Gå til innhold

hege storhaugs nye bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra! Du vet vel at hvis du protesterer, så kaster jeg plaststoler på deg. :)

Jeg vet. Jeg tør ikke annet. :)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

32

• ylvali1365381015

22

• flisa

13

• thinkerbell

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vet. Jeg tør ikke annet. :)

Bra. Litt kustus må man jo ha. :)

ylvali1365381015
Skrevet

anne kath er kanskje rette eksemplet på det stikk motsatte. Dama er dritkul. Hun kan veie 400 kg og gå ikledd en søppelsekk og fortsatt være sexy. hun røyker som en svamp, banner som en bryggesjauer og drikker som en alkis og er så oppegående, smart og har en selvironi milevis over de fleste -at det ligner ikke grisen. Hun er bare herlig og fantastisk sexy fordi hun er så 100% ekte, -og det tror jeg faktisk svært mange menn synes.

ja, jeg mener ikke at hun er noe prakteksemplar.

jeg sier bare at hun spiller opp til myten om den litt småfrekke og vampete kvinnen, kom ikke å si at hun ikke spiller litt på sex, iallefall en viss flørtende tone, med den der røde trutmunnen.

og det er helt greit og vel og bra, jeg har ikke noe imot det.

men jeg tror at de kvinnene som mener noe og våger å være frekk og selvsikker uten noen av disse andre ufarliggjørende gimmickene, lett blir fordømt som humørløse rødstrømper som trenger pikk.(siterer her noen av de utsagnene som kommer frem i denne tråden). og det er særlig menn (som etter det jeg kan forstå) støtes og nesten synes fornærmet over at de ikke appellerer til dem på tradisjonelt kvinnelig vis.

ang hege storhaug er jeg enig med sdd i hans synspunkter på hennes uttalelser.

men når disse bråkjekke guttene skal sette voksne damer på plass med at de trenger pikk, får jeg dårlige vibber.

(hege s.=humørløs rødstrømpe, sdd= stutum). some things never change? *håper jeg tar feil!*

Skrevet

jeg sier bare at hun spiller opp til myten om den litt småfrekke og vampete kvinnen, kom ikke å si at hun ikke spiller litt på sex, iallefall en viss flørtende tone, med den der røde trutmunnen.

men jeg tror at de kvinnene som mener noe og våger å være frekk og selvsikker uten noen av disse andre ufarliggjørende gimmickene, lett blir fordømt som humørløse rødstrømper som trenger pikk.(siterer her noen av de utsagnene som kommer frem i denne tråden). og det er særlig menn (som etter det jeg kan forstå) støtes og nesten synes fornærmet over at de ikke appellerer til dem på tradisjonelt kvinnelig vis.

men når disse bråkjekke guttene skal sette voksne damer på plass med at de trenger pikk, får jeg dårlige vibber.

(hege s.=humørløs rødstrømpe, sdd= stutum). some things never change? *håper jeg tar feil!*

umulig å være uenig i det du skriver der :)

Skrevet

Det er ikke til å fatte å begripe at du kan legge så mye i en sleivete kommentar som utelukkende går på damas hissige gemytt.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg har ikke sett henne i så mange debatter den senere tid.

Men jeg har lest den nyeste boken og rapportene HRS har utgitt.

har lest i godeste koranen også . Liker å bryne meg også på folk som har et totalt annet politisk ståsted enn det jeg har. Dere har ikke lest boka engang. Hun prøver å selge bøker og klart det lønner seg å komme med spissformulerte utsagt til aviser etc. Medieomtale.

har nladd i en av hennes tidlige utgivelser. hun har nok god peil og jeg har respekt for hennes utdannelse og forskningsarbeid.

men jeg synes hun oppviser lite av den åpenheten du har, er snarere på klappjakt i de debatter jeg har sett henne delta i. det er greit å ha klare meninger, men man bør opptre ryddig og tåle en diskusjon, møte kritikk på en verdig måte. og det har jeg aldri sett at hun har klart. desverre.

jeg er forøvrig enig med deg i at verden trenger folk som ikke går i de åpenbare fellene som legges ut nå: for eller imot!

