Gå til innhold

Telefonselgere .... igjen

Gjest blir så sint jeg

Anbefalte innlegg

Gjest blir så sint jeg
Skrevet

Igår ringte de "fra" Autofeel (vedr abb. på dette bladet) for n`te gang igjen, ikke hemmelig nummer, men fra tlf.nr. 67200400.

Han spurte igjen etter min mann, som ikke var hjemme.

Jeg ba dem igjen om at de måtte sjekke listene til de som har reservert seg mot telefonsalg, for der er nemlig vårt nummer sa jeg til han.

Da sa han; " skjerp deg !".

Jeg blei SÅ FORBANNA !!!!!! Du må regne med å få pepper så lenge du ikke følger reglene, sa jeg, før jeg å smalt på røret !!!

Skrevet

jeg liker heller ikke telefonselgere, mest fordi jeg har "telefonskrekk" (samboer sier at det er helt håpløst å snakke med meg på telefon:D)

det jeg pleier å gjøre er at jeg aldri svarer hvis det er et skjult nr som ringer. hvis det ikke er skjult nr, så legger jeg bare på når jeg hører at det er en selger. sikkert ikke så høflig, men jeg takler rett og slett ikke å prate med dem, det stokker seg helt.

jeg har også reservert meg mot telefonsalg

Gjest skjerp deg
Skrevet

Nebbete kvinnfolk, ikke rart de spør etter mannen. Å være telefonselger er en jobb, og de skal også leve.

Skrevet

Den tiden jeg hadde fastttelefon sa jeg bare:"Vi har reservert oss mot telefonsalg, hadet." og la på røret.

Gjest blitt brent
Skrevet

Den tiden jeg hadde fastttelefon sa jeg bare:"Vi har reservert oss mot telefonsalg, hadet." og la på røret.

Det skal jeg prøve å gjøre neste gang de ringer... Men det er alltid så mye bla bla før de kommer til saken.

Gjest blitt brent
Skrevet

Nebbete kvinnfolk, ikke rart de spør etter mannen. Å være telefonselger er en jobb, og de skal også leve.

De ringer på umulige tidspunkt og de er masete og kan også være frekke. Mannen skulle svare på noen spørsmål i en undersøkelse, og det endte med at de skulle komme hit en time etter for å demonstrere støvsugere. Makan!

Gjest skjerp deg
Skrevet

De ringer på umulige tidspunkt og de er masete og kan også være frekke. Mannen skulle svare på noen spørsmål i en undersøkelse, og det endte med at de skulle komme hit en time etter for å demonstrere støvsugere. Makan!

Det er en helt lovlig jobb. Du er urimelig, derfor vil de ha kontakt med mannen din som er et stabilt menneske.

Skrevet

Det er en helt lovlig jobb. Du er urimelig, derfor vil de ha kontakt med mannen din som er et stabilt menneske.

Det er ikke lovlig å ringe til de som har reservert seg mot telefonsalg.

Selgeren gjør ikke jobben sin, når de ikke sjekker opp dette på forhånd.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

En er da vel ikke urimelig dersom man sier at en har reservert seg mot telefonselgere, når en hører at det er en telefonselger?

Det er da heller mer frekt at selgeren å svare slik tilbake!

En skal da kunne forvente normal høflighet av telefonselgere så vel som "kundene". Når en får en frekk replikk i svar, så kommer det nok ofte en frekk replikk tilbake!

Ja, telefonselgere har en jobb og skal leve de også. Men en behøver ikke være frekk! Når en tar en jobb som telefonselger, så vet en jo som regel hva en går til...

Gjest jajøsses
Skrevet

hehe,, har du ikke fasttelefon?

gjerrig eller bare barnslig?

Skrevet

Om det er noen som er barnslig, så er det vel deg med spørsmålet ditt. ;)

Hvem har vel lyst til å legge ut for linjeleie når det ikke er nødvendig? Mobil, IP-telefon, hørt om det? :)

Skrevet

Det er ikke lovlig å ringe til de som har reservert seg mot telefonsalg.

Selgeren gjør ikke jobben sin, når de ikke sjekker opp dette på forhånd.

Det kan også være de i ledelsen som ikke har sørget for nye nok lister.

