Gå til innhold

Alt initiativ til sex fra meg

Anbefalte innlegg

Som kvinne kan jeg bekrefte at det absolutt har en sammenheng!!

Nå snakker jeg ikke bare av egen erfaring, men utifra hva jeg har hørt venninner, og andre kvinner si.

Det er ingenting som er mere sex-drepende enn en mann som oppfører seg som han bor på hotell!

For det første er det veldig slitsomt å måtte deligere og "mase" for å få mannen til å ta sitt ansvar av barn/husarbeid.

Og når man opparbeider seg irritasjon mot "latsabben" som følge av hans manglende innsats, så fører ikke disse følelsene akkurat til at man får veldig lyst på sex med ham...

Jo da, jeg forstår det. Men er det virkelig så mange slike menn? Alle jeg kjenner (dvs de på min alder), hjelper til med både husarbeid og barnestell. Og ikke fordi noen maser på dem, men fordi det er naturlig for dem.

Fortsetter under...

Hvilken undersøkelser det snakk om? Dette er nok blitt mer en myte enn fakta.

Spesielt blant unge menn gjør de aller fleste mye i hjemmet.

Videre jobber menn mer utenfor hjemmet. Det var en artikkel om dette for en stund siden. Der kom det fram at menn jobbet flere timer totalt (ute og hjemme) enn kvinner.

Jeg referer til diverse artikler og resultatundersøkelser jeg har kommet over her og der med jevne mellomrom.

Kan ikke gi deg noen konkret link akkurat nå. Men har vært borti dette teamet flere ganger på internett, avisartikler, ukeblader etc...

For ikke å snakke om hva jeg selv ofte hører om hva venner, kollegaer og bekjente erfarer.

(For ikke å snakke om mange som skriver her på DOL)

Så jeg regner med at det er mer enn nok hold i denne påstanden...

At menn fortsatt jobber mere ute, stemmer sikkert! Det sier seg jo selv, siden det oftest er kvinner som jobber redusert når man har små barn, og det fortsatt er flest menn i ledende og krevende stillinger.

Men det som gjøres på hjemmebane, som husarbeid og barnepass, er ofte vanskeligere å måle i timer og minutter.

Det går mere utpå hvordan hver enkelt oppfatter situasjonen.

Det kan f.eks være mere utmattende å være hjemme alene med 2-3 små barn, enn å jobbe to timer overtid i en jobb man trives med.

For ikke å snakke om at innsatsen man gjør i hjemmet både er ulønnet og "usynlig."

Noe som er demotiverede nok i seg selv..

Dette ble vel litt avsporing, men poenget mitt er at du må se på helheten rundt begrepet "husarbeid" for å skjønne hvorfor dette kan være en skikkelig "turn off" i hverdagen..

Gjest skikkelig vondt

Følelsen du har, er sikkert veldig vond å ha.

Mannen min sluttet også å ta initiativ til sex fordi jeg viste for lite lyst.

Og det var ikke noe god følelse for meg, men det ødela nesten ekteskapet før jeg skjønnte hvorfor. Petter Smart har helt rett når han sier det er gamle myter at menn ikke gjør husarbeid og slikt.

Men det er veldig vanlig at vi fortsetter å skylde på det for å slippe å ta initiativ.

Men han var ikke uskyldig, for det var nesten som deg.

Vi måtte til terapeut for å få hjelp, men det hadde vært unødvendig hvis jeg hadde spurt han selv. Det ville jeg altså ikke, for jeg mente det var han som maste bare.

Mannen min sluttet helt å ta initiativ og gikk ofte opp i tv-stuen når jeg snudde meg og sa god natt. Det var en vond følelse for meg også, så jeg begynte å tenke litt.

Jeg følte meg dårlig og kvalm når han gikk men var ganske sta likevel.

Det er et par år siden nå, og vi fikk hjelp til å snakke om det. Det er noen ting vi ikke har lov til å gjøre, og samtidig klage på den andre.

Vi fikk lært oss at jeg ikke skulle klage på at han hadde for mye sexapetitt, og han skulle ikke klage at jeg ikke tok initiativ.

Og da er det noen viktige huskeregler også.

Lesing på sengen og så forvente at hun skal tenne henger dårlig i hopes.

Jeg må ha koseprat og noen kjærlige hender.

Men jeg må også lære at jeg må ta initiativ og vise lyst, for at han skal føle seg vel.

