Gå til innhold

Oppdatering på sunnhetskur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prestert å gå ned 2,5 kilo fra i går kveld til i dag morges. Vet det skal være litt forskjell på morgen/kveld, men det får da være grenser ;) I går hadde jeg forøvrig gått ned fire kilo (regner med at det blir mest riktig å ta basis i vekten fra da) siden jeg begynte å være obs på trening og mat, så jeg er godt fornøyd :)

I natt drømte jeg at jeg spiste det jeg skal spise til lunsj, til frokost. Krise! ;) Jeg tenker nok for mye på mat :P

Gjest helt vanlig for meg
Skrevet

Forskjellen på vekta mi fra morgen til kveld ligger på alt mellom 1,5 - 4 kg.

Skrevet

Hvilken sunnhetskur er dette? :)

Jeg prøver _endelig_ å bli kvitt minst det jeg har lagt på meg siden før jeg var gravid. Først og fremst gjennom å bevege meg mer og trene, i tillegg til å spise så sunt som mulig :)

Skrevet

Forskjellen på vekta mi fra morgen til kveld ligger på alt mellom 1,5 - 4 kg.

Ja, det kan sikkert stemme. Jeg har bare aldri prøvd å veie meg både morgen og kveld før.

Gjest vektkontroll
Skrevet

Du veier mest "korrekt" på morgenen, etter at du har tisset :), uten klær.

Fra kveld til morgen er det ofte stor vektforskjell.

Skrevet

Ja, det kan sikkert stemme. Jeg har bare aldri prøvd å veie meg både morgen og kveld før.

Grunnen til at man veier mer etter måltider eller på kvelden er jo ganske enkelt at man da veier sin kroppsvekt + vekten av den mat og væske man har inntatt, men som ikke ennå er forbrent/fordøyd/svettet/tisset etc. ut.

Det er grunnen til at man alltid bør veie seg om morgenen, etter man har vært på toalettet, og helst kun en gang i uka, alltid samme ukedag. Man veier kanskje mer på søndag morgen fordi man har kost seg ekstra lørdag kveld, men som i løpet av en dag eller to er forbrent og fordøyd.

Skrevet

Du veier mest "korrekt" på morgenen, etter at du har tisset :), uten klær.

Fra kveld til morgen er det ofte stor vektforskjell.

Hm... Så var det å huske når på dagen jeg veide meg første gang...

Ja, ja. Ikke så nøye med den vekta. Jeg har i hvert fall gått ned litt, om det er 4 eller 6 kilo er ikke så viktig :)

Skrevet

Grunnen til at man veier mer etter måltider eller på kvelden er jo ganske enkelt at man da veier sin kroppsvekt + vekten av den mat og væske man har inntatt, men som ikke ennå er forbrent/fordøyd/svettet/tisset etc. ut.

Det er grunnen til at man alltid bør veie seg om morgenen, etter man har vært på toalettet, og helst kun en gang i uka, alltid samme ukedag. Man veier kanskje mer på søndag morgen fordi man har kost seg ekstra lørdag kveld, men som i løpet av en dag eller to er forbrent og fordøyd.

Ok, takk for forklaringen. Da veier jeg meg på mandagsmorgenen fra nå av :)

Skrevet

Jeg prøver _endelig_ å bli kvitt minst det jeg har lagt på meg siden før jeg var gravid. Først og fremst gjennom å bevege meg mer og trene, i tillegg til å spise så sunt som mulig :)

Ok, det skal jeg også prøve på.... Men det er ikke så lett alltid. ;)

Skrevet

Ok, takk for forklaringen. Da veier jeg meg på mandagsmorgenen fra nå av :)

Jeg har ikke vekt hjemme... :)

Skrevet

Hm... Så var det å huske når på dagen jeg veide meg første gang...

Ja, ja. Ikke så nøye med den vekta. Jeg har i hvert fall gått ned litt, om det er 4 eller 6 kilo er ikke så viktig :)

Det er bra i alle fall!

Skrevet

Ok, det skal jeg også prøve på.... Men det er ikke så lett alltid. ;)

Jeg synes det går overraskende lett. Men det er fordi jeg har så elendig matlyst at usunn mat _definitivt_ ikke frister :P

Skrevet

Jeg har ikke vekt hjemme... :)

Det er vel egentlig like greit? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...