Gå til innhold

bananfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har kommet et lass med sånne bittesmå fluer rundt omkring på kjøkkenet. Klarer ikke å holde det strøkent der til enhver tid. Noe som hjelper?

Skrevet

Sett ut eggeglass med eddik eller salmiakk.

Vask skapdører/benker med salmiakk.

Tøm søppel og legg frukt og grønnsaker i kjøleskapet

Skrevet

Sett ut eggeglass med eddik eller salmiakk.

Vask skapdører/benker med salmiakk.

Tøm søppel og legg frukt og grønnsaker i kjøleskapet

ok takk prøver det

Skrevet

Jeg tror det er en tid på året de elsker å komme frem. For jeg sliter også med disse små krapylene flyvende omkring. De må ha kommet sammen med alle bananene jeg kjøper! Og nå flyr de rundt her og koser seg, og det blir bare flere av dem selv om jeg setter ut åte for å drepe dem... trist! jeg skulle ønske de bare forsvant...

Skrevet

Jeg fikk dette da jeg hadde glemt å kaste rusket etter å ha skjært opp en ananas, plutselig var det fullt av guloransje småfluer og svirret over den...

Skrevet

ok takk prøver det

Pass også på at det ikkje ligg igjen matrestar i avløpet på kjøkkenvasken. Der kan dei kose seg lenge.

Skrevet

IKKE sett ut eddik e.l. Disse kalles også eddikfluer, fordi de tiltrekkes av eddikk og andre gjær-stoffer. Små skvetter med alkohol, eddik, gjæret frukt o.l. er flotte steder å legge egg... Rydd bort all frukt, gå ut med søpla hver dag, ikke la glass med øl-skvetter eller vin-skvetter bli stående og hold bord og benker rene.

Sett et eggeglass med 50% rødvin og 50% Zalo i nærheten av der fluene er. De vil tiltrekkes av vinen, men Zaloen gjør at de ikke kan lande på overflate, men synker og drukner.

Jeg gjorde dette da jeg var plaget av slike fluer, men jeg trodde ikke det hjalp for jeg så aldri noen fluer ved eggeglasset. Men fluene forsvant og da jeg skulle rydde bort eggeglasset skjønte jeg hvor... Da jeg helte ut vinen var det drøssevis av druknede fluer rett under overflaten...

Skrevet

eddik og salmiakk har hjulpet oss.. fluene dør oppe i glasset med dette i..

Gjest mitt råd
Skrevet

Hei, jeg pleier å spraye jif kjøkken eller lign. luktende rengjøringsmiddler både i sluken og rundt på benker og oppvaskkummer.

Etter en stund så forsvinner de ser jeg.Men det er viktig å få vekk frukt på kjøkkenet og søppel med en gang.

Hvis det allerede er mange fluer i lufta så tar jeg en råtten banan inn i vaskerommet en stund og da samler alle fluene seg der. Fjerner så bananen. Deretter lukker jeg døra et par dager og fluene har dødd i mellomtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...