Gå til innhold

Turfolk i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest Bare en turgåer
Skrevet

Et eller annet sted i Trondheim skal det være en hytte som ligger helt oppunder fjellet eller noe sånt. Tror stedet har -"dammen" i seg. Hvis jeg husker riktig så er det noe med at en skogvokter har bodd der?

Noen som kan hjelpe meg? Hvor er dette?

Skrevet

Er det en åpen serveringshytte eller ei lita rønne bare? Kan ikke si det ringer noen bjeller her nei...

Gjest Bare en turgåer
Skrevet

Er det en åpen serveringshytte eller ei lita rønne bare? Kan ikke si det ringer noen bjeller her nei...

Det tør jeg jammen ikke svare sikkert på, men jeg _tror_ ikke det er et serveringssted. Det skal være på Byåsen, etter golfbanen. Men der er det jo ganske mye med "damm" i navnet.

Skrevet

Tømmerholt i Estenstadmarka

Tidligere damvokterbolig for Estenstaddammene. Stedet eies av Trondheim kommune. Bygningene søkes leid ut og det forhandles i disse dager med Strindheim idrettslag og Sportsklubben Wing om leie av bygningene. Gården har fortsatt store og åpne grasarealer. Like ved gården ligger nedre Estenstaddam der kommunen sommeren 2004 bygde badeplass og etablerte et stort friområde. Det er vann på stedet og det er mulig å etablere toalettløsninger slik at skoler kan bruke stedet i forbindelse med uteskoleopplegg.

I samarbeid med Miljø- og Landbruksenheten i kommunen har rådmannen funnet at disse stedene i marka kan være gode utgangspunkt for uteskoleopplegg for alle grunnskolene i Trondheim. Det er tilgang på vann, det kan etableres toalett og utgifter til skyss og leie er minimale.

Gjest Bare en turgåer
Skrevet

Tømmerholt i Estenstadmarka

Tidligere damvokterbolig for Estenstaddammene. Stedet eies av Trondheim kommune. Bygningene søkes leid ut og det forhandles i disse dager med Strindheim idrettslag og Sportsklubben Wing om leie av bygningene. Gården har fortsatt store og åpne grasarealer. Like ved gården ligger nedre Estenstaddam der kommunen sommeren 2004 bygde badeplass og etablerte et stort friområde. Det er vann på stedet og det er mulig å etablere toalettløsninger slik at skoler kan bruke stedet i forbindelse med uteskoleopplegg.

I samarbeid med Miljø- og Landbruksenheten i kommunen har rådmannen funnet at disse stedene i marka kan være gode utgangspunkt for uteskoleopplegg for alle grunnskolene i Trondheim. Det er tilgang på vann, det kan etableres toalett og utgifter til skyss og leie er minimale.

Takk for at du gadd å hjelpe meg. Var nok jeg som blandet sammen det der med en skogvokter.

Gjest Bare en turgåer
Skrevet

Den har jeg hørt om ja. :o) Selv om jeg har vært på Geitfjellet et utall ganger har jeg aldri sett hytta.

Nei, den skal visst være veldig vanskelig å se, du ser den ikke før du er helt nær den.

Jeg må dit altså, hørtes spennende ut! Jeg har aldri vært på Geitfjellet heller jeg.

Var på Koppardammen i dag, der var det nydelig gitt :-)

Skrevet

Nei, den skal visst være veldig vanskelig å se, du ser den ikke før du er helt nær den.

Jeg må dit altså, hørtes spennende ut! Jeg har aldri vært på Geitfjellet heller jeg.

Var på Koppardammen i dag, der var det nydelig gitt :-)

Siste biten opp er skikkelig bratt, men det er fint der. :o) Hvis du går via Driftsveien må du innom Våttakammen også. Jeg forlovet meg der oppe for ørten år siden. *Humrer ved tanken*

Gjest Bare en turgåer
Skrevet

Siste biten opp er skikkelig bratt, men det er fint der. :o) Hvis du går via Driftsveien må du innom Våttakammen også. Jeg forlovet meg der oppe for ørten år siden. *Humrer ved tanken*

Takk for tips :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...