Gjest Filipas Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Ja, jeg vet at ego (eller andre pronomen) stort sett brukes for å understreke, og ikke i vanlige setninger. Vet du om "perastika kai siderenia" er et fast uttrykk? Eller hva det betyr? Perastika er forbigående/kortvarig, såvidt jeg har forstått. Siderenia kjenner jeg ikke... Har faktisk ikke hørt det uttrykket, men siderenia kommer fra ordet for jern, så jeg vil tro "god bedring og styrke" eller noe i den dur... 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Amalie, og til nød Filippa. Ikke Naomi! 0 Siter
Gemini Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Har faktisk ikke hørt det uttrykket, men siderenia kommer fra ordet for jern, så jeg vil tro "god bedring og styrke" eller noe i den dur... Takk! Skulle virkelig ønske jeg kunne gresk bedre... Men pokker ikke lett å lære i løpet av noen korte ferie-uker, online nett-kurs og noen sms. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Likte ingen, men om jeg må velge så tar jeg Amalie. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Amalie av de tre, ja - Filippa som nr. 2. Naomi liker jeg ikke spesielt godt. Men det kommer jo an på etternavnet også... 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Filippa!! Helt klart :-) dina, anna, (maria),..ylva er fint. og ingrid, Karine,Sofia, Amanda.. Historisk sus, norrønt og litteraturen, serru! det er kvinner det! ;-D filippa er så pretensiøst. (assosiasjoner til moteikoner og "tårnfrid"er. et mannlig motstykke ville vært calvin.. ;-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.