Gå til innhold

Når man ikke har råd til å betale for et fadderbarn lengre...

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål om fadderskap.

Jeg har fått store problemer med økonomien og ser meg snart nødt til å si opp bidragene til fadderbarnet mitt.

Dette er en kristen bistandsorganisasjon som ikke tilhører PLAN eller SOS Barnebyer.

Med mindre mine foreldre kan overta en periode,så må jeg gi det opp. Det gjør meg vondt, men ser ikke hvordan jeg skal overleve økonomisk uten.

Det jeg lurer på er hva dette vil si for mitt fadderbarn. Hun er med på et førskoleprosjekt som jeg støtter. Vil hun lide noe økonomisk når jeg trekker meg, bortsett fra at hun ikke mottar personlige gaver?..

Fortsetter under...

Jeg trodde egentlig at det med at man har et fadderbarn kun er "symbolsk", og at beløpet man betaler inn går til en felles kasse; at det konkrete barnet knyttes til en fadder mest for at fadderen skal føle at det gagner et enkeltmenneske (og andre veien: at fadderbarnet skal føle seg litt spesiell). Sånn sett skulle det ikke gå utover "ditt" barn om du ikke har anledning til å forsette.

Mulig at dette varierer med de ulike organisasjonene.

Gjest spørsmål om fadderskap.

Jeg trodde egentlig at det med at man har et fadderbarn kun er "symbolsk", og at beløpet man betaler inn går til en felles kasse; at det konkrete barnet knyttes til en fadder mest for at fadderen skal føle at det gagner et enkeltmenneske (og andre veien: at fadderbarnet skal føle seg litt spesiell). Sånn sett skulle det ikke gå utover "ditt" barn om du ikke har anledning til å forsette.

Mulig at dette varierer med de ulike organisasjonene.

ja det du sa mente jeg også. Men allikevel lurer jeg på om dette har noen betydning for mitt fadderbarn.

ja det du sa mente jeg også. Men allikevel lurer jeg på om dette har noen betydning for mitt fadderbarn.

Som Birdie sier, det varierer fra organisasjon til organisasjon.

Jeg har fadderbarn i Plan Norge. Pengene jeg gir hver måned går til prosjekter i hans landsby, han får ikke en krone selv, han "bare" nyter godt av mine og andres bidrags resultater, som ny skole, rent drikkevann etc.

Dersom jeg sier opp mitt fadderskap vil han fortsatt kunne gå på ny skole og drikke rent vann, for jeg er jo ikke den eneste som betaler for disse prosjektene. Men han vil få beskjed om at hans fadder har sagt opp fadderskapet (de oppgir neppe noen egentlig grunn til barnet, men sier det vel på en måte så barnet ikke føler seg forlatt), og vil selvsagt miste muligheten til å kommunisere med meg og å få personlige gaver fra meg.

Men rent prosjektmessig vil ikke fadderbarnet ditt merke noe til det :) Men hør gjerne med foreldrene dine om de kan tenke seg å ta over en periode, for fadderbarnet ditt blir nok veldig glad om du fortsetter å være fadder!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...