Gå til innhold

Hvilke lyder tåler du ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

7

• morsan

6

• keinstein

6

• NeaNoor

6

Mest aktive i denne tråden

Sånn skrapelyd mot tavle, er det desidert verste jeg veit! Likedan bestikk som skraper mot tallerken.

Ustemt piano

Felestemming! Når de står og skal gnikke kvintene reine får jeg skikkelig frysninger!

Munnharpelåt.

Den knekkinga folk gjør med fingre (og evt andre ledd) er også forferdelig.

Sånn skrapelyd mot tavle, er det desidert verste jeg veit! Likedan bestikk som skraper mot tallerken.

Ustemt piano

Felestemming! Når de står og skal gnikke kvintene reine får jeg skikkelig frysninger!

Munnharpelåt.

Den knekkinga folk gjør med fingre (og evt andre ledd) er også forferdelig.

Hva med ungehyl av typen "jeg vil, jeg vil - og nå forsøker jeg å skrike det til"?

Annonse

Gjest helt forferdelig

Jeg hater alle lyder folk lager når de spiser, men om folk blåser på maten går jeg fra bordet. Jeg klarer bare ikke den lyden! Ellers hater jeg smatting, slurping og tenner som går mot hverandre.

Knekking av tær og fingrer tåler jeg heller ikke og om folk beveger på tærne lager det også en grusom lyd som gjør at jeg forlater rommet.

Ellers hater jeg lyden når folk drar snuen inn istedenfor å snyte seg, filing av negler og negler som skraper på ting.

Når voksne folk blåser på maten sin når den er varm, er bare helt forferdelig.

Samboeren min gjorde det før, men han gjør aldri det sammen med meg lenger.

Den verste av dem alle må være den tannlegen lager når han borer i tennene....,får frysninger av å tenke på det.

Hysterisk hyling er også noe jeg liker mindre godt.

OMG, tannlegelyder kommer laangt opp på lista, jeg hadde visst bare fortrengt det! :(

jeg er enig med deg når det gjelder de fleste av du lydene der! ;-)

Særlig slafsing!!

Hvis tyggegummiboblesprekkingen tar helt overhånd er det irriterende, men jeg synes slafsing på tyggis overgår dette - ikke minst fordi slafserne slafser _hele tiden_. en og annen boble er helt greit.

Plystring synes jeg er helt uproblematisk, og jeg har aldri fått med meg at det skal være noen som helst rar lyd av det å tygge på bomull/ull! ;-)

Annonse

Hardingfele og sekkepipe.

Sauebreking.

Sauebreking er da bare koselig!!

Jeg ville selvsagt ha betakket meg fra å ha massevis av breking "live" i mitt eget hus/egen hage, men jeg har hittil til gode å høre sauebreking uten at det skjer i en særdeles passende kontekst! ;-)

Når voksne folk blåser på maten sin når den er varm, er bare helt forferdelig.

Samboeren min gjorde det før, men han gjør aldri det sammen med meg lenger.

Har egentlig ikke tenkt så mye over dette med blåsing på maten - trolig fordi det sjelden skjer.

Men han på nabokontoret lager en utrolig rar og irriterende lyd når han skal slurpe i seg alt for varm kaffe!! Han klarer liksom ikke å vente med å smake på kaffen på vei tilbake fra trakteren, men kommer bortiver korridoren med slurpelyder med masse luft i!

Knepping av kjeveben når det tygges - får lyst til å slå jeg da.

Så om noen med hul munn lager en lyd ved å smelle leppene mot hverandre - gang på gang. Fanken da går jeg.

En på jobben spiser harde epler - gulerøtter eller pærer i møte-----jeg får lyst til å hyle høyt!

En dame på jobben stønner og slafser når hun spiser - ææææææææ

En annen smakker og slafser - da snur jeg i kantina når det kun er ledig plass ved han - og går og jobber i stedet.

Folk som drikker med svelgelyder og stønn etterpå.

Det går mest på hodeproduserte lyder for meg, som du skjønner...hehe

Ellers kan folk prompe, rape uten at jeg løfter et øyenbryn :)

;-) jeg hadde nok reagert på en saftig promp i kantina - mest fordi det ville vært så uhørt at folk bare slapp seg løs! ;-)

Men er ellers enig med deg i at alle mulige slafse- og smatte- og svelgelyder er skikkelig irriterende.

Sauebreking er da bare koselig!!

Jeg ville selvsagt ha betakket meg fra å ha massevis av breking "live" i mitt eget hus/egen hage, men jeg har hittil til gode å høre sauebreking uten at det skjer i en særdeles passende kontekst! ;-)

Passende breking? Langt i det fjerne kanskje.

Ikke når de sikler og glaner på blomsterbeda og grønnsakene dine og prøver å komme seg fram til dem. Da blir det mye breking når de prøver å presse det dumme hodet sitt gjennom sprekker i gjerdet.

Passende breking? Langt i det fjerne kanskje.

Ikke når de sikler og glaner på blomsterbeda og grønnsakene dine og prøver å komme seg fram til dem. Da blir det mye breking når de prøver å presse det dumme hodet sitt gjennom sprekker i gjerdet.

Har minimalt med blomsterbed, og grønnsakhagen er like fraværende som sauer i nabolaget! ;-)

Eksempler på passende kontekst:

* hjelpe gamle onkler og tanter med sauesanking på setra

* hjelpe til med å mate kopplam

* man møter på noen sauer i forbindelse med en tur/utflukt/gårdsbesøk el lign -> stanser alltid og klør hvis de vil bli klødd.

Sauer er ålreite dyr!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...