Gå til innhold

Motivèr meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg vil så inderlig gjerne bli litt tynnere. Ikke mer enn ca seks sju kilo, men jeg greier det ikke!!!! Eier ikke styrke til å stå imot mat og tenker at LITT kake må jeg jo spise for høflighets skyld osv.

Jeg er så møkklei av kroppen min, for den stemmer ikke overens med den jeg er/ønsker å være.

Gode råd og oppmuntring taes imot med takk!!!

I morgen er det atter mandag og nye muligheter...

God natt!!

Skrevet

Kjøp skritteller og gå 10 000 skritt hver dag. :) Da er det greit med litt kake. ;)

Ellers - drikk bare vann og melk 6 av ukens 7 dager. Om du drikker endel brus kan dette hjelpe noe veldig. Og brus er da vel ikke noe savn til vanlig uansett?

Skrevet

Og tenk på det at det bare er 9-10 måneder til bikinisesongen. Hvor kult hadde det ikke vært å kunne ta på seg bikini og faktisk like det man ser i speilet? Hmm...

Skrevet

Man skal ikke kunne "stå i mot mat"!

Mat er nødvendig:-)

Kom deg ut og gå tur hver dag istedet, så trenger ikke mat være forbundet med dårlig samvittighet.

Skrevet

Åsemor har gode tips.

Ellers mener jeg at dette for mange er et spørsmål om psyke.

Feks den "mandagsholdningen" kjenner jeg igjen. Man begynner på mandag, gir opp på onsdag og da gir man virkelig opp og begynner på nytt på neste mandag igjen. Den svart-hvitt tenkninga med "alt eller ingenting" må man endre på. En må kunne godta en sprekk uten at alt skal gå i dass en uke eller en måned. Man begynner på ny frisk dagen etter!! Ikke la en sprekk vedvare!

Og det med spising i sosiale lag, den har jeg erfaring med.. Tankegangen om at "kalorier man spiser med andre teller ikke" må bort.

Man kan i det minste prøve å velge litt sunt selv om man spiser med andre folk. For eksempel bestille salat til pizzaen. Da orker man mindre pizza. Drikk lightbrus til. Bedre enn ingenting.

En må også finne ut av om en er typen som må være totalavholds eller om en er en type som kan ha et moderat forbruk. Klarer du feks å ta 5 chipsflak og være fornøyd med det så kan du smake. Vet du at du spiser hele posen - så ikke smak! Vet du at du sprekker om du har godsaker i huset så ha kun sunne godsaker i huset om mulig.

Angående kaker i sosiale lag, så ta en liten bit om du har lyst på - hvis du da ikke gafler innpå 2-3 stykker fordi du får i gang søtsmaken.

Får du dårlig samvittighet etter kakebiten så gå en rask tur i en time så har du forbrent de ekstra kaloriene.

Skrevet

Dersom vanlige råd om å spise lite og ofte (og magert), samt bevege seg mer ikke er tilstrekkelig, eller ikke funker for deg, så kan du jo vurdere lavkarbo-kosthold (fx Fedon, Atkins eller mange andre opplegg, av litt varierende opplegg). Du kan få litt info på http://www.lavkarbo.no

Skrevet

Jeg har det som deg. Skal ned 8 kg men klarer det bare ikke!!! Hvis ikke jeg skjerper meg nå må jeg bytte ut hele garderoben min. Ille det også!!! Nå begynner jeg på Reductil, jeg er desperat!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Åsemor har gode tips.

Ellers mener jeg at dette for mange er et spørsmål om psyke.

Feks den "mandagsholdningen" kjenner jeg igjen. Man begynner på mandag, gir opp på onsdag og da gir man virkelig opp og begynner på nytt på neste mandag igjen. Den svart-hvitt tenkninga med "alt eller ingenting" må man endre på. En må kunne godta en sprekk uten at alt skal gå i dass en uke eller en måned. Man begynner på ny frisk dagen etter!! Ikke la en sprekk vedvare!

Og det med spising i sosiale lag, den har jeg erfaring med.. Tankegangen om at "kalorier man spiser med andre teller ikke" må bort.

Man kan i det minste prøve å velge litt sunt selv om man spiser med andre folk. For eksempel bestille salat til pizzaen. Da orker man mindre pizza. Drikk lightbrus til. Bedre enn ingenting.

En må også finne ut av om en er typen som må være totalavholds eller om en er en type som kan ha et moderat forbruk. Klarer du feks å ta 5 chipsflak og være fornøyd med det så kan du smake. Vet du at du spiser hele posen - så ikke smak! Vet du at du sprekker om du har godsaker i huset så ha kun sunne godsaker i huset om mulig.

Angående kaker i sosiale lag, så ta en liten bit om du har lyst på - hvis du da ikke gafler innpå 2-3 stykker fordi du får i gang søtsmaken.

Får du dårlig samvittighet etter kakebiten så gå en rask tur i en time så har du forbrent de ekstra kaloriene.

Takk for gode råd.

Den der mandagspsykologien skal jeg kvitte meg med!

Jeg er nok av den typen som ikke kan ha noe godt i huset uten at det finner veien ned i magen min... Har ikke så mye i hus heller, men rester av barnas godteri ligger igjen. Kanskje jeg bare skal kaste det?

Igjen, tusen takk!

Skrevet

Jeg har det som deg. Skal ned 8 kg men klarer det bare ikke!!! Hvis ikke jeg skjerper meg nå må jeg bytte ut hele garderoben min. Ille det også!!! Nå begynner jeg på Reductil, jeg er desperat!

Får du det for 8 kg, altså? Jeg skal også ned 8 kg... Har gått ned 3. Det gjenstår altså 8.

Gjest at de tør !
Skrevet

Får du det for 8 kg, altså? Jeg skal også ned 8 kg... Har gått ned 3. Det gjenstår altså 8.

bestilt via nettet sikkert, altså uten legetilsyn ....

Skrevet

Bestiller på nett. Jeg har skjekket blodtrykket mitt hos legen så det skal nok gå fint.

Skrevet

bestilt via nettet sikkert, altså uten legetilsyn ....

Ja jeg begriper ikke at folk tør bestille midler over nett som det UTRYKKELIG står må følges opp av en lege...

Gjest at de tør !
Skrevet

Bestiller på nett. Jeg har skjekket blodtrykket mitt hos legen så det skal nok gå fint.

hver 14. dag etter påbegynt kur, i tre måneder ?

Det hjelper liksom ikke å sjekke blodtrykket før du begynner .... men etter at du har brukt de en stund .....

Lykke til ! Jeg måtte slutte med de etter å ha brukt de i noe over en mnd. da var det drastisk endring i blodtrykk og puls.

Skrevet

Vær forsiktig iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...