men det er ikke så lenge siden jeg mener jeg så den - det var ikke da jeg var liten;-)

Okei, da har jeg nok bare gått glipp av den nyere versjonen ;-)

Alt var jo så mye bedre da vi var unge, så det gjelder å pøse på med "oldtidsklassikere" for våre håpefulle ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...