Gå til innhold

Hvordan få til slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

når min mann forlanger middag hver dag - og at vi skal spise det samme sammen?

Jeg har lyst til å trene, men han vil vi skal gjøre ting sammen. Ikke vil han trene sammen med meg, så da blir vi sittende i sofaen og se tv da....

Skrevet

Kjøp dere trimsykkel å se TV fra den i stedet for fra sofaen:-)

Dette funker garantert! Mannen min har gått ned mange kg. ved å sykle 20min. 6 dager pr. uke. Nå er jeg i gang også, men kombinerer det med raske spaserturer, veldig koselig det bare dere kommer i gang.

Gjest et forslag
Skrevet

Kjøp en trimsykkel som du kan ha foran tv'en.....

Gjest et forslag
Skrevet

Kjøp dere trimsykkel å se TV fra den i stedet for fra sofaen:-)

Dette funker garantert! Mannen min har gått ned mange kg. ved å sykle 20min. 6 dager pr. uke. Nå er jeg i gang også, men kombinerer det med raske spaserturer, veldig koselig det bare dere kommer i gang.

Jeg ser du foreslår det samme. :-)

Skrevet

Om man er to personer som bor sammen kan ikke den ene FORLANGE å få servert middag. Men om du velger å lage middag så er det jo bare å velge et sundt alternativ til dere begge. Du mo jo uansett spise selv om du skal ned i vekt.

Om med hensyn til trening så har du en dårlig unnskyldning for ikke å trene. Dersom han ønsker at dere skal gjøre noe sammen er jo det hyggelig. Men at han forlanger at du skal sitte i sofaen i mange timer i stedet for å trene blir latterlig.

Dersom han foreslår at dere skal gjøre noen sammen kan du selvsakt bli med på det. Men å få tid til 2-3 treninger i uka er ikke noe problem uansett.

Skrevet

"Din mann forlanger..."

Det er virkelig ikke sunt at noen andre har så stor makt over deg at du selv ser på det som et problem.

Først og fremst synes jeg det er viktig med middag hver dag(kroppen trenger et varmt større måltid hver dag) og at man spiser sammen (det er sosialt og "viktig" for familielivet). Men du trenger jo ikke spise så store porsjoner, spis sakte og nok til at man blir mett, ikke stappmett.

Og å trene gjør du bare rett og slett om du vil! Det tar en time eller to 2-4 gang i uka, det finnes fremdeles flust av tid for deg og mannen din til å gjøre ting sammen.

Jøss, jeg fikk helt klaustrofobi av å lese innlegget ditt.

Skrevet

Jeg ser du foreslår det samme. :-)

Ja, effektivt det...:-) og vi svarte så godt som på samme tidspunktet.

Skrevet

Er du så avhengig av typen din at du ikke klarer å trene uten ham og heller henfaller til sofaen fordi han trives best der?

Snakker om lav viljestyrke.

Ellers burde det jo ikke være så vanskelig å gå for sunne middager hvis det uansett er du som må lage maten - selv om også jeg reagerer på bruken av ordet "forlange".

Skrevet

Han forlanger? Det orker jeg ikke kommentere engang.

Men, du spise det samme som han da, bare mindre enn før. Og så gir du en lang f*en i hva han orker og ikke, og drar og trenger alene.

Skrevet

Han forlanger? Det orker jeg ikke kommentere engang.

Men, du spise det samme som han da, bare mindre enn før. Og så gir du en lang f*en i hva han orker og ikke, og drar og trenger alene.

Amen!

Skrevet

Hva med et kompromiss?

Si "ok, i kveld gjør vi som du vil. Men i morgen kveld gjør vi som JEG vil, og jeg vil ut og gå en tur, så da blir du med på det". Det er i alle fall bedre med aktivitet annenhver dag, enn aldri.

Alternativet er at du skaffer deg hund, så _må_ du ut å gå hver dag.

Dessuten regner jeg med at det er du som lager maten, og da kan du rett og slett bare lage sunnere mat til dere begge. Prøver han seg med at han vil ha usunn mat hver dag, så kan du komme med samme forslag som over med at "idag får jeg viljen min og serverer det jeg vil ha, og i morgen er det du som får hva du vil ha".

Dessuten er det veldig viktig å ikke tenke slanking. Ikke tenk vektnedgang i det hele tatt. Tenk sunnere livsstil, fokuser på alt det positive som skjer med kroppen med trening; du får bedre pust og puls, du får mer muskler, du får mer energi i det daglige, du får det muligens bedre psykisk etterhvert, du blir mer rak i ryggen... bare pluss-sider med andre ord!

