Gå til innhold

Har du kjøpt "rønne"

Anbefalte innlegg

Gjest 6 tommeltotter
Skrevet

Planlegger å kjøpe oppusningsobjekt. Ikke i aller verst stand, men gammelt (1960). Noen som har prøvd det før meg? Var der mer jobb enn dere trodde?

Skrevet

Jeg hadde enten kjøpt nytt eller oppussingsobjekt og laget det om til nytt. Men du bør beregne høyt nok budsjett kanskje?

Chance1365380587
Skrevet

Ja! Vi kjøpte et "restaureringsobjekt" i 2000. Vi har brukt all fritid, alle ekstra penger og alle krefter på oppussing. Aldri mer! Mange ganger har vi drømt om å bare ha en leilighet, og fritid sånn som alle andre, he he...

Gjest nei huff huff
Skrevet

Har du mye penger til overs pluss masse masse tid framover så værsågod å kjøp.

Har mange snekkere i vennekretsen min, det finnes ikke noe verre sier de, somregel er husa skeive og jævlige.

Skrevet

Det er alltid myyyye mer jobb enn man tror. Og det koster mye. Det positive er at man kan ta det over tid, og heller spare litt penger til prosjektet i stedet for å låne alt med en gang.

Skrevet

Ja, det var mer jobb enn vi hadde trodd!

Det positive er at vi får det akkurat sånn som vi vil ha det. Vi slipper å ta til takke med løsninger som andre har valgt.

Skrevet

Må legge til at vår "rønne" er en leilighet og ikke et hus. Hadde nok tenk meg ekstra godt om før jeg kjøpte et nedslitt hus. Da blir det jo det utvendige som må restaureres også. Har venner som har gjort det og det var forferdelig mye jobb!

Gjest Tidligere rønneeier
Skrevet

Jeg kjøpte for åtte år siden et hus fra 1960 som var meget dårlig stand og trengte totalrenovering. Syns det var kjempegøy, men skikkelig arbeidsomt. Ble noe langvarig oppussingsperiode da jeg midt i oppussinga ble syk. Men takket være tålmodige barn, så gikk det greitt.

I ettertid så ser jeg at jeg i utgangspunktet skulle ha tenkt mer "stort", det vil si å ha en mer omfattende plan i bakhodet da jeg begynte å pusse opp. For så å ta del for del.

Etter åtte år var hele huset totalrenovert, både etterisolert,skiftet vindu, nytt bad, nye overflater i alle rom, nye innerdører, nytt elektrisk- og røropplegg, golv o.l. Samt utbygg og ny terrasse. Et hus helt etter min smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...