Hvis jeg bare tar initiativ og ikke følger opp med god sex og viser lyst, blir alt feil for han.

Vi fikk regler, og det har gitt oss begge en mye bedre selvtillit og kommunikasjon.

Tabureglene er

Ikke lese eller vende ryggen hvis jeg vil ha nærhet.

Ikke kritisere eller protestere i sengen, men vise hva som er bedre.

Ikke si Det er feil eller vondt, men Det var godt, og Kan du gjøre slik, det var bedre.

Ikke gjespe eller vise tretthet mens vi har sex.

Ikke snakke om klæsvasken eller tapetet.

Ikke avslutte noe som er tydelig godt, men fullføre til den andre gir uttryk for at h*n er tilfreds.

Ikke avslutte sex fordi det har gått for mannen og springe for å vaske seg.

Så banalt dårlig var nok jeg at jeg gjorde dem alle , og mannen min satte strek under hvert punkt fordi han ikke hadde turt si det.

Men det er ikke lett å vite hva jeg bør gjøre hvis jeg bare tenker på alt jeg ikke skal gjøre. Og så blir vi litt frustrerte fruer, protesterer på at noen snakker om regler. Men det er viktig likevel.

Jeg måtte bli flinkere til å fortelle med kroppen og munnen at jeg var med.

Han sier det var det viktigste for han ved siden av at mine initiativ ble annerledes enn før.

Jeg trodde ofte at initiativ var å spre lårene og invitere. Når han nølte, tok jeg det som klage og sa neivel, god natt da. Og det ble ikke noe fin natt av det.

Min mann vil ha initiativ som viser at jeg har lyst på han, ikke bare sex. Og han blir like fornøyd om jeg kysser eller rett og slett går rett på sak med han.

Jeg tror vi har 50/50 nå hvis ikke mer fra min side. Så jeg tror du kan trygt gi henne noe å tenke på. Men ikke gi henne følelse av å straffe, heller at du vil trekke deg litt bort?

Jeg trodde noe var feil fordi jeg ikke tente på han. Men det er det han gjør som tenner meg, ikke noe kjemi-opplegg. Berøringer stemmebruk og god tone på kvelden.

Og da kan du glemme å være sur, lese på sengen og forvente initiativ.

Hvis en kvinne skrev inn og klagde sin nød over at mannen aldri tok iniativ til sex og virket uinteressert i sex, ville du spurt henne om det var han som gjorde alt husarbeidet?

Hva er det med kvinner som tror at manglende sexlyst skyldes at mannen ikke gjør nok husarbeid?

Hva er det med menn som ikke greier å innse at de ikke gjør like mye hjemme?

Hva er det med menn som gjør at de ikke greier å innse at det HAR med husarbeidsfordeling å gjøre, selv om det alene kanskje ikke er nok grunnlag bestandig.

Det er hele pakka liksom!

Hjemme er jeg både kokk,vaskehjelp,massør,barnevakt,sjafør,oppvaskhjelp,oppvekker om morran,handleansvarlig,gartner,regnskapsansvarlig for hjemme og firma,hovedansvarlig for kontakt og samhold med venner, skaffe barnevakt,avtaler,pakkeansvarlig hvis noen skal avgårde,sekretær,sentralborddame,klar for sex 24-7 (hvis ikke er jeg gjerrig og sær altså) YOU NAME IT

Og så kan man kanskje si at jeg har lagt opp til dette selv og at jeg faktisk kan velge å sette foten ned,men da er det slik at husfreden ikke er særlig god etterpå, og at han ikke får tid til de få tinga han faktisk må gjøre hjemme, så da blir det min oppgave å ordne, selv om jeg har aldri så liten erfaring med elektrikker-ting eller lignende

Og da har altså kroppen min bestemt, uten at jeg bevisst har gått inn for det, at det som det går utover er initiativet til sex, som løvinnen så klokt sa, :det er ikke rart at man ikke har lyst til å være sexgudinne, når man egentlig føler seg som en slave i huset ellers. Disse tingene går hånd i hånd!

Vil man ha en gudinne i senga, bør man sørge for å behandle henne som en gudinne også, i hvertfall litt!!

Hva er det med menn som ikke greier å innse at de ikke gjør like mye hjemme?

Hva er det med menn som gjør at de ikke greier å innse at det HAR med husarbeidsfordeling å gjøre, selv om det alene kanskje ikke er nok grunnlag bestandig.

Det er hele pakka liksom!

