Gå til innhold

Etter endt forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at brudd er brudd, og at man da kan ha sex umiddelbart etterpå, om det er det man føler for.

Men av hensyn til exen er det kanskje greit å være litt diskret. Ikke nødvendigvis snike rundt som en hemmelig agent, altså - men ikke paradere det foran fjeset til vedkommende, heller.

Skrevet

Når du har lyst, selvfølgelig :o)

Tre dager eller tre mnd eller tre år, ingen regel på det.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om slike regler. Er det slutt så er det slutt. Men man bør vise hensyn og diskresjon, og ikke stikke tunga inn i andres munner når eksen ser det.

For den "forsmådde" vil det ofte gjøre litt vondt når eksen finner seg en ny, uansett om det har gått en uke eller et halvt år. Men vi kan ikke alltid forvente at alle skal bifalle alt vi gjør.

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt om disse reglene. Uansett syns jeg ikke en bør gå etter sånne regler.

Det som kjennes riktig, i forhold til følelsene sine, er det en bør lytte til mener jeg.

Om det er en dag, en uke, en måned, et år eller mer, så kommer det an på personen, hvem man treffer, omstendighetene osv osv.

Jeg syns ikke det er noe smart å vente med noe som er bra, fordi folk mener ditt og datt.

Ta hensyn er en annen ting, en kan jo gå litt stille i dørene i begynnelsen, dersom en nettopp har avsluttet forholdet.

Selv gikk jeg omtrent fra forrige forhold til neste, da jeg ble separert i vår, og vi er samboere nå.

Noen ganger skjer ting sånn, og da syns jeg det er bare tull å vente så og så lenge pga hva folk vil synes.

Men som jeg sa, det går an å ta litt hensyn og gå stille i dørene i begynnelsen. Jeg var svært forsiktig med å si for mye om det nye forholdet til eks'en til det hadde drøyd litt og ting roet seg noe.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er moralsk sett ikke noe galt med å pule hvem man vil, eller skaffe seg en ny kjæreste, etter at bruddet er et faktum.

Men for ens egen del kan det være lurt å vente med å involvere seg i noen nye før man ikke lenger er følelsesmessig sterkt knyttet til den forrige kjæresten. Det kan ta tid å komme over kjærlighetssorg, også hvis man har tatt initiativ til bruddet selv, og i en slik fase er det dumt å skulle innlede nye forhold, mener jeg. Men det er jo først og fremst av hensyn til seg selv, og ikke til andre. Jeg fordømmer ingen om de har en one night stands eller innleder et nytt forhold dagen etter at de brøt opp med den forrige. Det får bli deres sak.

Skrevet

Jo, jo. Poenget var at det i så fall ikke kan holdes skjult i all evighet. I tillegg vil jo også eksen merke at jeg ikke kommer hjem ;)

Men dette var nå ment som en mer generell diskusjon :)

Står han ved inngangen til oppgangen hele dagen og følger med på når folk går ut eller inn?

Eller sitter han i vinduet og følger med?

Det får sjelden med meg hvorvidt noen i oppgangen min sover borte, eller om de har besøk.

Skrevet

Pul hvem du vil når du vil.

Det er en av fordelene med å være singel. :)

Neida. Jeg har aldri hørt om noen karenstid jeg heller, men jeg har jo registrert at enkelte bærer seg fælt over partnerens sexliv etter bruddet.

Skrevet

Hva jeg mener?

Jeg mener at det ikke finnes noen som helst fasit eller noe reglement for dette.

Her er alle tilfeller like forskjellige som det finnes mennesker med brutte forhold bak seg.

Livet er for kort og uforutsigbart til å gå sånn og trå og vente og ta hensyn (som til og med kanskje er bare egenproduserte).

Det eneste jeg er litt prinsippiell på, er at man skal avslutte et forhold før man går inn i et nytt. Utroskap er et uærlig herk!

Skrevet

Står han ved inngangen til oppgangen hele dagen og følger med på når folk går ut eller inn?

Eller sitter han i vinduet og følger med?

Det får sjelden med meg hvorvidt noen i oppgangen min sover borte, eller om de har besøk.

Han bor rett under meg og hører derfor når jeg er hjemme.

Skrevet

Jeg mener at er forholdet over, så er det over. Føler man seg klar for noen ny, så er det bare å kjøre på.

Men, og det er et kjempestort MEN. Når det er barn med i bildet skal de holdes langt utenfor til et eventuelt nytt forhold er godt etablert.

Skrevet

Jeg mener man kan date når man vil, men man trenger ikke akkurat å informere eksen om det når bruddet har skjedd nylig.

Skrevet

Jeg mener at er forholdet over, så er det over. Føler man seg klar for noen ny, så er det bare å kjøre på.

Men, og det er et kjempestort MEN. Når det er barn med i bildet skal de holdes langt utenfor til et eventuelt nytt forhold er godt etablert.

Så enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...