Gå til innhold

Hvor syk, eller hva er kriteriene for å bli sykehjemspassient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg representerer en familie hustru 84 ektemann 86. Ektemannen har vært syk i 10 år minst og har mer eller mindre vært avhengig av hjelp fra andre. De siste 2 årene har han ikke engang kunne bruke rullator. I dag sitter han i rullestol og må til tider ha hjelp for å komme over i rullestolen. Han klarer ikke å stelle seg selv og får hjelp til dette fra hjemmetjenesten. Han har i tillegg flere sykdommer å slite med. I sommer var han på avlastning på sykehjem. Nylig ble han sendt tilbake til hjemmet like syk som før. Problemet er at kona som selv er syk ikke makter ansvaret det følger med å ha han hjemme. Hun er ikke bare fysisk syk, men sliter i tillegg psykisk. Kommunen viser ingen forståelse og nekter å skaffe han sykehjemsplass med begrunnelse om at han er for frisk til det. Hvem kan vurdere om han er for frisk eller ikke?

Skrevet

Det er det kommunen som bestemmer. Dessverre.

De får anke til høyeste hold, men er det ikke plasser så er det ikke plasser.

Jeg løy for å få plass til mora mi. Faren min var så utslitt at han døde rett etterpå og begravelsen var den dagen hun flyttet inn på fast plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...