Gå til innhold

Naboen sladret om dette

Gjest tusen følelser på en gang!

Anbefalte innlegg

Gjest tusen følelser på en gang!

Etter seks års samliv gjorde samboeren min det slutt med et smell. På dagen. Har skrevet inn om det her tidligere. Har følt meg som dritt selv om jeg er lettet over at jeg har kommet meg videre. Trenger å få mer bein i nesa.

MEN det som skjedde i går var følgende.

Jeg har kontakt med et par naboer som bor på rekka som jeg og han eier leilighet sammen i. Har presisert til dem at jeg ikke vil ha noe info om min tidligere samboer.

Men i går sa hun ene at "ja han samboeren din er litt av en type. Jeg skal være ærlig å forteller at bare noen dager etter du flytta ut hadde han dame på overnatting". Et såkallt one night stand sikkert.

Selv om jeg ikke vil ha han tilbake følte jeg dette som et SLAG i mellomgulvet. Syns at han er en dritt som drasser med seg en av byens løse fugler rett etter han brøt med meg på en særs smertefull måte.

Hva syns dere jenter og gutter om dette?

Trenger nok refleksjoner. Har grått over dette i dag selv om det er tre måneder siden det ble slutt. Er ferdig med han,,, men dog. Det gjør vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247267-naboen-sladret-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det gjør vondt å få høre noe sånt! Selv om du ikke vil ha han tilbake så gjør det vondt å høre at du tydeligvis betyde så lite og han kom så fort over deg... (som er det jeg ville tolket av det han gjorde.)

Jeg får veldig vondt av deg når jeg leser dette. En jeg bryr meg mye om opplevde noe slikt også...

Når det kommer til eksen din så må jeg bare si at han høres ut som en god gammeldags drittsekk, og det er godt at du har kommet deg videre og ikke ønsker ham tilbake, du får nok en mye bedre fremtid uten han!!

Gjest tusen følelser på en gang

Klart det gjør vondt å få høre noe sånt! Selv om du ikke vil ha han tilbake så gjør det vondt å høre at du tydeligvis betyde så lite og han kom så fort over deg... (som er det jeg ville tolket av det han gjorde.)

Jeg får veldig vondt av deg når jeg leser dette. En jeg bryr meg mye om opplevde noe slikt også...

Når det kommer til eksen din så må jeg bare si at han høres ut som en god gammeldags drittsekk, og det er godt at du har kommet deg videre og ikke ønsker ham tilbake, du får nok en mye bedre fremtid uten han!!

Nabodamen kom til og med med detaljer om denne overnattingsgjesten. La ut om at hun hadde lyst kort hår og så eldre ut enn meg. Var visst heller ikke noe pen. Stemmen var litt hes på en måte og hun så ut som en slik partydame du vet. Litt småsliten.

Jeg er så FORBANNA på denne eksen min. Først har vi vært sammen i mange år og så skal jeg sitte igjen å føle at jeg har ikke betydd mer enn gårsdagens avis. Håper han får en kjønnsykdom som gjør at snabben får blemmer og faller av.

takk for svar!

Nabodamen kom til og med med detaljer om denne overnattingsgjesten. La ut om at hun hadde lyst kort hår og så eldre ut enn meg. Var visst heller ikke noe pen. Stemmen var litt hes på en måte og hun så ut som en slik partydame du vet. Litt småsliten.

Jeg er så FORBANNA på denne eksen min. Først har vi vært sammen i mange år og så skal jeg sitte igjen å føle at jeg har ikke betydd mer enn gårsdagens avis. Håper han får en kjønnsykdom som gjør at snabben får blemmer og faller av.

takk for svar!

Det er en ting jeg aldri forstår med dere damer.

Dere er, som du skriver, sammen i mange år. Han gjør det slutt. Han har sex med en ny person.

Hvorfor får det deg (eller dere, jeg hører det gang på gang og har også opplevd å få det kasta etter meg) til å tro at du ikke betød noe for ham i alle årene dere var sammen?

Jeg vil tro de fleste som gjør det slutt med noen tenker veldig nøye over det i lang tid før bruddet blir et faktum. Det er tross alt et helvete å gjøre det slutt med noen også. Og når man da endelig gjør det slutt har man ofte gått og tenkt så lenge på det at man nærmest er over partneren før han eller hun er ute av døra.

