Gjest snartfrue Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Vi skal gifte oss. Jeg har barn fra før, vi har også felles barn. Vil han, uten at vi underskriver ektepakt automatisk arve "sin" del etter meg om jeg dør først? Han må jo kjøpe ut mine barn, men får han en del automatisk, i tillegg til at han kan disponere felles barns arv? Jeg ønsker å sikre både han og barna. Vi skal ha felleseie. 0 Siter
flisa Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ja til alt! Vi tok i tillegg en forsikring som dekker det han må kjøpe ut mine særkullsbarn med Om du dør vil han eie halvparten av det dere eier sammen - og 1/4 av din halvdel. Resten fordeles likt mellom barna - uansett om de er felles eller særkullsbarn -så det blir ikke så stor del han må kjøpe dem ut med i så fall. Er de under myndighetsalder kan de heller ikke skrive under på at du kan sitte i uskifte - da går overformynderiet inn. Så, jeg anbefaler en slik forsikring. 0 Siter
Gjest snartfrue Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ja til alt! Vi tok i tillegg en forsikring som dekker det han må kjøpe ut mine særkullsbarn med Om du dør vil han eie halvparten av det dere eier sammen - og 1/4 av din halvdel. Resten fordeles likt mellom barna - uansett om de er felles eller særkullsbarn -så det blir ikke så stor del han må kjøpe dem ut med i så fall. Er de under myndighetsalder kan de heller ikke skrive under på at du kan sitte i uskifte - da går overformynderiet inn. Så, jeg anbefaler en slik forsikring. Takk for svar! Ja, vi har en sånn forsikring. Den er betryggende å ha for oss begge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.