Gjest ny husmor Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Hvordan koker jeg det og hvor lenge? 0 Siter
Gjest blomkålet Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 er vel bare å koke det i vann med litt salt i. Stikk en kniv gjennom etter noen minutter og avgjør selv hvor myk/hard du ønsker blomkålen skal være. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Legger alltid blomkålhodet i lettsalta vann en times tid for å få ut event. mark. Lærte av min husstellærer. Før du legger det i kjelen til koking skjær et snitt i stilken, koker litt foretere da. Deretter koker jeg det noen få minutter (i lettsalta vann) med bukettene ned for så å snu det. Vann til litt over halve blomkålhodet og bruker kraften til saus eller suppe om jeg skal ha det for masse vitaminer i kraften. Totalt koker jeg det vel i ca. 15-20min. liker å ha litt å tygge på så blir ikke helt gjennomkokt da. 0 Siter
Speak Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Skjær av det grønn, og gjerne litt "innover" i stilken for at det skal få jevnere koking. Legges i kokende vann med litt salt i (og gjerne litt smør) Kokes noen få minutter. Kjenn med kniv eller gaffell etter en liten stund. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.