Når man er over noen er det også enkelt å hoppe til køys med en annen.

Altså forstår jeg ikke helt hva han har gjort galt, og jeg kan i hvert fall ikke forstå hvorfor du tolket det dithen at du må ha betydd lite for ham. Han hadde ikke vært sammen med deg i mange år hvis du ikke betød noe for ham.

At du har det vondt er en ting, og helt normalt, det har også jeg hatt i slike situasjoner, men jeg har aldri slått tankene over på at jeg må ha betydd lite for dama mens vi var sammen.

Det er ikke så unormalt å avreagere etter et brudd med å sjekke opp noen. Kanskje er man litt lei seg og kanskje trenger man en bekreftelse på egen tiltrekningskraft. Vet det sårer, men tenk ikke på dette som en nedvurdering av det dere har hatt sammen.

Utrolig dårlig gjort av naboen å nevne dette - så unødvendig!

Det er en ting jeg aldri forstår med dere damer.

Dere er, som du skriver, sammen i mange år. Han gjør det slutt. Han har sex med en ny person.

Hvorfor får det deg (eller dere, jeg hører det gang på gang og har også opplevd å få det kasta etter meg) til å tro at du ikke betød noe for ham i alle årene dere var sammen?

Jeg vil tro de fleste som gjør det slutt med noen tenker veldig nøye over det i lang tid før bruddet blir et faktum. Det er tross alt et helvete å gjøre det slutt med noen også. Og når man da endelig gjør det slutt har man ofte gått og tenkt så lenge på det at man nærmest er over partneren før han eller hun er ute av døra.

Når man er over noen er det også enkelt å hoppe til køys med en annen.

Altså forstår jeg ikke helt hva han har gjort galt, og jeg kan i hvert fall ikke forstå hvorfor du tolket det dithen at du må ha betydd lite for ham. Han hadde ikke vært sammen med deg i mange år hvis du ikke betød noe for ham.

At du har det vondt er en ting, og helt normalt, det har også jeg hatt i slike situasjoner, men jeg har aldri slått tankene over på at jeg må ha betydd lite for dama mens vi var sammen.

Jeg tolket det dithen fordi jeg føler at sex er en nærhet som er viktig i et forhold. Det at han junpet til sengs med ei sklie like etter jeg flyttet ut ser jeg på som respektløst. Og spesielt for at han tok henne ut på terassen for å "vise henne frem".

Mulig dette er en jentegreie. For vi legger vel mer

i det å ha sex enn det menn gjør.

Jeg og han eier den leiligheten sammen. Mine ting er der enda. Han har ikke betalt meg ut av leiligheten. Det er mye igjen av meg der. Jeg forstår ikke hvordan det da kan være så lett å bare ha sex med ei eller anna. Betyr det virkelig ikke noe?

Har visst at han sannsynligvis har grisa med flere av byens løse fugler. Men nå fikk jeg vite det alt for konkret. Det var det tøffeste.

Annonse

Jeg tolket det dithen fordi jeg føler at sex er en nærhet som er viktig i et forhold. Det at han junpet til sengs med ei sklie like etter jeg flyttet ut ser jeg på som respektløst. Og spesielt for at han tok henne ut på terassen for å "vise henne frem".

Jeg og han eier den leiligheten sammen. Mine ting er der enda. Han har ikke betalt meg ut av leiligheten. Det er mye igjen av meg der. Jeg forstår ikke hvordan det da kan være så lett å bare ha sex med ei eller anna. Betyr det virkelig ikke noe?

Har visst at han sannsynligvis har grisa med flere av byens løse fugler. Men nå fikk jeg vite det alt for konkret. Det var det tøffeste.

Jeg synes egentlig du er ganske respektløs selv, som velger å kalle ei dame du ikke vet noen ting om, for sklie.

Men når det er sagt: Jeg skjønner at du har massevis av kjipe følelser, men egentlig er det naboen som er teit, som forteller deg dette. Dette er en typisk "det du ikke vet, har du ikke vondt av"-situasjon.

Det er slett ikke uvanlig å ryke på et ons eller to når man avslutter et langt forhold - både for menn og for kvinner. Det er enda mindre uvanlig å mislike å høre om at eksen har vært ute og svingt seg.

