Gjest littSkeptisk Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Dette visste jeg ikke, men i enkelte klasser er det kun 2-3 etnisk norske elever. Hva mener dere om dette? 0 Siter
keinstein Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 44 skoler i Oslo har nå passert 50%, og det gir saken et nytt perspektiv. Enda et: først fikk de egne klasser med minoritetslever, nå er det trinn II: egne klasser med bare en nasjonalitet. Norskkunskaper? Lærere i Oslo gnisser med tenna når de hører det ordet. Kult når lærerne lærer pasjtu, urdu, farsi,somali osv av elevene for å gjøre seg forstått? Og de norske elevene lærer seg en blanding av ulike språk på bekostning av norsk? 0 Siter
Goliath Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Det sier vel ikke rent lite om vilken vei det går når det gjelder antallet ikke etnisk norske personer i Norge om noen år.... Det er jo tross alt disse som skal "arve" Norge..... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 For mange år siden hadde jeg praksis i en klasse med ca 15 elever. Kun en av dem var etnisk norsk. Skikkelig spennende og utfordrende :-) Jeg ville nok ha foretrukket at det var litt flere etnisk norske elever i mine barns klasser. Sånn som det er idag, så er det ingen med utenlandsk bakgrunn i ungenes klasser. Jeg kunne "ønsket" meg noen av dem fordi jeg anser dem som en kjemperessurs mht å lære mine barn om mangfold og toleranse :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg setter pris på en god blanding, slik vi har det her vi bor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.