Skrevet

Det er faktisk ikke lovlig å ringe til mennesker som har reservert seg, så samt vedkommende ikke har et forhold til de som ringer. Da kan en be dem om å bli strøket av listene _en_ gang, og det skal holde. Å ringe når en ikke har rett til det er invadering av privatlivets fred. Og jeg har ikke noe som helst til overs for tanken om at dette er en jobb da.

Har en ikke reservert seg må en som selger/verver akseptere et kontant nei, og pålegging av røret.

Skrevet

Husk at alle i husholdningen må personlig registrere seg mot salg. Du kan ikke reservere selve nummeret.

Gjest blir så sint jeg
Skrevet

Husk at alle i husholdningen må personlig registrere seg mot salg. Du kan ikke reservere selve nummeret.

Vi har gjort det, akkurat som om det hjelper ....

Gjest blir så sint jeg
Skrevet

Nebbete .....

Han spurte etter mannen min, jeg svarte at han ikke var hjemme .... det må jeg vel få lov til uten å bli beskyldt for å være nebbete !

DA sier jeg at vi har reservert oss mot telefonsalg, hvorfor skulle den forbanna telefonselgeren da si at jeg må skjerpe meg, det er faktisk han som ikke gjør jobben sin, de driter i reservasjonslistene sine bare de får penger.

Nei, de får heller skaffe seg en utdannelse å komme seg i en ordentlig jobb, istedenfor å plage folk med dette jævla maset sitt.

Skrevet

Vi har gjort det, akkurat som om det hjelper ....

Jeg blir dritsur selv. Og selv om jeg har et kundeforhold til Telenor går det meg på nervene når jeg ikke har fått mindre enn fem telefoner, uten overdrivelse, fra dem de siste to ukene. De vil ha meg til å skifte abonnement. Ringer de en gang til sier jeg opp hele driten.

5 TELEFONER!!!!! Arghh!

Gjest dagens gode forslag
Skrevet

Det er jo så fantastisk mye morsomt du kan gjøre mot telefonlselgere!

Her er noen forslag.

Syng en sang. En lang sang.

Herm etter alt han sier. To ganger for hver setning han sier.

Si "vent litt så skal jeg hente han", og bare ra røret ligge av. Gå bort til telefonen med jevne mellomrom og si: "Ja, nå kommer han snart!"

Få en unge (barn/barnebarn) til å snakke med han istedet. Helst en pratsom en, da.

Prat han ihjel selv. Fortell om nabokona til kassadama på samvirkelaget, liktorn, plasthofte, inkontinens eller hva det måtte være. Lenge. Avbryt han hver gang han prøver å avbryte.

Han spør etter mannen din (f.eks. Tore), du sier: "Ja, det er meg det! Men i dag heter jeg Tora!" og fnis og flørt. Spør han gjerne ut om hva han har på seg, med sensuell stemme.

Vær "med" på det som skal selges. Si oi, det hørtes interessant ut! Få de til og fortelle mer og mer. Du kommer til å høre at selgerens stemme blir mer og mer livlig etterhvert som han tror han får inn salget. Si så at du har ombestemt deg.

--

For at reservasjonen mot salg skal være gyldig, må abbonements-info og folkeregister-info være 100% likt. Call-sentre sitter ikke og trykker nummer selv, det ringes automatisk fra lister. Reserverte nummer blir sortert ut automatisk fra listene, men stemmer ikke infoen 100%, sorteres de ikke ut. Mellomnavn, adresse- alt må stemme.

Skrevet

Er det gjerrig og/eller barnslig kun å ha mobil? Da er vi i så fall mange. :o) Har bare aldri kommet så langt som å legge inn fasttelefon etter at jeg flyttet. Har liksom ikke hatt bruk for det. Jeg har jo telefon!

Skrevet

Telefonselgerne gjør bare den jobben de er satt til. Det er ikke de som lager listene de jobber ut i fra heller. Det er bedre å gi de et høflig nei, enn å skjelle de ut. Men spør gjerne hvem som er oppdragsgiver og gi den beskjed om at du aldri vil bli oppringt. Selv om du reserverer deg så bruker enkelte telefonkatalogen som kilde.

Jeg blir like irritert som deg over å bli oppringt, men syns det er vanskelig å skjelle ut de som bare gjør den jobben de må gjøre, når det er oppdragsgiverne som bør få bråket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...