Gå til innhold

Til dere som bor sammen med menn(/damer) som snorker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Talespråk er jo egentlig mitt førstespråk, siden jeg ikke lærte tegnspråk før jeg var nesten voksen. Det språket som ligger mitt hjerte nærmest er allikevel tegnspråk. Det er det eneste språket jeg har lært på en normal måte (uten "undervisning"). Sammen med tegnspråkbrukere er jeg helt "normal" og oppfatter alt uten å konsentrere meg mer enn vanlig :-)

Så du lærte døvespråk av å være sammen med andre døve, uten å gå på kurs? Det er vel veldig imponerende siden du var voksen (eller ungdom)?

Spennende tema, dette!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg bruker ørepropper, uten det hadde jeg knapt fått noe søvn om natta i det hele tatt.

Mannen har både operert nesa, prøvd snorenz spray, snorke plaster og en gummi-dings i nesa. Ingenting har funket. Så jeg må nok bare fortsette med proppene.

Skrevet

Så du lærte døvespråk av å være sammen med andre døve, uten å gå på kurs? Det er vel veldig imponerende siden du var voksen (eller ungdom)?

Spennende tema, dette!

Jeg gikk på kurs i tegn til tale når jeg var liten, så endel av tegnene kunne jeg.

Selve grammatikken, de typiske tegnspråktegnene og flyten i språket kom gradvis inn fra jeg gikk i 9.klasse. Når jeg var ca 18-19 år gammel kunne jeg språket flytende. Jeg var jo mye sammen med døve på fritiden, så da ble det naturlig at jeg etterhvert lærte språket.

Psst: Det heter ikke "døvespråk", men tegnspråk ;-)

Skrevet

Jeg gikk på kurs i tegn til tale når jeg var liten, så endel av tegnene kunne jeg.

Selve grammatikken, de typiske tegnspråktegnene og flyten i språket kom gradvis inn fra jeg gikk i 9.klasse. Når jeg var ca 18-19 år gammel kunne jeg språket flytende. Jeg var jo mye sammen med døve på fritiden, så da ble det naturlig at jeg etterhvert lærte språket.

Psst: Det heter ikke "døvespråk", men tegnspråk ;-)

"Psst: Det heter ikke "døvespråk", men tegnspråk ;-)"

Sorry, skal prøve å huske det.

Snakk om blemme, jeg som er så stolt over å vite at tegn til tale er noe helt annet enn tegnspråk.

Skrevet

"Psst: Det heter ikke "døvespråk", men tegnspråk ;-)"

Sorry, skal prøve å huske det.

Snakk om blemme, jeg som er så stolt over å vite at tegn til tale er noe helt annet enn tegnspråk.

Hehe, det er lov å tabbe seg ut iblant ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...