Gå til innhold

Til dere som bor sammen med menn(/damer) som snorker

Anbefalte innlegg

Gjest samboerinde
Skrevet

Hvordan i all verden holder dere ut?

Vi må nesten sove på skift for at jeg skal få sove...heldigvis går det greit mht. jobben jeg har nå. Han snorker noe voldsomt forstår dere, hele natta, hver natt.

Jeg ligger som oftest med ørepropper, men blir jo lei av det også. Jeg er ekstremt lydvar og det er ingen kombinasjon med den snorkegubben jeg har :( Kan ikke være slik for alltid?

What to do??

klem fra søvnløs

Skrevet

Nå bor jeg alene, men har dere vurdert å ha hvert deres soverom eller i hvert fall å sove hver for dere?

Gjest samboerinde
Skrevet

Nå bor jeg alene, men har dere vurdert å ha hvert deres soverom eller i hvert fall å sove hver for dere?

Du, dessverre...vi er bare studenter og bor i liten leilighet. To soverom er ganske urealistisk mtp økonomien. Sofaen vår er ikke så altfor god å sove i heller. Og det verste av alt er at han blir så såra og lei seg når jeg ikke vil ligge sammen med han, han er veldig glad i kos og nærhet (det er jo jeg også).

han er veldig lei seg for at han snorker, men det gjør jo utover begge ettersom jeg har lav terskel for å sparke/slå i han dersom han snorker altfor mye og jeg er i halvsøvne.

Skrevet

Du, dessverre...vi er bare studenter og bor i liten leilighet. To soverom er ganske urealistisk mtp økonomien. Sofaen vår er ikke så altfor god å sove i heller. Og det verste av alt er at han blir så såra og lei seg når jeg ikke vil ligge sammen med han, han er veldig glad i kos og nærhet (det er jo jeg også).

han er veldig lei seg for at han snorker, men det gjør jo utover begge ettersom jeg har lav terskel for å sparke/slå i han dersom han snorker altfor mye og jeg er i halvsøvne.

Ja etter å vært gift i over tyve år så forstår jeg hva du snakker om;)

Jeg har rett og slett ikke noe særlig råd å gi deg annet enn å flytte deg over i sofaen når han begynner å snorke;)

Gjest samboerinde
Skrevet

Ja etter å vært gift i over tyve år så forstår jeg hva du snakker om;)

Jeg har rett og slett ikke noe særlig råd å gi deg annet enn å flytte deg over i sofaen når han begynner å snorke;)

Uff...ja, for ingen kan si at dette er en "vanesak"...har bodd sammen ett år nå!

Men jeg fatter ikke at han ikke våkner selv av den høye snorkinga si...

Skrevet

Du får gjøre som min mor. Hun vekker og jager faren min over i sofaen når han snorker. Hun hevder at det ikke er hun som skal sove dårlig, når det er han som skaper problemet.

Skrevet

Send han til legen, en på jobb ble operert for snorking.

Å få ødelagt nattesøvn er helseskadelig

Skrevet

Få ham til å oppsøke legen sin og få en henvisning til ønh lege. Og han kan bli utredet ang snorkingen. Det kan da hende de kan løse det ganske enkelt med operasjon der de fjerner mandlene og deler av den bløte ganen, eller bare ved radiobølger (som tar 10 min) avhengig av hva de finner ut underveis. Hvis ikke må du nok bare gå til anskaffelse av ørepropper. Er forferdelig å ligge sammen med en snorker.

Skrevet

Det finnes løsninger på snorkeproblemet, be han dra til legen.

Her i gården har det i perioder vært sånn at jeg har vært nødt til å legge meg en times tid før samboeren min sånn at jeg har sovnet ordentlig når han legger seg og begynner å snorke. Men han snorker ikkke spesielt høyt da, så jeg våkner ikke av det i løpet av natta. Nå for tiden snorker han ikke i det hele tatt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Er han overvektig? Hvis han er det, kan det hjelpe å slanke seg.

Skrevet

Jeg holder ut ved å bruke ørepropper. Jeg ville ikke holdt ut om det ikke fantes noe å stappe i ørene.

Han har hatt to snorkeoperasjoner som har hjulpet litt. Og det er bra, for i perioder har han selv sovet dårlig pga at han har vekket seg selv med alt bråket.

Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale deg å sørge for å bli døv!

Da er det spennende å høre om du snorker, slik at du nå holder mannen din våken :)

Eller kan han skru av implantatet når han vil?

Skrevet

du får holde for nesa hans når han snorker. da slutter han :P eller bare dytte til han.. hjelper på meg hvertfall...

Skrevet

Da er det spennende å høre om du snorker, slik at du nå holder mannen din våken :)

Eller kan han skru av implantatet når han vil?

Han sover uten implantatet om natta, så sånn sett er jeg heldig ;-)

Snorke har jeg aldri gjort, men jeg snakka masse i søvne i oppveksten! Men hysj...det vet ikke gubben noenting om. Jeg tar det nemlig på talespråk ;-)

Skrevet

Han sover uten implantatet om natta, så sånn sett er jeg heldig ;-)

Snorke har jeg aldri gjort, men jeg snakka masse i søvne i oppveksten! Men hysj...det vet ikke gubben noenting om. Jeg tar det nemlig på talespråk ;-)

*Holder munn*

Er det noen døve som snaker i søvne med tegnspråk?

Jeg har hørt at når blinde tenker på A, så ser de for seg den blindeskrift prikken.

Skrevet

*Holder munn*

Er det noen døve som snaker i søvne med tegnspråk?

Jeg har hørt at når blinde tenker på A, så ser de for seg den blindeskrift prikken.

Ja, jeg har selv sett gubben prate tegnspråk i søvne. Han veiva så fælt at jeg måtte dukke unna for ikke å få ei arm i fleisen :-)

Det eneste jeg oppfatta var at han snakka om en fotballkamp, resten var uforståelig...

Skrevet

Ja, jeg har selv sett gubben prate tegnspråk i søvne. Han veiva så fælt at jeg måtte dukke unna for ikke å få ei arm i fleisen :-)

Det eneste jeg oppfatta var at han snakka om en fotballkamp, resten var uforståelig...

LOL!

Jeg skjønner det kan være utrygt å dele seng med en døv. Får bare håpe at han ikke får inn noen fulltreffere på deg!

Men at du snakker i søvne på talespråk, må vel da bety at du er veldig fortrolig med å bruke stemmen?

Skrevet

LOL!

Jeg skjønner det kan være utrygt å dele seng med en døv. Får bare håpe at han ikke får inn noen fulltreffere på deg!

Men at du snakker i søvne på talespråk, må vel da bety at du er veldig fortrolig med å bruke stemmen?

Talespråk er jo egentlig mitt førstespråk, siden jeg ikke lærte tegnspråk før jeg var nesten voksen. Det språket som ligger mitt hjerte nærmest er allikevel tegnspråk. Det er det eneste språket jeg har lært på en normal måte (uten "undervisning"). Sammen med tegnspråkbrukere er jeg helt "normal" og oppfatter alt uten å konsentrere meg mer enn vanlig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...