(terroristene/islam eller vi andre/usa(vesten)).

har dyp respekt for folk som leser koranen selv fremfor å reagere på andres aggitering.

alt er sammensatt og komplisert. håper tiden for de enkle løsninger er forbi!

:-)

Skrevet

Det er ikke til å fatte å begripe at du kan legge så mye i en sleivete kommentar som utelukkende går på damas hissige gemytt.

nei, dette går på kvinners historie og den fantastiske nedlatenheten mange kvinner blir møtt med. hun har helt rett i det hun skriver her.. fordi det er rimelig fantastisk å lese om kvinner som "trenger pikk" fordi de er humørløse eller "grå".

ylvali1365381015
Skrevet

Anne Kath har selvironi til tusen og går kledd deretter.

Det er det som tiltrekker ved henne, og det er sjarmen hennes som gjør henne vakker.

ja, men hvorfor skal vi bry oss om hun er vakker i utgangspunktet?

hvorfor trekker du inn hvordan hege storhaug ser ut og om du tror hun liker pikk?

høres ut som en trailersjåfør fra femtitallets glade vinstra!

ærlig talt, det kler deg ikke! ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

nei, det går ikke på hennes gemytt, kjære deg, der har jeg jo sagt meg så enig så enig!!

tenk litt til så demrer det nok... bare sove på det nå... ;-)

Skrevet

ja, men hvorfor skal vi bry oss om hun er vakker i utgangspunktet?

hvorfor trekker du inn hvordan hege storhaug ser ut og om du tror hun liker pikk?

høres ut som en trailersjåfør fra femtitallets glade vinstra!

ærlig talt, det kler deg ikke! ;-)

Jeg har da aldri trukket inne hvordan Hege Storhaug ser ut?

Skrevet

nei, dette går på kvinners historie og den fantastiske nedlatenheten mange kvinner blir møtt med. hun har helt rett i det hun skriver her.. fordi det er rimelig fantastisk å lese om kvinner som "trenger pikk" fordi de er humørløse eller "grå".

Vel, det er i hvert fall forsøket verdt (så lenge jeg slipper å være prøvekanin) hvis det kan medføre at dama slutter å skrike i diverse debatter rundtforbi.

Skrevet

nei, det går ikke på hennes gemytt, kjære deg, der har jeg jo sagt meg så enig så enig!!

tenk litt til så demrer det nok... bare sove på det nå... ;-)

Nei, du påstår at jeg har trukket fram Hege Storhaugs utseende - og det er helt feil.

Hvordan kan du fortelle meg hva jeg la i den åpenbart sleivete kommentaren "kanskje hun trenger litt pikk?".

Jeg burde vel strengt tatt vite noe bedre enn deg hva jeg mente.

ylvali1365381015
Skrevet

JEG VET DET!

endelig en som har litt historie og dannelse utover sitt eget speilbilde!

det går ikke på at folk er uenige, men at de er så ynkelige og frekke på samme tid som en del jyplinger i alle aldre fremdeles er. (egentlig sjokkert, trodde sdd var en urban og moderne mann)

poenget er at en kvinnes utseende alltid synes relevant for en del menn. om de så ligger på nudiststrand eller deltar i en debatt om oljepenger. og lista er aldri for lav for type nedsettende uttaleser om deres sexliv eller sexappeal, og det er slående at slike uttalelser rammer de som ikke føyer seg og demonstrerer sin kvinnelighet via fysiske normer for påkledning eller opptreden.

når hørte noen andre kommentere feks carl i hagen eller bjarne håkon hansen på samme vis?

_har_ det noensinne _hendt_ at en mann blir vurdert etter samme kriterier?

når skal en kvinne få stå for det hun sier og mener, og ikke for hvordan hun ser ut eller appellerer til menns seksualitet? eller konstruerte

definisjoner på hva som er sjarmerende ? og hvorfor er det i det hele tatt tema her?

sdd- du er ikke så reflektert som jeg trodde, selv om jeg er enig i mye av det du sier.

du mangler litt dybde og vidsyn her. rett og slett.

