Gå til innhold

Spennende artikkel om gammeldags kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja- helt enig - og derfor likte jeg jo Fedons kost - som inneholdt masse frukt og grønt og nøtter og slikt også. Det virket på meg - men det krever at man er mest hjemme og ordner all mat selv - og det blir både dyrt og krever masse arbeid. men hele familien har det klart bedre av det :)

Ja, alle dietter eller typer kosthold som gjør at man bør lage maten selv, og ikke kan spise det man får servert andre steder, er dømt til å mislykkes. Jeg lever i alle fal et alt for aktivt liv til at jeg kan basere det på å følge en eller annen diett.

Dessuten er jeg garantert til å sprekke om jeg aldri kan spise sjokolade, kaker eller drikke vin.

Litt av alt, men ikke alt alltid er mitt motto når det gjleder kosthold. Og det er bedre å gå ned 2 kg i halvåret enn å gå ned 15 et halvår og opp igjen minst like mye det neste.

Skrevet

Ja, alle dietter eller typer kosthold som gjør at man bør lage maten selv, og ikke kan spise det man får servert andre steder, er dømt til å mislykkes. Jeg lever i alle fal et alt for aktivt liv til at jeg kan basere det på å følge en eller annen diett.

Dessuten er jeg garantert til å sprekke om jeg aldri kan spise sjokolade, kaker eller drikke vin.

Litt av alt, men ikke alt alltid er mitt motto når det gjleder kosthold. Og det er bedre å gå ned 2 kg i halvåret enn å gå ned 15 et halvår og opp igjen minst like mye det neste.

Nuvel -men jeg drakk rødvin - ett glass hver kveld sammen med 4 ruter mørk sjokolade - hehe

Skrevet

Ja, det er utrolig imponerende med den raske vektnedgangen. Men likevel. Det er ett eller annet i meg som gjør at jeg kvier meg veldig. Kanskje tanken på at man blir uvel etter å spise bare bittelitt. At man må bruke en hel dag nesten på å få i seg alle vitaminene og mineralene man trenger for å få nok.

Fant et link et sted med flere bilder...

http://www.mygastricbypass.com/

Må si at bildene fra før og etter de plastiske operasjonene ikke var noe særlig.

Er litt redd for å bli seende slik ut jeg også...

Heldigvis veier jeg ikke så mye da...

Nå har jeg vært og svømt -alle monner drar. Har bestemt meg for å røre meg i alle fall 1 time hver dag...:)

Skrevet

Hei, kan jeg spørre deg om en ting ang Fedon kosthold? Jeg leste et sted at man skulle bytte ut hvit ris med basmati ris - den har mye lavere GI. Vet du om det stemmer? Basmatiris er jo hvit som snø!

Basmati har lavere GI enn Jasmin-ris. Men det beste er villris :)

GI-listen til FEDON finnes i paperback-utgave og er kjekk å ha i veska:)

Men les litt her: http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=23&joinid=-1 og trykk på ->åpne GI liste

Skrevet

Ja, hun døde under en brokkoperasjon. Brokkoperasjonen var nødvendig på grunn av komplikasjoner etter slankeoperasjonene. Slankeoperasjonen var svært komplikasjonsfylt for henne, og hun lå på intensiven i spania i halvannen måned eller noe før hun fikk komme hjem etter operasjonen(e).

Men operasjonene ga henne også et nytt liv.... til brokkoperasjonen gikk galt da.

HUff a meg.

Skrevet

Nuvel -men jeg drakk rødvin - ett glass hver kveld sammen med 4 ruter mørk sjokolade - hehe

Men det kan du ikke gjøre om du skal følge han der "fett er bra"-fyren. For han rørte jo ingenting med sukker og spiste ikke en gang frukt!

Fedon er en ting, hans råd tror jeg kan ha noe for seg, om man orker å følge det på permanent basis. Men jeg klarer ikke å ta seriøst en fyr som lovpriser et kosthold med plenty fett og sier at man overhode ikke skal spise frukt eller bær.

Har ei venninne som er megaslank, og hun sverger til minst fem frukt om dagen. Og spiser forøvrig lite kjøtt og feit mat. Hun burde jo trillet i føle han her fyren ;o)

Og et glas rødvin og noen ruter sjokolade hver kveld tror jeg alle har godt av ;o)

Skrevet

Nå har jeg vært og svømt -alle monner drar. Har bestemt meg for å røre meg i alle fall 1 time hver dag...:)

Det tror jeg er en god start!

Jeg har også bestemt meg for å skru opp aktiviteten kraftig. Så jeg går og går og går. En time hver morgen, og et par-tre halvtimes turer i løpet av dagen. Deilig :-)

Skrevet

Det tror jeg er en god start!

Jeg har også bestemt meg for å skru opp aktiviteten kraftig. Så jeg går og går og går. En time hver morgen, og et par-tre halvtimes turer i løpet av dagen. Deilig :-)

Når står du opp? :) Sånn har jeg lyst til også -for da kan man jo ha god samvittighet resten av dagen! :)

Skrevet

Når står du opp? :) Sånn har jeg lyst til også -for da kan man jo ha god samvittighet resten av dagen! :)

Når jeg står opp, ja. Jeg følger datteren min til skolen, og så fortsetter jeg bare rundt "nullen". Det tar en time. I tillegg tar jeg en omvei når jeg skal hente henne, og parkerer bilen mest mulig resten av dagen også. I dag viser skrittelleren min nesten 18 000 skritt! Jeg tok den på for å se om jeg klarte å passere de 10 000 anbefalte, og det gjorde jeg med god margin :-)

I begynnelsen var det et ork, men nå er jeg avhengig. Har kjøpt meg regntøy, og går i alt slags vær. Anbefales! Har såååå god samvittighet etterpå!

Skrevet

Når jeg står opp, ja. Jeg følger datteren min til skolen, og så fortsetter jeg bare rundt "nullen". Det tar en time. I tillegg tar jeg en omvei når jeg skal hente henne, og parkerer bilen mest mulig resten av dagen også. I dag viser skrittelleren min nesten 18 000 skritt! Jeg tok den på for å se om jeg klarte å passere de 10 000 anbefalte, og det gjorde jeg med god margin :-)

I begynnelsen var det et ork, men nå er jeg avhengig. Har kjøpt meg regntøy, og går i alt slags vær. Anbefales! Har såååå god samvittighet etterpå!

Så flott! - Men da jobber du ikke 8 timer hver dag? :)

Skrevet

Så flott! - Men da jobber du ikke 8 timer hver dag? :)

Hehehe, nei jeg er hjemme i permisjon, så jeg har plenty av tid, og en liten pjokk på 16 mnd som sørger for å holde meg i aktivitet når jeg ikke går tur også ;o)

Håper et at jeg skal innarbeide meg så stort behov for å bevege meg at jeg får lyst til å sykle til jobb når den tid kommer.

Forøvrig kan jeg også anbefale trimsykkel foran tv. Den er ikke brukt så mye nå i sommer pga varmen, men i vår klarte jeg ikke å sette meg foran tv, uten at jeg hadde syklet minst 45 minutt først. Når bare varmen gir seg skal jeg ta den i bruk også. Det får nok ekstra fart på kiloene, vil jeg tro ;o)

Skrevet

Kjempeflott!!!

Jeg var på trilletur med lillebror i dag. Vi gikk også i litt over 1 time.

Alle monner drar, og det føles jo godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...