Gå til innhold

Ny jobb, prøve bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått ny jobb. Begynner til mandag. Samtidig har vi nå tenkt å begynne prøve bli gravide.

Syns dere dette blir helt feil, siden jobben er ny? Den er kun 60 % og uansett om jeg hadde hatt denne el den forrige jobben, så hadde vi jo begynt å prøve snart. Håper bare ikke min nye sjef blir sur dersom hun, om noen måneder, får høre at jeg er gravid....

Hva tror dere? No big deal?

Gjest amparro...
Skrevet

Bli gravid du, det er din fulle rett!! Jeg begynte i nye jobb med stooooor mage, var i 7 mnd. Slikt må arb.giver regne med når de ansetter kvinner. Skal dette landet gå rundt må vi føde barn!!!!!!!!!!

Gjest lykke til med prøvingen
Skrevet

Det er ikke noe man kan gjøre så mye med, ansetter man kvinner og menn i fruktbar alder må man regne med at de får barn. Tar pappaen en stor andel av permisjonen, så fordeler man "ulempene" på så mange arbeidsgivere som mulig.

Men man kan gjøre det beste ut av det, som at man bestiller legetimer i så god tid at man kan få de på tidspunkt som passer best mht jobben (tidlig / sent på dagen, ikke på dager som det er vanskelig at du er borte).

Du kan gi beskjed til leder ganske raskt (i hvertfall etter uke 12), og være behjelpelig med rekruttering og opplæring av vikar.

Pappaen kan ta så stor del av permisjonen som mulig (og dere kan gi beskjed til din arbeidsgiver om dette ganske tidlig) osv

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i august 2000, og da skulle vi akkurat til med prøvingen på nr to. Noen uker ketter jeg hadde begynt, klaffet det, og vi fikk henne i juni 2001.

Var ikke sykemeldt en eneste dag :-)

Skrevet

Tror jeg hadde drøyd et par mnd. i hvertfall. Det spiller jo ikke stor rolle for dere å vente bittelitt.

Da vil du i hvertfall ikke bli "beskylt" for å være gravid da du fikk jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...