Gå til innhold

Må finne navn på vår lille jente...Hjelp!?

Anbefalte innlegg

Gjest snart, snart
Skrevet

Vi får ei lita jente i hus omen uke eller fem kanskje...Jeg er sprekkeferdig!

Vi står mellom tre navn og klarer ikke "lande". Hadde vært artig å høre hva andre liker best...Og ta det med ro, vi er ikke så rare at vi lar DOL bestemme, hallo ;)

Men hvilket navn slår best an (om noen i det hele tatt ;))

Filippa

Naomi

Amalie

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• laban

1

• mariaflyfly

1

• candyqueen_83

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest liker best...
Skrevet

Amalie, men det er vel et navn maaange har.

Absolutt ikke Naomi!

Skrevet

Ellers likte jeg Amalie. Det er et herlig navn! :-)

Lykke til med fødselen! :-)

Skrevet

Jeg ville valgt Amalie, uten tvil.

Filippa (eller Filipas) er et gresk mannsnavn. I direkte tale, altså når man snakker til personen og bruker vedkommendes navn, så kuttes siste s ut. Så om jenta deres fx skulle feriere eller bo en periode i Hellas om en 18-20-års tid, så vil navnet Filippa ikke klinge så godt for en jente.

Naomi forbinder jeg kun med modellen Naomi Campbell. Er det blitt et vanlig navn på jenter i Norge altså?

Skrevet

Jeg hopper ikke i taket av henrykkelse over noen av dem. Men jeg liker korte, enkle navn og dessuten en sær, gammel kjerring.

Skal dere ha noe i den stilen, synes jeg det blir litt bedre om dere lager en blanding av de to siste: Natalie.

Skrevet

Ingen av dem er noen store favoritter hos meg, men jeg ville absolutt ikke ha valgt Naomi!

Skrevet

Ikke begeistret for noen av navnene :)

Men jeg kjenner ei lita nydelig jente som heter Naomi, så da går jeg får det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Uff, jeg likte ingen av de navnene, men hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt Amalie. Tror jeg. :P

Skrevet

Vet du, det tror jeg dere ser selv, hva hun "heter", med en gang dere får henne i hus =)

Skrevet

Naomi er eit, etter mi meining, litt "vanskeleg" namn i Norge. Amalie er begynt å bli veldig vanlig, men greit nok. Det er jo eit fint namn. Filippa - tja, eg har i utgangspunktet ikkje noko mot det, men viss ein slurver med uttalen så blir det veldig rart.

I siste instans får du lytte til deg sjølv og eventuelt "sjå" kva du trur passar til jenta. Det er jo mange som praktiserer den metoden :)

Lykke til!

Skrevet

Filipa er et ok navn.

Naomi liker jeg IKKE

Amalie synes jeg er kjempekoselig, men det er også veldig vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...