smurf78 Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Har lyst til å lage kjøttkraft, men har aldri gjort det. Hva slags kjøtt trenger jeg og hvor får jeg tak i det? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Kjøp f.eks. en svineknoke i matbutikken. Tror nesten alle matbutikker har det? Kok den lenge, helt til kjøttet begynner å løsne fra bena. Selve kokevannet bruker du som kjøttkraft. 0 Siter
smurf78 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Skrevet 24. september 2006 Kjøp f.eks. en svineknoke i matbutikken. Tror nesten alle matbutikker har det? Kok den lenge, helt til kjøttet begynner å løsne fra bena. Selve kokevannet bruker du som kjøttkraft. Er ikke så fan av svinekjøtt og spiser ikke kylling så helst noe lam/oksekraft. 0 Siter
hidi Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Kjøp f.eks. en svineknoke i matbutikken. Tror nesten alle matbutikker har det? Kok den lenge, helt til kjøttet begynner å løsne fra bena. Selve kokevannet bruker du som kjøttkraft. Det blir mye svinesmak og passe best til svinkjøtt. Når jeg kjøper stek eller lignende hos slakteren får jeg gjerne med meg noen ben. Disse koker jeg sammen med løk og gulrøtter. Personlig er jeg ikke glad i svinekjøtt... 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 http://matoppskrift.no/sider/oppskrift2118967764.asp Ferskvaredisk i butikker, eller slakter hvis det fins i nærheten.Eller hvis du kjøper steik med bein og beiner ut selv feks. 0 Siter
hidi Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Er ikke så fan av svinekjøtt og spiser ikke kylling så helst noe lam/oksekraft. Glemte å skrive okseben! 0 Siter
smurf78 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Skrevet 24. september 2006 http://matoppskrift.no/sider/oppskrift2118967764.asp Ferskvaredisk i butikker, eller slakter hvis det fins i nærheten.Eller hvis du kjøper steik med bein og beiner ut selv feks. Men hva betyr "skum godt av"? 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Men hva betyr "skum godt av"? Det blir skum (fett, skum, småpartikler) på toppen av kraften når det koker, og dette skal du ta av med feks en hullsleiv. 0 Siter
keinstein Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Oksehale. Stek dem i ovnen til de er brune og kok dem sammen med en løk til kjøttet løsner. F eks. 0 Siter
smurf78 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Skrevet 24. september 2006 Det blir skum (fett, skum, småpartikler) på toppen av kraften når det koker, og dette skal du ta av med feks en hullsleiv. Ok. Er det dyrt pr. kilo for sånn avskjær? 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Ok. Er det dyrt pr. kilo for sånn avskjær? he he, sorry, aner ikke... Alt for lenge siden jeg lagde kraft selv dessverre. Sist jeg kokte kraft var det av knokene på et reinsdyrlår, og da kjøpte jeg et helt dyr... Tror ikke jeg gjør det igjen, ble alt for mye kjøtt for bare vår familie. Men nam nam var det! Og _for_ en indrefilet.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Det blir mye svinesmak og passe best til svinkjøtt. Når jeg kjøper stek eller lignende hos slakteren får jeg gjerne med meg noen ben. Disse koker jeg sammen med løk og gulrøtter. Personlig er jeg ikke glad i svinekjøtt... Jeg er heller ikke glad i svinekjøtt. Svineknoka var bare et eksempel:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Er ikke så fan av svinekjøtt og spiser ikke kylling så helst noe lam/oksekraft. Da kan du vel kjøpe lammeknoke eller okseknoke (er det noe som heter det tro?) Jeg er heller ikke spesielt fan av svinekjøtt, men liker godt kjøttsuppe kokt på svineknoke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.