Skrevet

JEG VET DET!

endelig en som har litt historie og dannelse utover sitt eget speilbilde!

det går ikke på at folk er uenige, men at de er så ynkelige og frekke på samme tid som en del jyplinger i alle aldre fremdeles er. (egentlig sjokkert, trodde sdd var en urban og moderne mann)

poenget er at en kvinnes utseende alltid synes relevant for en del menn. om de så ligger på nudiststrand eller deltar i en debatt om oljepenger. og lista er aldri for lav for type nedsettende uttaleser om deres sexliv eller sexappeal, og det er slående at slike uttalelser rammer de som ikke føyer seg og demonstrerer sin kvinnelighet via fysiske normer for påkledning eller opptreden.

når hørte noen andre kommentere feks carl i hagen eller bjarne håkon hansen på samme vis?

_har_ det noensinne _hendt_ at en mann blir vurdert etter samme kriterier?

når skal en kvinne få stå for det hun sier og mener, og ikke for hvordan hun ser ut eller appellerer til menns seksualitet? eller konstruerte

definisjoner på hva som er sjarmerende ? og hvorfor er det i det hele tatt tema her?

sdd- du er ikke så reflektert som jeg trodde, selv om jeg er enig i mye av det du sier.

du mangler litt dybde og vidsyn her. rett og slett.

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne hvis jeg skal beskrive dine manglende evner til å lese.

Igjen: Jeg har aldri nevnt Storhaugs utseende. Ei heller siktet jeg indirekte til det.

Jeg siktet utelukkende til hennes hissige gemytt og profeterende antiislamske holdninger.

Den eneste i denne tråden som har trukket fram noens utseende er ironisk nok du.

Du slang til og med en sleivete melding om Anne Kath da jeg skrev at hun var usedvanlig sjarmerende, og bemerket at det ikke var din sak hva slags kropper jeg tente på - åpenbart rettet mot en kvinne med former.

Du er utrolig!

Skrevet

Vel, det er i hvert fall forsøket verdt (så lenge jeg slipper å være prøvekanin) hvis det kan medføre at dama slutter å skrike i diverse debatter rundtforbi.

*flirer*

ylvali1365381015
Skrevet

Nei, du påstår at jeg har trukket fram Hege Storhaugs utseende - og det er helt feil.

Hvordan kan du fortelle meg hva jeg la i den åpenbart sleivete kommentaren "kanskje hun trenger litt pikk?".

Jeg burde vel strengt tatt vite noe bedre enn deg hva jeg mente.

mulig at det stemmer det.

men det er jo heller ikke relevant hvorvidt herland er sjarmerende eller sexy når hun er satiriker? like lite som det er det når han der gråhårede med de kule t-skjortene gjør jobben sin?

det er da for all del stuerent å kommentere _det_, uansett.

men ikke den kommentaren din om at en kvinnelig professor og forsker som du er uening med trenger pikk!

tror du ditt gode navn her inne fritar deg fullstendig? at alt du sier må framstå som en sjarmerende spøk, litt vågal, bare?

neidu. den uttalelsen(ment sleivete eller ikke) var bare flau. fra ende til annen!

Skrevet

Jeg har da aldri trukket inne hvordan Hege Storhaug ser ut?

men hvorfor er pikk hennes løsning? er en pikk løsning på humørlshet? og hvorfor blir kvinner møtt med slike fantastiske kommentarer som: humørløs rødstrømpe.. det hører så oldtiden til. selvsagt er vi feminister, det burde alle menn også være. od det å gi et "visst" utseende til feminister blir helt på viddene

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne hvis jeg skal beskrive dine manglende evner til å lese.

Igjen: Jeg har aldri nevnt Storhaugs utseende. Ei heller siktet jeg indirekte til det.

Jeg siktet utelukkende til hennes hissige gemytt og profeterende antiislamske holdninger.

Den eneste i denne tråden som har trukket fram noens utseende er ironisk nok du.

