Gå til innhold

Hvor lett/vanskelig er det å få et ekstra toalett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - til tider er vi en mann og 5 kvinnfolk i huset -og vi har ett bad med en do..... Hvordan kan vi få inn en do til? Hva kreves av rørleggerabeid f.eks`? Kan vi bygge på og få kobla røra inntil badet på noen måte? - Kan vi ha do på loftet evnt.?

Huset står på støpt såle. og er en 1,5 etasje med mulighet for å bygge inn carporten som ligger vegg i vegg med eksisterende bad.

Noen tips?

Skrevet

Avløpsrøret til doen er nok lettest å føre rett opp og ned, dvs at toalettene bør være over hverandre. Tror jeg.

Jasså, så doen er opptatt av kvinnfolk? Jeg syns ofte de må brekkes ut med brekkjern etter en time med fasadepynting, finvask, lukt og hårstell.

Skrevet

Avløpsrøret til doen er nok lettest å føre rett opp og ned, dvs at toalettene bør være over hverandre. Tror jeg.

Jasså, så doen er opptatt av kvinnfolk? Jeg syns ofte de må brekkes ut med brekkjern etter en time med fasadepynting, finvask, lukt og hårstell.

Ok - så jeg må bruke eksisterende rør....?

Skrevet

Ok - så jeg må bruke eksisterende rør....?

Jeg har et hus det det legges inn et toalett til, og der går alle røra rett opp og rett ned gjennom gulvet i det opprinnelige badet. Rørleggerne har laget et grenrør nede under gulvet, så det ble et innløp til på samme røret. Samtidig fikk vi spylt ut resten av øret ut til kummen, det var halvfullt av slagg. Nå bråker det ikke i røra og "sukker" i tolettet lenger.

Skrevet

Jeg har et hus det det legges inn et toalett til, og der går alle røra rett opp og rett ned gjennom gulvet i det opprinnelige badet. Rørleggerne har laget et grenrør nede under gulvet, så det ble et innløp til på samme røret. Samtidig fikk vi spylt ut resten av øret ut til kummen, det var halvfullt av slagg. Nå bråker det ikke i røra og "sukker" i tolettet lenger.

Høres jo greit ut - - men da vil doen være midt i senga til fjortissen - hehe

Skrevet

Høres jo greit ut - - men da vil doen være midt i senga til fjortissen - hehe

Det er ikke så kult med avløpsrøret gjennom flere rom. Det må ha fall, det skvulper og suser, må evt lydisoleres osv. Under doen blir det mye liflig lyd når du tar unna morgenpissen ogg evt større oppgaver. Men dette vet rørleggere.

Skrevet

Det er ikke så kult med avløpsrøret gjennom flere rom. Det må ha fall, det skvulper og suser, må evt lydisoleres osv. Under doen blir det mye liflig lyd når du tar unna morgenpissen ogg evt større oppgaver. Men dette vet rørleggere.

Da skal jeg be en om å komme hjem til oss og gi oss mulightene -ellers flytter jeg.

Skrevet

Da skal jeg be en om å komme hjem til oss og gi oss mulightene -ellers flytter jeg.

Du kan også adskille doen og badet med hver sin dør. Da kan alle få brukt doen, selv om noen okkuperer badet. Noe av det de gjør på badet, kan de også sannsyligvis gjøre på rommet sitt? Evt med et speil ekstra eller to? Det fins sk sminkespeil med forstørrelse på ene sida. Det brukes av både store og små filmstjerner.

Skrevet

Du kan også adskille doen og badet med hver sin dør. Da kan alle få brukt doen, selv om noen okkuperer badet. Noe av det de gjør på badet, kan de også sannsyligvis gjøre på rommet sitt? Evt med et speil ekstra eller to? Det fins sk sminkespeil med forstørrelse på ene sida. Det brukes av både store og små filmstjerner.

Doen er innerst i rommet - så den tanken har jeg slått fra meg....

Skrevet

Kanskje dere hadde klart dere med en dass hvis bad og dass var atskilt. Det er vel prosesser uavhengig av fordøyelssystemet som er mest tidkrevende for unge piker.

Skrevet

Kanskje dere hadde klart dere med en dass hvis bad og dass var atskilt. Det er vel prosesser uavhengig av fordøyelssystemet som er mest tidkrevende for unge piker.

Ja - men doen står innerst til venstre på badet - det er så dumt så det er til å grine av! .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...