Gå til innhold

Høyt blodtrykk - kan det forebygges?

Anbefalte innlegg

Gjest gravidigjen

Jeg har nylig blitt gravid for 5. gang - ikke helt planlagt, men vi er kjempeglade! :)

I alle mine svangerskap har jeg hatt tildels veldig høyt blodtrykk, særlig mot slutten - fra uke 30 og utover.

Det hadde jo vært deilig om dette kunne vært unngått...

Kan det forebygges på noen måte?

Jeg røyker selvfølgelig ikke, drikker ikke kaffe og unngår - så sant det er mulig - salt i maten.

Gode råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24724-h%C3%B8yt-blodtrykk-kan-det-forebygges/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

En del kvinnor får tyvärr högt blodtryck under sina eller några av sina graviditeter. Det finns inte något som du kan gjöra för att förebygga detta. Om du är överviktig, så kan detta vara en anledning till detta. Om så är fallet, är det ändå för sent att slanka sig, nu när du redan är gravid. Vi får hoppas att det inte blir så fraligt denna graviditeten. Lycka till och fortsatt god påsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...