Gå til innhold

Etter endt forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor lang tid er det bra å vente før man har sex eller dater noen andre?

Min mening er at et brudd er et brudd. Avslutter man et forhold på en ordentlig og tydelig måte, så burde det ikke være nødvendig med en karantene-periode. Som oftest er man ganske klar for å komme seg videre innen den tid, spesielt i et forhold som har vært langvarig om man har prøvd mye for å få det til å fungere.

Andre mener at man burde vente alt fra en måned til tre måneder, avhengig av hvor lenge man var sammen. Jeg, som bodde sammen med eksen i fire år og fikk et barn, burde altså vente tre måneder for å vise respekt. Denne karanteneperioden gjelder visstnok bare den som avgjorde bruddet, ikke den andre. Eksen kan altså, moralsk sett, ha seg med hvem han vil.

Hva mener dere?

Gjest karamello
Skrevet

Det gjør du vel som du vil. Men pass deg for skrullinger som overnatter hos deg, vil jo gjerne at du skal være hel og pen.

Skrevet

Det gjør du vel som du vil. Men pass deg for skrullinger som overnatter hos deg, vil jo gjerne at du skal være hel og pen.

Den var litt for kryptisk for meg... ;)

Skrevet

Og jeg gjør selvfølgelig hva _jeg_ mener er riktig. Jeg vil bare vite hva andre mener om dette.

Skrevet

Det er forskjell på folk og følelser.

Den som bryter ut er mentalt ferdig med forholdet, har jobbet seg ut en stund i forkant. Den kan nok ta seg et nummer ganske fort.

Den som blir forlatt, har masse å bearbeide før den klarer å forholde seg intimt med en nye en.

Har aldri hørt at det er noen tidsmålinger på når det passer seg, somsagt dette har vel med følelser å gjøre.

En slektning av meg døde brått og uventet 26 år gammel, hun var gift på det 3. året. Enkemannen fant seg ei ny ei etter èn måned .... da syns jeg personlig at det går litt vel fort i svingene .....

Skrevet

Det er forskjell på folk og følelser.

Den som bryter ut er mentalt ferdig med forholdet, har jobbet seg ut en stund i forkant. Den kan nok ta seg et nummer ganske fort.

Den som blir forlatt, har masse å bearbeide før den klarer å forholde seg intimt med en nye en.

Har aldri hørt at det er noen tidsmålinger på når det passer seg, somsagt dette har vel med følelser å gjøre.

En slektning av meg døde brått og uventet 26 år gammel, hun var gift på det 3. året. Enkemannen fant seg ei ny ei etter èn måned .... da syns jeg personlig at det går litt vel fort i svingene .....

Men mener du at den som bryter ut må ta ansvar for den andres følelser og ikke ha seg med noen med det første?

Skrevet

Vet egentlig ikke om det er en fastsatt regel der, de gangene jeg har har hatt sex igjen etter et endt forhold, har jeg gjort det når jeg har følt meg klar for det.

Og det er litt forskjellig hver gang, alt ettersom, men jeg har tatt hensyn og ikke "flashet" med en ny type i glaninga på eksen, og håpet at han har gjort det samme, det er å såre unødig.

Så gjør det når du føler at du ikke tynges av dårlig samvittighet, og at det føles rett for deg.

Mulig ikke rett å vente for lenge heller, det har jeg gjort, og da er det tungt å starte å leve igjen, he he!

Lykke til da :)

Skrevet

Vet egentlig ikke om det er en fastsatt regel der, de gangene jeg har har hatt sex igjen etter et endt forhold, har jeg gjort det når jeg har følt meg klar for det.

Og det er litt forskjellig hver gang, alt ettersom, men jeg har tatt hensyn og ikke "flashet" med en ny type i glaninga på eksen, og håpet at han har gjort det samme, det er å såre unødig.

Så gjør det når du føler at du ikke tynges av dårlig samvittighet, og at det føles rett for deg.

