Gå til innhold

Migrapolis: klasser med få etniske norske elever i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest littSkeptisk
Skrevet

Dette visste jeg ikke, men i enkelte klasser er det kun 2-3 etnisk norske elever. Hva mener dere om dette?

Skrevet

44 skoler i Oslo har nå passert 50%, og det gir saken et nytt perspektiv. Enda et: først fikk de egne klasser med minoritetslever, nå er det trinn II: egne klasser med bare en nasjonalitet. Norskkunskaper? Lærere i Oslo gnisser med tenna når de hører det ordet. Kult når lærerne lærer pasjtu, urdu, farsi,somali osv av elevene for å gjøre seg forstått? Og de norske elevene lærer seg en blanding av ulike språk på bekostning av norsk?

Skrevet

Det sier vel ikke rent lite om vilken vei det går når det gjelder antallet ikke etnisk norske personer i Norge om noen år....

Det er jo tross alt disse som skal "arve" Norge.....

Skrevet

For mange år siden hadde jeg praksis i en klasse med ca 15 elever. Kun en av dem var etnisk norsk. Skikkelig spennende og utfordrende :-)

Jeg ville nok ha foretrukket at det var litt flere etnisk norske elever i mine barns klasser. Sånn som det er idag, så er det ingen med utenlandsk bakgrunn i ungenes klasser. Jeg kunne "ønsket" meg noen av dem fordi jeg anser dem som en kjemperessurs mht å lære mine barn om mangfold og toleranse :-)

Skrevet

Jeg setter pris på en god blanding, slik vi har det her vi bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...