Du slang til og med en sleivete melding om Anne Kath da jeg skrev at hun var usedvanlig sjarmerende, og bemerket at det ikke var din sak hva slags kropper jeg tente på - åpenbart rettet mot en kvinne med former.

Du er utrolig!

ok, skjønner at du ikke følger min retorikk her. jeg mislykkes kanskje i å spissformulere ett poeng, og oppnår heller at du misforstår hensikten med det.

les mitt andre svar her, som jeg skreb mens du skrev til meg. der sier jeg det du påpeker overfor meg her.

for ikke å forvirre deg mer enn jeg allerede har gjort:

det som er hele greia her, er den der teite pikke-uttalelsen din!!

sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?

det er forlengst sengetid du!

jeg må stikke nå.

natti-natti! :-)

Skrevet

mulig at det stemmer det.

men det er jo heller ikke relevant hvorvidt herland er sjarmerende eller sexy når hun er satiriker? like lite som det er det når han der gråhårede med de kule t-skjortene gjør jobben sin?

det er da for all del stuerent å kommentere _det_, uansett.

men ikke den kommentaren din om at en kvinnelig professor og forsker som du er uening med trenger pikk!

tror du ditt gode navn her inne fritar deg fullstendig? at alt du sier må framstå som en sjarmerende spøk, litt vågal, bare?

neidu. den uttalelsen(ment sleivete eller ikke) var bare flau. fra ende til annen!

"mulig at det stemmer det. men det er jo heller ikke relevant hvorvidt herland er sjarmerende eller sexy når hun er satiriker? like lite som det er det når han der gråhårede med de kule t-skjortene gjør jobben sin?"

Jeg har ikke brukt ordet sexy. Det går langt mer på utseende enn "sjarmerende".

Sjarm kommer innefra, og det er Herlands selvironi og sarkasme som gjør henne til den komikeren hun er. Selvfølgelig er hennes sjarm relevant for komikeren Anne Kath. Det er hennes form for humor som gjør henne sjarmerende.

Uten hennes væremåte hadde hennes selvironiske humor falt fullstendig på steingrunn. Det nytter ikke å sitte der nitrist og uten glimtet i øye og dra hennes vitser og samtidig få folk til å le.

"det er da for all del stuerent å kommentere _det_, uansett. men ikke den kommentaren din om at en kvinnelig professor og forsker som du er uening med trenger pikk! tror du ditt gode navn her inne fritar deg fullstendig? at alt du sier må framstå som en sjarmerende spøk, litt vågal, bare?"

Det er klart jeg drar til litt med humor i blikket. Jeg gidder ikke sitte her og våse på en nitrist måte. Det hadde bare blitt ... vel, trist.

At folk ikke forstår det plager meg naturligvis ikke. Jeg forsøker ikke å vinne noen populæritetskonkurranse.

Jeg skriver det jeg føler for, og støter det noen, så ... vel - kult!

Skrevet

men hvorfor er pikk hennes løsning? er en pikk løsning på humørlshet? og hvorfor blir kvinner møtt med slike fantastiske kommentarer som: humørløs rødstrømpe.. det hører så oldtiden til. selvsagt er vi feminister, det burde alle menn også være. od det å gi et "visst" utseende til feminister blir helt på viddene

Det eneste jeg ser av Storhaug ser jeg i debattprogrammer, diverse kronikker i media og tidligere på et diskusjonsforum.

I samtlige fora har hun framstått særdeles sint, messende om Islam som Ulv og Gripp og MrKahn her inne, og aggresiv som få når noen taler henne imot - noe de jo gjerne gjør.

God sex får de fleste til å smile, og også til å tenke andre tanker enn 100 % Islam (eller hva nå folk måtte finne på å tenke).

Jeg tenkte bare at litt seriøs sex muligens ville fått dama til å tenke at det finnes andre ting i verden enn antiislampropaganda.

Men jeg innser jo at sannsynligheten for at det ville funke i akkurat Storhaugs tilfelle er veldig minimal.

Hun tenker sannsynligvis på sitt neste utspill mot Islam når hun har sex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...