Selvom du ikke vil ha ham tilbake, så er du nok ikke helt ferdig med ham.

Isåfall ville nok ikke dette ha gjort så vondt å få vite dette!

Men allikevel. Stoltheten din har fått seg en alvorlig knekk, og det gjør vondt å føle at man er så lett å "ersatte"

Jeg kan ikke huske å ha lest innleggene dine fra dengang det ble slutt, så jeg vet ingen detaljer rundt hva som skjedde. Men når du sier at han gjorde det slutt "på dagen" så tolker jeg det som at det var slik det føltes for for deg, men ikke nødvendigvis for ham.

Jeg regner med at han sikkert hadde vært igjennom en tanke og følelses-messig prossess i forkant før han bestemte seg for å gjøre det slutt.

Så han på sin side har kanskje vært "ferdig" med forholdet en god stund før du faktisk flyttet ut, og før han hadde med seg en annen dame hjem.

Det er kanskje ikke mye trøst i dette, men hvis du tenker på den måten, så føles det kanskje ikke så krenkende at han hadde en annen forholdsvis kort tid etter deg...

For det første: Det er helt normalt at du synes det er kjipt at eksen din har sex med andre.

Men det er også normalt at han har sex med andre.

Elextra har for øvrig også et godt poeng over her. Kanskje bruddet var kjipt for ham også. Kanskje han også trenger en bekreftelse fra andre.

Hvis jeg blir dumpa er noe av det første jeg gjør å få meg et ligg. Banalt, men det funker.

Jeg er for øvrig enig med Mrs. Wallace også. Det er rimelig respektløst å omtale jentene han har sex med som "sklier" og "løse fugler".

Jeg tror ikke noe på at sex nødvendigvis betyr noe mindre for gutter enn for jenter. Sex betyr mye for meg. Og jeg ville syntes det var kjipt hvis eksen som dumpa meg hoppet rett til sengs med en annen.

Jeg forstår likevel ikke hva hans nåværende sexliv har med deres tid sammen å gjøre.

For øvrig burde du få tinga dine ut av leiligheten hans, sørge for at han betaler deg ut, og bli ferdig med fyren.

Ikke rart du sliter hvis dere fortsatt må ha kontakt på grunn av et uoppgjort bo.

Jeg synes egentlig du er ganske respektløs selv, som velger å kalle ei dame du ikke vet noen ting om, for sklie.

Men når det er sagt: Jeg skjønner at du har massevis av kjipe følelser, men egentlig er det naboen som er teit, som forteller deg dette. Dette er en typisk "det du ikke vet, har du ikke vondt av"-situasjon.

Det er slett ikke uvanlig å ryke på et ons eller to når man avslutter et langt forhold - både for menn og for kvinner. Det er enda mindre uvanlig å mislike å høre om at eksen har vært ute og svingt seg.

En dame som møter en kar som hun ikke kjenner og har sex med han like etterpå kaller jeg en sklie. Det er sikkert respektløst av meg, men jeg sier slikt aldri direkte til dem. DET hadde vært respektløst.

En dame som møter en kar som hun ikke kjenner og har sex med han like etterpå kaller jeg en sklie. Det er sikkert respektløst av meg, men jeg sier slikt aldri direkte til dem. DET hadde vært respektløst.

Jeg synes nå det er like greit at folk sier ting til meg som om meg jeg da. Og så synes jeg videre at voksne damer kan få ha sex med dem de vil når det passer dem uten å bli beskyldt for å ha dårlig moral, dersom det ellers ikke skader noen. Det var ikke hennes feil at han dumpa deg.

Jeg synes nå det er like greit at folk sier ting til meg som om meg jeg da. Og så synes jeg videre at voksne damer kan få ha sex med dem de vil når det passer dem uten å bli beskyldt for å ha dårlig moral, dersom det ellers ikke skader noen. Det var ikke hennes feil at han dumpa deg.

Jeg er ikke sint på henne. Hun bare gjorde det hun følte for.

Men jeg syns at ons er veldig billig. Men det er min mening .

Det er han jeg er sint på og da får jeg ut aggresjon ved å si stygge navn og ønske på han kjønnsykdommer. Kan ikke si jeg har dårlig samvittighet over det. Hadde du visst hvordan han har behandlet meg flere ganger hadde du fått sjokk. Jeg har vært ganske dørmatte og det skal jeg aldri være mer i et forhold.

