Gå til innhold

Er folk blitt mer egoistiske og selvsentrerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt meg nå er det så mye egoisme og upålitelighet og hva kommer det av? Er jeg bare uheldig som opplever så mye av det på alle kanter nå?

Svigermor er blitt fullstendig sviktet av svigerfar. Hun er syk og nedtrykt og svigerfar behandler henne helt forferdelig. Min mann og søskene blir utnyttet og er bare gode nok når de kan gjøre noe for ham. Min mann har fått nok og vil ikke lenger ha kontakt med faren.

Likeledes er det med en rekke venner av oss. Vi er bra å ha når de kan få utnyttet oss litt. De inviterer oss sjelden, nå har vi vært veldig opptatt med oppussingsarbeid i hele sommer og utover høsten så vi har ikke hatt mulighet til å invitere noen...

Min søster liker best å være sammen på hennes premisser. Invitere henne med på cafe (spanderte på henne tilogmed), Jeg var ikke veldig begeistret for at det bare ble en bitteliten tur innom cafeen for så å bli dratt byen rundt på alle butikkene hun skulle kikke i.

Vi har en tidligere nabo som er snekker (Han og familien har vi vært sammen med med jevne mellomrom). Vi spurte om han kunne gjøre noe snekkerarbeid for oss. Og han ville gjerne ha oppdraget, men han har avlyst for 5 gang nå. Han har bare vært der 2 ganger og dette begynner å bli uholdbart langtrukket.

Vi skulle ha lagt inn antenne-plugg idag men for 2 gang sa de at de ikke kunne komme, at de ikke hadde tid.

De som egentlig alltid stiller opp og alltid er til å stole på er mine foreldre og min mann.

Hva er det med alle sammen? Er det hos oss problemet ligger?

Skrevet

Hvorfor skal alt skje på deres premisser i stedet da?

Skrevet

Hvorfor skal alt skje på deres premisser i stedet da?

Hva mener du med det?

Forklar nærmere i forhold til det forrige innlegget mitt?

Skrevet

Hva mener du med det?

Forklar nærmere i forhold til det forrige innlegget mitt?

f.eks når snekkeren (vennen) deres skal komme å fikse deres ting.

Skrevet

f.eks når snekkeren (vennen) deres skal komme å fikse deres ting.

Hva med de andre tingene da?

Vi betaler denne snekkeren full pris og setter av tid/avlyser andre ting for at han skal komme til avtalt tid. Det er litt kjedelig når han har avlyst for 5-6 gang. Synes vi har vært ganske overbærende med ham.

Dessuten var han veldig uvøren med det ene viduet han har satt inn. Han har også laget flere skader i vinduet noe han sa han skulle fikse, så det er ok. Han har en merkelig oppførsel også, vi har sett ham fra en annen side enn vi pleier, vi har alltid vært sammen med hele familien og da har han virket grei...

Men hvem vet, kanskje det ligger noe dypere alvorligere bak som vi ikke vet om?

Vi har en ny avtale om at han skal kmme imorgen, så får vi se da...

Skrevet

Vedrørende at dere ikke blir invitert bort, det beste tipset er å ta kontakt selv, ikke bare sitte og vente og bli litt fornermet. De er sikkert travlet opptatt, og kanskje de tror dere er travle med oppussing. Selv om dere pusser opp, kan dere jo møtes andre plasser.

Skrevet

Familien sin kan man ikke velge, men man kan velge sine venner med omhu. Du er ikke nødt til å omgås folk du anser som egoistiske, og hvis snekkervennen ikke innfrir, så er det ingen som hindrer deg i å tilkalle en annen snekker.

Når det er sagt, synes jeg du høres egoistisk ut selv også. Du snakker tross alt om hva du forventer at andre skal gjøre for deg like mye som hva andre forventer av deg.

Du kan godt ta initiativ til ting selv også, og ikke vente på at andre skal gjøre det. Selv om dere ikke kan invitere folk hjem pga oppussing, så går det an å foreslå å gå på kafe, kino eller liknende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...