smurf78 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Huff, har kommet et lass med sånne bittesmå fluer rundt omkring på kjøkkenet. Klarer ikke å holde det strøkent der til enhver tid. Noe som hjelper? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Sett ut eggeglass med eddik eller salmiakk. Vask skapdører/benker med salmiakk. Tøm søppel og legg frukt og grønnsaker i kjøleskapet 0 Siter
smurf78 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Sett ut eggeglass med eddik eller salmiakk. Vask skapdører/benker med salmiakk. Tøm søppel og legg frukt og grønnsaker i kjøleskapet ok takk prøver det 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg tror det er en tid på året de elsker å komme frem. For jeg sliter også med disse små krapylene flyvende omkring. De må ha kommet sammen med alle bananene jeg kjøper! Og nå flyr de rundt her og koser seg, og det blir bare flere av dem selv om jeg setter ut åte for å drepe dem... trist! jeg skulle ønske de bare forsvant... 0 Siter
Gjest shotz Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Jeg fikk dette da jeg hadde glemt å kaste rusket etter å ha skjært opp en ananas, plutselig var det fullt av guloransje småfluer og svirret over den... 0 Siter
Zarine Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 ok takk prøver det Pass også på at det ikkje ligg igjen matrestar i avløpet på kjøkkenvasken. Der kan dei kose seg lenge. 0 Siter
carma Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 IKKE sett ut eddik e.l. Disse kalles også eddikfluer, fordi de tiltrekkes av eddikk og andre gjær-stoffer. Små skvetter med alkohol, eddik, gjæret frukt o.l. er flotte steder å legge egg... Rydd bort all frukt, gå ut med søpla hver dag, ikke la glass med øl-skvetter eller vin-skvetter bli stående og hold bord og benker rene. Sett et eggeglass med 50% rødvin og 50% Zalo i nærheten av der fluene er. De vil tiltrekkes av vinen, men Zaloen gjør at de ikke kan lande på overflate, men synker og drukner. Jeg gjorde dette da jeg var plaget av slike fluer, men jeg trodde ikke det hjalp for jeg så aldri noen fluer ved eggeglasset. Men fluene forsvant og da jeg skulle rydde bort eggeglasset skjønte jeg hvor... Da jeg helte ut vinen var det drøssevis av druknede fluer rett under overflaten... 0 Siter
meg__123! Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 eddik og salmiakk har hjulpet oss.. fluene dør oppe i glasset med dette i.. 0 Siter
Gjest mitt råd Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 Hei, jeg pleier å spraye jif kjøkken eller lign. luktende rengjøringsmiddler både i sluken og rundt på benker og oppvaskkummer. Etter en stund så forsvinner de ser jeg.Men det er viktig å få vekk frukt på kjøkkenet og søppel med en gang. Hvis det allerede er mange fluer i lufta så tar jeg en råtten banan inn i vaskerommet en stund og da samler alle fluene seg der. Fjerner så bananen. Deretter lukker jeg døra et par dager og fluene har dødd i mellomtiden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.