Gå til innhold

Nylig innsatt Levonova/smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Sist torsdag fikk jeg satt inn Levonova fordi jeg er veldig plaget av kraftig, noe uregelmessig og smertefull mens.

Dette ble gjort i narkose fordi jeg har EKSTREM angst for gynekologiske prosedyrer - mye pga en historie med overgrep. I tillegg til å få satt inn spiralen ble det gjort en utskrapning fra livmorslimhinnen.

Problemet nå er at jeg har mildt sagt jævlig vondt (unnskyld uttrykket), men jeg har alltid vært plaget med sterke menssmerter så jeg biter det i meg. Likevel lurer jeg på om det er normalt at dette skal gjøre så inni hampen vondt så lenge etterpå.Det hemmer meg en del i hverdagen fordi det går utover nattesøvn og allmenntilstand ellers (lett kvalme, trøtthet, konsentrasjonsproblemer, svimmelhet). Jeg har ikke feber, så jeg tviler på infeksjon. Det kjennes også for meg ut som om spiralen ligger som den skal når jeg kjenner etter nylontrådene.

I tillegg til disse smertene har jeg hatt relativt konstante småblødninger. Vet jo at det er normalt med sporblødninger, men jeg trodde ikke dette skulle være konstant. Blør ikke mye; det er mer som en slags utflod med blod i, men noen ganger kommer det mer som lyst friskt blod.

Jeg ville ha interresse av å høre andres erfaringer med innsetting av Levonova med tanke på smerter mv. Hvor vondt skal man tillate seg å ha før man oppsøker lege? Jeg er redd for å ta for mye smertestillende, og bruker derfor dette med forsiktighet. Det er nok noe som henger igjen fordi de menssmretene jeg hadde var så intense at en mensperiode krevde mer enn en pakke Ibux Lurer også på om det kan være denne utskrapningen som gir så mye smerter, eller om det er spiralen. .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247136-nylig-innsatt-levonovasmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Jeg tipper at det er utskrapningen som gjør at du har ekstra vondt.

Men jeg hadde forresten også nokså vondt første gang jeg fikk satt inn spiral, skikkelige menssmerter i ca. ett døgn.

Skulle ønske det holdt med et døgn for min del også... Vet ikke hvor mye de skraper ut jeg, men får håpe det er det som er grunnen til plagene og krysse fingre for at det gir seg snart.Er grense for hvor lenge jeg orker å gå med de smertene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...