Gå til innhold

Hvilke lyder tåler du ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest helt forferdelig

Har egentlig ikke tenkt så mye over dette med blåsing på maten - trolig fordi det sjelden skjer.

Men han på nabokontoret lager en utrolig rar og irriterende lyd når han skal slurpe i seg alt for varm kaffe!! Han klarer liksom ikke å vente med å smake på kaffen på vei tilbake fra trakteren, men kommer bortiver korridoren med slurpelyder med masse luft i!

Uff, akkurat sånn sitter en kollega av meg når han spiser.

Og vi spiser alltid på samme tidspunkt.

Han er helt utrolig.

Rører i teen sin med teskje en hel evighet. Drikker teen på samme måte som du beskriver. Lager noen smattelyder når han spiser, og ogsa etter at han har spist maten.

Og til slutt, så raper han med munnen lukket.

Uæææ, han er delikat.

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

7

• morsan

6

• keinstein

6

• NeaNoor

6

Mest aktive i denne tråden

Denne tråden her klarer jeg ikke å lese engang, for de fleste lyder jeg ikke tåler å høre, orker jeg ikke tenke meg engang, og jeg kommer til å få et lite sammenbrudd, tror jeg ;)

Men jeg er enig i det meste du sier, bortsett fra at jeg ikke skjønner hva som er fælt med ukvesset blyant på papir? Lyden blir fæl om den er så ukvesset at treet i blyanten skraper mot papiret, altså. Kanskje det var det du mente?

Når voksne folk blåser på maten sin når den er varm, er bare helt forferdelig.

Samboeren min gjorde det før, men han gjør aldri det sammen med meg lenger.

Hvorfor i himmelens navn skulle det være merkelig å blåse på varm mat? Kan du forklare meg det?

*rister oppgitt på hodet*

Jeg er ikke særlig glad i å smelle ballonger. Skarpe, høye lyder som får meg til å fare sammen er ekle. Bortsett fra det tåler jeg det aller meste. Ut fra svarene her tror jeg jeg har et mye enklere liv enn de av dere som ikke tåler at folk blåser på maten, papp som brettes, tannpuss, eplespising, vanlige drikkelyder, asfalt som kostes... Helt vanlige dagligdagse lyder, jo!

Annonse

Har minimalt med blomsterbed, og grønnsakhagen er like fraværende som sauer i nabolaget! ;-)

Eksempler på passende kontekst:

* hjelpe gamle onkler og tanter med sauesanking på setra

* hjelpe til med å mate kopplam

* man møter på noen sauer i forbindelse med en tur/utflukt/gårdsbesøk el lign -> stanser alltid og klør hvis de vil bli klødd.

Sauer er ålreite dyr!

OK.

I sommer skulle jeg mate to ganske store kopplam, de var langt oppe i lia. Jeg slo på spannet som er matsignal. Langt oppe i lia hørte jeg hysterisk breking fra to lam som, etter lyden å dømme, løp som gærninger. Denne lyden øket og minket i styrke etter som de kom nærmere. Plutselig dukker det opp to ulldotter i rasende fart ned bakken på to bein i svingen og rett på meg. Å stoppe var visst ikke med i planen, så de for rett forbi skliende i søla og landet i en haug ved fjøsveggen.

Det er greit å være sulten, men litt verdighet kan da presteres?

Hadde jeg ikke holdt igjen, hadde de svelget flaskene hele. Jeg kan se magen deres bli større mens melkeblandingen forsvinner og halen snurrer.

Men hvorfor snurrer halen? Er det en slags pumpe?

:-)

Jeg har hørt at den veste lyden som finnes oppstår når motoren i vibratoren skjærer seg.

Egentlig tror jeg da at lagere er utslitt, ofte er det bronselagere som blir trekantet innvendig. Da kan du få motresonans og blokkeringstendenser med en intressant ny vibrasjon. Men dessverre mye mer støy.

Damer.

Hva med ungehyl av typen "jeg vil, jeg vil - og nå forsøker jeg å skrike det til"?

For å ikke snakke om unger i 3-5 års alderen, som bæljer i butikken uten at foreldrene reagerer i I DET HELE TATT. de er kanskje lyddøve, men oss andre da? Jeg KLARER IKKE den jamrelyden. fy............!

OK.

I sommer skulle jeg mate to ganske store kopplam, de var langt oppe i lia. Jeg slo på spannet som er matsignal. Langt oppe i lia hørte jeg hysterisk breking fra to lam som, etter lyden å dømme, løp som gærninger. Denne lyden øket og minket i styrke etter som de kom nærmere. Plutselig dukker det opp to ulldotter i rasende fart ned bakken på to bein i svingen og rett på meg. Å stoppe var visst ikke med i planen, så de for rett forbi skliende i søla og landet i en haug ved fjøsveggen.

Det er greit å være sulten, men litt verdighet kan da presteres?

Hadde jeg ikke holdt igjen, hadde de svelget flaskene hele. Jeg kan se magen deres bli større mens melkeblandingen forsvinner og halen snurrer.

Men hvorfor snurrer halen? Er det en slags pumpe?

:-)

Heldiggrisen som får mate kopplam!

*savner det*

Annonse

Jeg har hørt at den veste lyden som finnes oppstår når motoren i vibratoren skjærer seg.

Egentlig tror jeg da at lagere er utslitt, ofte er det bronselagere som blir trekantet innvendig. Da kan du få motresonans og blokkeringstendenser med en intressant ny vibrasjon. Men dessverre mye mer støy.

Damer.

He-he. Ja ja.

Denne tråden her klarer jeg ikke å lese engang, for de fleste lyder jeg ikke tåler å høre, orker jeg ikke tenke meg engang, og jeg kommer til å få et lite sammenbrudd, tror jeg ;)

Men jeg er enig i det meste du sier, bortsett fra at jeg ikke skjønner hva som er fælt med ukvesset blyant på papir? Lyden blir fæl om den er så ukvesset at treet i blyanten skraper mot papiret, altså. Kanskje det var det du mente?

Jo, det stemmer, det var jo det jeg mente. Litt dårlig forklart fra min side.

Satt seg litt inn i det?

Eller blitt en apatisk dement i rullestol som ikke slipper unna?

hehe, vi har faktisk konsert-tilbud til eldreinstitusjoner her i kommunen, og en av konsertseriene er hardingfele og kveding.

Så pass deg for å bli dement og pleietrengende, plutselig triller de deg ut på dagligstua og serverer hardingfele, kveding - eller enda værre: piano og allsang av "De nære ting"!

Når ungene skjærer tenner går det kaldt nedover ryggen min. Må nesten rømme ut for å hente meg inn igjen. Er livredd for at de skal skjønne at jeg hater den lyden, for da begynner de sikkert å gjøre det ofte for å terge meg...

Lyden av negl mot tavle er jo en klassiker, men jeg kan få samme grøss-følelse av negl mot papir, eller kulepenn uten spissen ute som dras over et papir. Enkelte tallerkner kan også gi samme effekt, det er noe med den tørre overflaten.

Uff, får skikkelig ubehag av bare å skrive dette. Det iser til og med i tennene bare jeg tenker på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...