Gjest snart, snart Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Vi får ei lita jente i hus omen uke eller fem kanskje...Jeg er sprekkeferdig! Vi står mellom tre navn og klarer ikke "lande". Hadde vært artig å høre hva andre liker best...Og ta det med ro, vi er ikke så rare at vi lar DOL bestemme, hallo Men hvilket navn slår best an (om noen i det hele tatt ) Filippa Naomi Amalie 0 Siter
Gjest liker best... Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Amalie, men det er vel et navn maaange har. Absolutt ikke Naomi! 0 Siter
Gjest lidaloli Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ellers likte jeg Amalie. Det er et herlig navn! :-) Lykke til med fødselen! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg ville valgt Amalie, uten tvil. Filippa (eller Filipas) er et gresk mannsnavn. I direkte tale, altså når man snakker til personen og bruker vedkommendes navn, så kuttes siste s ut. Så om jenta deres fx skulle feriere eller bo en periode i Hellas om en 18-20-års tid, så vil navnet Filippa ikke klinge så godt for en jente. Naomi forbinder jeg kun med modellen Naomi Campbell. Er det blitt et vanlig navn på jenter i Norge altså? 0 Siter
laban Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg hopper ikke i taket av henrykkelse over noen av dem. Men jeg liker korte, enkle navn og dessuten en sær, gammel kjerring. Skal dere ha noe i den stilen, synes jeg det blir litt bedre om dere lager en blanding av de to siste: Natalie. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Amalie :-) Men hva med Linnéa da? Det liker jeg godt! 0 Siter
morsan Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ingen av dem er noen store favoritter hos meg, men jeg ville absolutt ikke ha valgt Naomi! 0 Siter
tuss&troll Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ikke begeistret for noen av navnene Men jeg kjenner ei lita nydelig jente som heter Naomi, så da går jeg får det. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Uff, jeg likte ingen av de navnene, men hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt Amalie. Tror jeg. 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Vet du, det tror jeg dere ser selv, hva hun "heter", med en gang dere får henne i hus =) 0 Siter
Zarine Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Naomi er eit, etter mi meining, litt "vanskeleg" namn i Norge. Amalie er begynt å bli veldig vanlig, men greit nok. Det er jo eit fint namn. Filippa - tja, eg har i utgangspunktet ikkje noko mot det, men viss ein slurver med uttalen så blir det veldig rart. I siste instans får du lytte til deg sjølv og eventuelt "sjå" kva du trur passar til jenta. Det er jo mange som praktiserer den metoden Lykke til! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Filipa er et ok navn. Naomi liker jeg IKKE Amalie synes jeg er kjempekoselig, men det er også veldig vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.