Jeg er ikke sint på henne. Hun bare gjorde det hun følte for.

Men jeg syns at ons er veldig billig. Men det er min mening .

Det er han jeg er sint på og da får jeg ut aggresjon ved å si stygge navn og ønske på han kjønnsykdommer. Kan ikke si jeg har dårlig samvittighet over det. Hadde du visst hvordan han har behandlet meg flere ganger hadde du fått sjokk. Jeg har vært ganske dørmatte og det skal jeg aldri være mer i et forhold.

Jeg skjønner det, du er mest sint på ham, fordi han har oppført seg som en k*k, også er du litt sint på deg selv fordi du lot ham gjøre det for lenge. Bann og sverg alt du orker, knus gjerne noe greier du ikke trenger også - få alt ut av systemet, og tingene dine ut av huset, og så begynner du å legge hele greia bak deg. Hvorfor har det tatt tre mnd. å hente tingene dine?

Annonse

Jeg skjønner det, du er mest sint på ham, fordi han har oppført seg som en k*k, også er du litt sint på deg selv fordi du lot ham gjøre det for lenge. Bann og sverg alt du orker, knus gjerne noe greier du ikke trenger også - få alt ut av systemet, og tingene dine ut av huset, og så begynner du å legge hele greia bak deg. Hvorfor har det tatt tre mnd. å hente tingene dine?

Møblene må fraktes mange mil. Han har en arbeidskollega som har stor bil som de skal kjøre hit jeg bor nå. Og det drøyer og det drøyer. Arbeidskollegaen er ikke spes pålitelig og kanskje ikke eksen min heller.

Hadde han bare fått seg en jobb slik at han kan betale meg ut av leiligheten. Blir liksom hengende ekstra igjen fordi alt er ikke avgjort enda.

*sørger*

Men skal greie meg gjennom dette også

Møblene må fraktes mange mil. Han har en arbeidskollega som har stor bil som de skal kjøre hit jeg bor nå. Og det drøyer og det drøyer. Arbeidskollegaen er ikke spes pålitelig og kanskje ikke eksen min heller.

Hadde han bare fått seg en jobb slik at han kan betale meg ut av leiligheten. Blir liksom hengende ekstra igjen fordi alt er ikke avgjort enda.

*sørger*

Men skal greie meg gjennom dette også

Sørg for å få noen av dine venner til å hjelpe deg. Lei en stor bil hvis dere ikke får låne en. Ikke vent på en eks og dennes kamerat, ta grep selv!

Og hvis han ikke klarer å kjøpe deg ut av leilighete, vel så får han finne seg et annet sted å bo, og så selger dere leiligheten og deler evt. fortjeneste. Ta gjerne aksjon på dette også, ikke sitt pyntelig og vent på at han skal få ut finger'n.

Han har jo ingen interesse av å få fortgang i sakene, det er kun du som taper på at ting drøyer og drøyer, ikke han.

Sørg for å få noen av dine venner til å hjelpe deg. Lei en stor bil hvis dere ikke får låne en. Ikke vent på en eks og dennes kamerat, ta grep selv!

Og hvis han ikke klarer å kjøpe deg ut av leilighete, vel så får han finne seg et annet sted å bo, og så selger dere leiligheten og deler evt. fortjeneste. Ta gjerne aksjon på dette også, ikke sitt pyntelig og vent på at han skal få ut finger'n.

Han har jo ingen interesse av å få fortgang i sakene, det er kun du som taper på at ting drøyer og drøyer, ikke han.

Du har så rett så rett. Det er bare at jeg kvier meg for å kjøre med bil i over 7-8 timer en vei for å frakte møblene. Kvier meg for å se leiligheten som jeg har vært glad i. Der ligger mange gode minner også. Men det nyeste minneti leiligheten er sjokket den dagen han plutselig sa han ikke ville dele livet med meg. Ingen forvarsel i det hele tatt. Jeg har vært en dumsnill vott som gjorde nesten alt for at han skulle ha det bra.

Han har ikke noe å tape på at det drøyer nei. Det er nok derfor han ikke forhaster seg akkurat. Skal minne meg selv på det å prøve å ta tak i dette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...