Hjemme er jeg både kokk,vaskehjelp,massør,barnevakt,sjafør,oppvaskhjelp,oppvekker om morran,handleansvarlig,gartner,regnskapsansvarlig for hjemme og firma,hovedansvarlig for kontakt og samhold med venner, skaffe barnevakt,avtaler,pakkeansvarlig hvis noen skal avgårde,sekretær,sentralborddame,klar for sex 24-7 (hvis ikke er jeg gjerrig og sær altså) YOU NAME IT

Og så kan man kanskje si at jeg har lagt opp til dette selv og at jeg faktisk kan velge å sette foten ned,men da er det slik at husfreden ikke er særlig god etterpå, og at han ikke får tid til de få tinga han faktisk må gjøre hjemme, så da blir det min oppgave å ordne, selv om jeg har aldri så liten erfaring med elektrikker-ting eller lignende

Og da har altså kroppen min bestemt, uten at jeg bevisst har gått inn for det, at det som det går utover er initiativet til sex, som løvinnen så klokt sa, :det er ikke rart at man ikke har lyst til å være sexgudinne, når man egentlig føler seg som en slave i huset ellers. Disse tingene går hånd i hånd!

Vil man ha en gudinne i senga, bør man sørge for å behandle henne som en gudinne også, i hvertfall litt!!

Og hvor mange er det som har det som deg? Svært svært få.

Det jeg reagerer på er at så mange kvinner her inne, uten noen grunn, antar at det er mangel på husarbeid som er grunnen til manglende sexlyst.

Jeg referer til diverse artikler og resultatundersøkelser jeg har kommet over her og der med jevne mellomrom.

Kan ikke gi deg noen konkret link akkurat nå. Men har vært borti dette teamet flere ganger på internett, avisartikler, ukeblader etc...

For ikke å snakke om hva jeg selv ofte hører om hva venner, kollegaer og bekjente erfarer.

(For ikke å snakke om mange som skriver her på DOL)

Så jeg regner med at det er mer enn nok hold i denne påstanden...

At menn fortsatt jobber mere ute, stemmer sikkert! Det sier seg jo selv, siden det oftest er kvinner som jobber redusert når man har små barn, og det fortsatt er flest menn i ledende og krevende stillinger.

Men det som gjøres på hjemmebane, som husarbeid og barnepass, er ofte vanskeligere å måle i timer og minutter.

Det går mere utpå hvordan hver enkelt oppfatter situasjonen.

Det kan f.eks være mere utmattende å være hjemme alene med 2-3 små barn, enn å jobbe to timer overtid i en jobb man trives med.

For ikke å snakke om at innsatsen man gjør i hjemmet både er ulønnet og "usynlig."

Noe som er demotiverede nok i seg selv..

Dette ble vel litt avsporing, men poenget mitt er at du må se på helheten rundt begrepet "husarbeid" for å skjønne hvorfor dette kan være en skikkelig "turn off" i hverdagen..

Hmmm...

Samtidig er det en kjensgjerning at macho menn har med sex, mens "myke" menn som stiller opp i hjemmet oftest er de som blir bedratt av sine samboere/hustruer.

Hvorfor det, mon tro?

Annonse

Gjest blackuhuru

Hmmm...

Samtidig er det en kjensgjerning at macho menn har med sex, mens "myke" menn som stiller opp i hjemmet oftest er de som blir bedratt av sine samboere/hustruer.

Hvorfor det, mon tro?

For min del kan jeg og en mann gjerne ha ulike oppgaver i hjemmet, jeg tenner på det macho jeg da (skrik!). Men jeg vil bli sett og satt pris på, og mitt arbeid skal være like mye verdt som hans og ikke bli tatt som en selvfølge.

For min del kan jeg og en mann gjerne ha ulike oppgaver i hjemmet, jeg tenner på det macho jeg da (skrik!). Men jeg vil bli sett og satt pris på, og mitt arbeid skal være like mye verdt som hans og ikke bli tatt som en selvfølge.

Veldig godt sagt!!

Poenget er ikke HVA han gjør, Men AT han gjør noe som er til nytte for fellesskap og familie.

Det er selvfølgelig helt iorden å fordele oppgaver og ansvar etter evne og interesse!

Og omvendt selvsagt - at du heller ikke tar ikke hans oppgaver som en selvfølge...?

Gjest blackuhuru

Sukk... Jeg hadde tenkt å skrive noe sånt, men kom frem til at "like mye verdt som hans" sa det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...