Lykke til!

Skrevet

Unnskyld meg. Men er det mannen din som dirigerer livet ditt eller??

Å spise middag sammen høres både sosialt og sunt ut (selvom jeg også reagerer på at han "forlanger" middag?!)

Men hvis hans oppfatning av å "gjøre noe sammen" er å sitte ved siden av hverandre i sofaen å glane på TV, så hadde jeg med god samvittighet forlatt ham der, og heller gjort noe mere kreativt for min egen del.

Kom deg ut på egenhånd!

Så kanskje du får ham med deg etterhvert, når han oppdager at du får litt mere ut av kveldene enn han som blir sittende alene foran en TV!

Skrevet

Hva med et kompromiss?

Si "ok, i kveld gjør vi som du vil. Men i morgen kveld gjør vi som JEG vil, og jeg vil ut og gå en tur, så da blir du med på det". Det er i alle fall bedre med aktivitet annenhver dag, enn aldri.

Alternativet er at du skaffer deg hund, så _må_ du ut å gå hver dag.

Dessuten regner jeg med at det er du som lager maten, og da kan du rett og slett bare lage sunnere mat til dere begge. Prøver han seg med at han vil ha usunn mat hver dag, så kan du komme med samme forslag som over med at "idag får jeg viljen min og serverer det jeg vil ha, og i morgen er det du som får hva du vil ha".

Dessuten er det veldig viktig å ikke tenke slanking. Ikke tenk vektnedgang i det hele tatt. Tenk sunnere livsstil, fokuser på alt det positive som skjer med kroppen med trening; du får bedre pust og puls, du får mer muskler, du får mer energi i det daglige, du får det muligens bedre psykisk etterhvert, du blir mer rak i ryggen... bare pluss-sider med andre ord!

Lykke til!

Jeg syns rådet ditt var bra. Kompromiss er nok det beste :-)

for i et forhold må man både gi og ta.

At han forlanger er vel å ta sterkt i, men han appellerer jo til samvittigheten min da...

Skrevet

Jeg syns rådet ditt var bra. Kompromiss er nok det beste :-)

for i et forhold må man både gi og ta.

At han forlanger er vel å ta sterkt i, men han appellerer jo til samvittigheten min da...

Kompromissløsningen er det latterligste rådet du har fått i denne tråden.

Hvor lenge tror du forholdet vil vare uten at dere går hverandre fullstendig på nervene hvis du skal forlange noe den ene dagen mens han skal forlange noe den andre dagen, og dere begge må jenke dere etter den andre part og gjøre noe dere muligens ikke vil den dagen dere ikke selv er herre over egne liv?

Er dere så sammengrodde at dere ikke kan være fraskilte den ene timen eller to din trening tar noen få ganger i uka?

Skrevet

Kompromissløsningen er det latterligste rådet du har fått i denne tråden.

Hvor lenge tror du forholdet vil vare uten at dere går hverandre fullstendig på nervene hvis du skal forlange noe den ene dagen mens han skal forlange noe den andre dagen, og dere begge må jenke dere etter den andre part og gjøre noe dere muligens ikke vil den dagen dere ikke selv er herre over egne liv?

Er dere så sammengrodde at dere ikke kan være fraskilte den ene timen eller to din trening tar noen få ganger i uka?

*nikker veldig*

Skrevet

Da er han en kontrollfreak og et naut og egoist. Hils fra meg.

Nei, han er faktisk verdens beste. Kan hende dere oppfatter meg litt feil når jeg sier at han forlanger.

ER bare det at vi ønsker å være sammen mest mulig pga begge jobber mye. Vi gjør ting hver for oss og, men er slitne når vi kommer hjem, og da vil vi bare kose oss. Så ble litt feil av meg å si at han forlanger da...

Skrevet

Synes du får litt hard medfart her. Det er faktisk ikke så lett å endre livsstil, når man er to, og den ene ikke "vil" akkurat nå. Det kan fakktisk være litt tøft, og kreve mye viljestyrke.

Skrevet

Synes du får litt hard medfart her. Det er faktisk ikke så lett å endre livsstil, når man er to, og den ene ikke "vil" akkurat nå. Det kan fakktisk være litt tøft, og kreve mye viljestyrke.

Takk... Jeg spurte bare om tips for å komme i form/slanke meg litt, ikke samlivsråd! Har et utrolig bra samliv, folk har ikke rett til å dømme før de vet alle fakta. Jeg spør om slanketips jeg!

Skrevet

Hvorfor lager han ikke middagen selv? Du kan trene når han lager middag!

Jeg får makk av å høre om menn som "forlanger" middag hver dag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...