Mulig ikke rett å vente for lenge heller, det har jeg gjort, og da er det tungt å starte å leve igjen, he he!

Lykke til da :)

Takk for gode råd :)

Vel, for min del var jeg vel egentlig klar for en ny flørt før jeg hadde fått slått opp ordentlig med eksen ;) Men jeg respekterer at han ikke føler det sånn. Problemet er bare at han bor i samme oppgang som meg, så det er ikke bare, bare å holde noe skjult om det skulle være noen aktuelle.

Skrevet

Men mener du at den som bryter ut må ta ansvar for den andres følelser og ikke ha seg med noen med det første?

...... nei jeg mener vel egentlig ikke det, selv om jeg kan tenke meg at den som har blitt forlatt, må få det forferdelig vondt hvis h*n får greie på det. At forholdet ikke var "mer verdt" om du skjønner meg :).

Skrevet

...... nei jeg mener vel egentlig ikke det, selv om jeg kan tenke meg at den som har blitt forlatt, må få det forferdelig vondt hvis h*n får greie på det. At forholdet ikke var "mer verdt" om du skjønner meg :).

Ja, jeg kan forstå den tankegangen, men den er jo ikke logisk ;)

Skrevet

Vel, for min del var jeg vel egentlig klar for en ny flørt før jeg hadde fått slått opp ordentlig med eksen ;) Men jeg respekterer at han ikke føler det sånn. Problemet er bare at han bor i samme oppgang som meg, så det er ikke bare, bare å holde noe skjult om det skulle være noen aktuelle.

Du får dra hjem til "den aktuelle" istedenfor å ta ham med hjem til deg da :-)

Skrevet

Du får dra hjem til "den aktuelle" istedenfor å ta ham med hjem til deg da :-)

Jo, jo. Poenget var at det i så fall ikke kan holdes skjult i all evighet. I tillegg vil jo også eksen merke at jeg ikke kommer hjem ;)

Men dette var nå ment som en mer generell diskusjon :)

Skrevet

Ja, jeg kan forstå den tankegangen, men den er jo ikke logisk ;)

Nei den er jo ikke det .... men allikevel :) .... hadde jeg virkelig vært forelsket i en ny (rett etter ett brudd), så hadde vi nok gjort både det ene og det andre, men bare ikke så åpenlyst den første tiden.

Vi har barn sammen, og det er dumt om jeg skulle ødelagt et samarbeid med eksen vi nødvendigvis måtte ha i all tid framover pga av dette. For det er jeg helt sikker på at ville ødelagt mye.

Skrevet

Jo, jo. Poenget var at det i så fall ikke kan holdes skjult i all evighet. I tillegg vil jo også eksen merke at jeg ikke kommer hjem ;)

Men dette var nå ment som en mer generell diskusjon :)

Joda, men jeg skjønner at det ikke er bare-bare å skulle bo så tett på eksen, nettopp med tanke på fremtidige forhold på begge sider.

Skrevet

Joda, men jeg skjønner at det ikke er bare-bare å skulle bo så tett på eksen, nettopp med tanke på fremtidige forhold på begge sider.

Heldigvis er det bare snakk om et år, så det blir sikkert ikke veldig aktuelt :)

Skrevet

Folk vil alltid snakke, men drit i det! Du er fri og frank, så gjør som du lyster :-)

Jeg ville antagelig likevel gått litt stille i dørene i starten. Greit at dere beholder et godt samarbeid når dere har et barn sammen!

Skrevet

Så lenge bruddet er klart og definitivt, ser jeg ikke noe galt i å date eller ha sex med andre ganske kort tid etterpå. Jeg har aldri tenkt at det er noen regler her.

Om man selv kanskje burde vente litt før man kaster seg inn i noe nytt er en annen sak.

Gjest karamello
Skrevet

Og jeg gjør selvfølgelig hva _jeg_ mener er riktig. Jeg vil bare vite hva andre mener om dette.

Skrev jeg noe som ikke passet?

Gjest karamello
Skrevet

Var det derfor du avsluttet forholdet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...