Gå til innhold

Hvordan?

Gjest knoteagate

Anbefalte innlegg

Gjest abrahamsen
Skrevet

Putter de i en kaserolle med vann og kokerde. Vil du ha hardkokte egg, skal eggene koke i 7 minutter.

Skrevet

Eggene bør legges i vannet når vannet er kaldt, om de legges oppi kokende vann kan de eksplodere, om man ikke først stikker hull på de.

Skrevet

Putter de i en kaserolle med vann og kokerde. Vil du ha hardkokte egg, skal eggene koke i 7 minutter.

jøss, jeg koker de i 11 minutter, og synes til og med da at det hender plomma er littebitt bløt helt i midten...

Skrevet

tuller du?

Skrevet

Jeg tar frem eggene og legger dem på ovnen så de ikke er iskalde - så koser jeg opp vann -og tar oppi eggene et for et med en stor skje. Så koker de 7 minutter for bløtkokt (myk midt i kjernen) og 10 minutter for hardkokt. Ta kasserollen av plata og sett under kaldt vann og la det renne en liten stund før du tar opp eggene og legger dem på et håndkle og tørker dem.

Sånn gjør i alle fall jeg det :)

Skrevet

Jeg tar frem eggene og legger dem på ovnen så de ikke er iskalde - så koser jeg opp vann -og tar oppi eggene et for et med en stor skje. Så koker de 7 minutter for bløtkokt (myk midt i kjernen) og 10 minutter for hardkokt. Ta kasserollen av plata og sett under kaldt vann og la det renne en liten stund før du tar opp eggene og legger dem på et håndkle og tørker dem.

Slik gjør jeg det også, minus å legge dem på ovnen, pluss å stikke hull i dem med en nål.

Skrevet

.."så koser jeg opp vann..."

Åssen gjør du det ;o)

Hilsen

Skrevet

jøss, jeg koker de i 11 minutter, og synes til og med da at det hender plomma er littebitt bløt helt i midten...

enig, jeg koker dem i 12 min, hater flytende eggeplomme;)

Skrevet

.."så koser jeg opp vann..."

Åssen gjør du det ;o)

Hilsen

Lang trening og høyt kosegen :)

Gjest abrahamsen
Skrevet

tuller du?

Nei... men nå er det lenge lenge siden jeg kokte eggene i kaserolle. Bruker eggekoker. Hvor har jeg 7 minutter fra da??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...