tillybitts Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Hei ! Har mast på dere før, men "fikk lov" til å komme tilbake, og det gjør jeg. Man lurer på så mye rart når man er gravid, jo... Jeg har allergi. Og har hatt en del anafylaktiske episoder, bl.a har jeg måttet intubere 2 ganger. Har et såkalt beredskapsskrin, og er vant til å leve med det. Og det er insektstikk og skalldyr jeg er SÅ allergisk mot. MEN: nå er jeg jo gravid igjen - og i tillegg har jeg svangerskapsdiabetes. Så forholdene er litt annerledes iår. Har fått beskjed om at jeg skal ta allergimedisin tross graviditeten - og det gjør jeg. Tar lokalbeh. midler på øyne og nese i tillegg.Men merker at jeg reagerer sterkere iår enn ifjor ved beg. av pollensesongen. Og har også hatt en allergireaksjon på noe jeg aldri har reagert på før,- er jeg mer sensibel nå, tro ? Uansett : Det jeg er redd for, er å måtte sette sprøytene - kan jeg overhodet sette adrenalin, f.eks ? Og hva skjer hvis jeg får et nytt tilfelle av anafylaksi nå ? Vil barnet tåle det ? Har dere noen erfaring med dette ? Den siste sprøyten er jo Solucortef, et temmelig sterktvirkende cortison-preparat - og det er jeg livredd ! Har jeg grunn til å være det ? Og bør jeg evt. informere sykehuset om dette, der keisersnittet skal tas ? (RH). Jeg er så usikker, det er så mye som kan gå galt om dagen, liksom.. Bør vel føye til for ordens skyld at det skal tas sectio i 30-31 uke for ikke å få et for stort barn, og unngå placentaruptur, som jeg har hatt førTakknemlig for svar. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24721-gravid-og-sterkt-allergisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Jag tycker att detta är en fråga som du skall ställa till vår gynekolog här på DOL. Det är så ovanliga frågor med mycket mediciner innblandade att jag som jordmor inte kan ta ansvar för denna fråga. Lycka till vidare och god påsk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24721-gravid-og-sterkt-allergisk/#findComment-103719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.