Gå til innhold

Hvor ofte skifter du nick?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri byttet nick, men nå kan det jo gå et år mellom hver gang jeg er her inne.

Føler ikke at jeg går glipp av så mye. Stort sett samme kranglefantene som er her.. ;)

Kramsekrums

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• dolores83

8

• keinstein

4

• aggavagga

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest fri og bevare
Skrevet

"Ikke bor jeg i Trondheim og ikke har jeg vært i Bankok"

ikke jeg heller, og på slutten av nittitallet var jeg bare en "liten drittunge" som i hvert fall ikke var på dol;)

*"liten drittunge"

Det er du jo enda:)

Skrevet

Jeg skifter ikke nick.

Skal jeg stille et spørsmål anonymt, lager jeg engangsnick der og da. Men som regel klarer jeg å oute meg selv...

Skrevet

Jeg har kun dette ene nicket. Jeg har lagt inn enkelte innlegg anonymt, men det er få.

Gjest Princess Peach
Skrevet

feiginger! ;-)

her har jeg blottet meg og vært ærlig på diverse forum, og så er det ikke dorthe eller hatsumomo som svarer meg, men gud vet hvem?

kabskje til og med En Liten Kattepus?!!

nei, nå blir jeg paranoid her...

Ikke noe å bli paranoid for det vel? Bruker ikke anonyme nick for å svare i tråder, bare hvis jeg skal starte en ny tråd om noe som er litt flaut å spørre om f.eks.

Skrevet

*"liten drittunge"

Det er du jo enda:)

hehe, ja du kan så si:)

Skrevet

Jeg skifter ikke nick.

Skal jeg stille et spørsmål anonymt, lager jeg engangsnick der og da. Men som regel klarer jeg å oute meg selv...

Skriver under på den, ja ;)

Skrevet

Du kan spores.

Men i praksis er det vanskelig å se nøyaktig hvem du er på sparket. Hvis noen skal finne deg, kan de se hvor du er på segmentet, og hvem du er kan de finne med mye strev på loggene i serverne. Det er en jobb som må gjøres, og jeg tror ikke noen gidder å slite med det hvis du ikke er en terrorist eller noe sånt. Hvis loggene ikke er på i alle ledd, så kan du ikke spores.

Det er vel neppe lovlig, vel?

Skrevet

Jeg er meg, og hvis ikke ville ikke folk vite det var meg. Det høres jo kanskje naivt ut, men jeg skriver ikke om ting jeg ikke kan leve med at andre vet. Gjør jeg det har jeg sporadiske nick.

Skrevet

Det er vel neppe lovlig, vel?

Å overvåke deg og din trafikk uten ditt samtykke er forbudt for vanlige folk.

Problemet med å finne deg og overvåke deg, er at du er tilkoblet en ISP som sikkert ikke vil røpe din identitet eller slippe noen inn på logger og linjer uten at det foreligger en lovlig hjemmel.

F eks DOL har ingen mulighet for å finne deg. De kan bare vite hvilken ISP du er tilkoblet, hvis de gidder å sjekke. That's it.

Jeg kan fjernkontrollere maskiner på helt andre segmenter, gjerne på andre siden av jorda, uten at noen kan avsløre det. Folk slår ofte ikke av PC'ene sine i helga lenger. Dessuten fins det nok av usikrede nett som kan aksesseres med en retningsantenne. Men da avslører jeg kanskje min MAC-adresse for ruterens logg. Hvis den er satt opp for logging. Og så må de finne ut hvem som har denne MAC-adressen, og det er ikke registrert noe sted.

osv.

Skrevet

Eg har hatt det same sidan eg begynte her for 6 1/2 år sidan. Det har hendt at eg har brukt eit ad hoc nick, men har aldri skifta mitt faste, har ikkje vurdert det heller.

Skrevet

Jeg har skifta nick to ganger. Fra KaVa til et annet nick, og så tilbake til KaVa. Har vært her i nesten åtte år...

Skrevet

Skifter ikke nick. Starta med et annet ett, men det ble plutselig ikke muliig å logge inn med det. Har hatt dette nicket i 6-7 år nå -tror jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...