Gå til innhold

angre paa fotokjop hos elkjop

Anbefalte innlegg

Gjest fotoentusiast
Skrevet

jeg har nettoppkjopt meg cano ES 350D speilrefleksamera, men angrer meg litt i orhold til valg aav kamera. jegonsker at jeg gikk opp ca 1500 i pris og kjopte et NIKON kamera i stedefor. jeg finner ikke ut av funksjonen hvor man ta video snutter heller. kan jeg angre kjopet....

Skrevet

Man kan vel uansett ikke lage filmsnutter med speilrefleks.

Angrerettloven gjelder ikke når du har kjøpt i butikk. Du har ingen rett på din side til å få angret kjøpet, men om varen hadde vært ubrukt hadde du nok (ja uten å ha krav på det) fått igjen pengene. Men når du har brukt det tviler jeg sterkt. Kanskje hvis du klarer å pakke det ned sånn at det ser ubrukt ut?

Du kan jo alltids forsøke. Men du har ikke krav på det.

Skrevet

Javisst. Elkjøp har 30 dager returrett hvis man ikke er fornøyd med varen. Trodde alle visste om den nokså unike fordelen ved handle der.

Skrevet

Javisst. Elkjøp har 30 dager returrett hvis man ikke er fornøyd med varen. Trodde alle visste om den nokså unike fordelen ved handle der.

http://tinyurl.com/psvq9

"Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering."

Gjest elkjøp har regler
Skrevet

Man kan vel uansett ikke lage filmsnutter med speilrefleks.

Angrerettloven gjelder ikke når du har kjøpt i butikk. Du har ingen rett på din side til å få angret kjøpet, men om varen hadde vært ubrukt hadde du nok (ja uten å ha krav på det) fått igjen pengene. Men når du har brukt det tviler jeg sterkt. Kanskje hvis du klarer å pakke det ned sånn at det ser ubrukt ut?

Du kan jo alltids forsøke. Men du har ikke krav på det.

Elkjøp har sine regler, du har 30 dagers returrett, de trenger ikke noen grunn for returen av varene. Returner og få tilbake pengene.

Vet at Elkjøp sliter litt med dette, folk kjøper videokameraer og fotoapparat like før feriene sine, så kommer de tilbake etter ferien, leverer inn produktet og får tilbake pengene.

Men når de lager sånne regler må de regne med at noen utnytter seg av de.

Skrevet

Elkjøp har sine regler, du har 30 dagers returrett, de trenger ikke noen grunn for returen av varene. Returner og få tilbake pengene.

Vet at Elkjøp sliter litt med dette, folk kjøper videokameraer og fotoapparat like før feriene sine, så kommer de tilbake etter ferien, leverer inn produktet og får tilbake pengene.

Men når de lager sånne regler må de regne med at noen utnytter seg av de.

eller kjøper storskjerm-tv til fotball-vm;)

Skrevet

OK, hvis du leter etter videoopptak på et speilreflekskamera, tror jeg ikke det er spesielt lurt av deg å betale 1500 mer for et annet speilreflekskamera :)

Gjest blåmandag
Skrevet

Hvorfor ikke?

Du kan heller ikke se fotoobjektet på skjermen slik som på kompaktkamera (mulig olympus har utvikla et) men bare gjennom okularet.

Dette fordi speilet er i veien. Nikon/Canon har ikke brydd seg så mye med dette da intensjonen er å ta gode bilder, f.eks. i RAW-format.

Skrevet

Du kan heller ikke se fotoobjektet på skjermen slik som på kompaktkamera (mulig olympus har utvikla et) men bare gjennom okularet.

Dette fordi speilet er i veien. Nikon/Canon har ikke brydd seg så mye med dette da intensjonen er å ta gode bilder, f.eks. i RAW-format.

Ok -men det er digitalt likevel? Har en kamerat som er fotograf - og han har da i alle fall et svært display bak på sitt gedigne speilrefleks-digitale kamera. Jeg vil ha et sånt....skal finne ut hva det heter ***leter***

nikon D2H, nikon VR 18-200, står det på hans sider....sier det deg noe?

Gjest blåmandag
Skrevet

Ok -men det er digitalt likevel? Har en kamerat som er fotograf - og han har da i alle fall et svært display bak på sitt gedigne speilrefleks-digitale kamera. Jeg vil ha et sånt....skal finne ut hva det heter ***leter***

"Jeg vil ha et sånt"

Jeg vil tro at du klarer deg lenge med et D200, som har mye av det samme, men koster en tredel (ca. 15000,- bare huset)

Ingen av disse tar filmsnutter da det er uinteressant i denne sammenhengen.

Gjest blåmandag
Skrevet

"Ok -men det er digitalt likevel?"

Og ja, selvsagt er de digitale:)

Skrevet

I displayet på digitale speilrefleks kan man bare se bildene man allerede har tatt, man kan ikke bruke displayet som søker.

På såkalte ultrazoom-kamera (som kan minne om speilrefleks i utseende, og til en viss grad i funksjonalitet), så kan man derimot både bruke display som søker, og også ta videosnutter.

Skrevet

I displayet på digitale speilrefleks kan man bare se bildene man allerede har tatt, man kan ikke bruke displayet som søker.

På såkalte ultrazoom-kamera (som kan minne om speilrefleks i utseende, og til en viss grad i funksjonalitet), så kan man derimot både bruke display som søker, og også ta videosnutter.

Videosnutter er det vel bare den som skrev hovedinnlegget som er ute etter - har aldri hatt behov for det jeg - men et skikkelig kamera - det skal jeg jaggu meg ha! .)

Skrevet

Videosnutter er det vel bare den som skrev hovedinnlegget som er ute etter - har aldri hatt behov for det jeg - men et skikkelig kamera - det skal jeg jaggu meg ha! .)

Canon EOS 350D er et skikkelig kamera! Digital speilrefleks :-D Jeg er superfornøyd, og det er FØR jeg har brukt det på annen måte enn ved autoprogrammet.

Skrevet

Canon EOS 350D er et skikkelig kamera! Digital speilrefleks :-D Jeg er superfornøyd, og det er FØR jeg har brukt det på annen måte enn ved autoprogrammet.

Mulig det blir julegave til meg sjøl i år - hehe

Skrevet

Mulig det blir julegave til meg sjøl i år - hehe

Ja, det vil du ikke angre på :-) Jeg hadde ønsket meg det i lang, lang tid og nå har jeg det!! Tatt masse fine høstbilder i dag :-D

Skrevet

Ja, jeg vil også ha meg et skikkelig kamera. Canon PowerShot S3 IS er det jeg tror jeg ender med å kjøpe, bare jeg får råd :) Det er for øvrig et sånt ultrazoom-kamera, og ikke speilrefleks.

Skrevet

Ja, jeg vil også ha meg et skikkelig kamera. Canon PowerShot S3 IS er det jeg tror jeg ender med å kjøpe, bare jeg får råd :) Det er for øvrig et sånt ultrazoom-kamera, og ikke speilrefleks.

Ja, vi som er så reisegale må jo få tatt skikkelig bilder!!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...