Gå til innhold

hege storhaugs nye bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok, skjønner at du ikke følger min retorikk her. jeg mislykkes kanskje i å spissformulere ett poeng, og oppnår heller at du misforstår hensikten med det.

les mitt andre svar her, som jeg skreb mens du skrev til meg. der sier jeg det du påpeker overfor meg her.

for ikke å forvirre deg mer enn jeg allerede har gjort:

det som er hele greia her, er den der teite pikke-uttalelsen din!!

sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?

det er forlengst sengetid du!

jeg må stikke nå.

natti-natti! :-)

"sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?"

Neida, du må gjerne bruke språklige virkemidler overfor meg, men det er en fordel at du selv forstår andres bruk av det samme før du forsøker deg på noe du åpenbart mestrer særdeles dårlig selv.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

32

• ylvali1365381015

22

• flisa

13

• thinkerbell

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det eneste jeg ser av Storhaug ser jeg i debattprogrammer, diverse kronikker i media og tidligere på et diskusjonsforum.

I samtlige fora har hun framstått særdeles sint, messende om Islam som Ulv og Gripp og MrKahn her inne, og aggresiv som få når noen taler henne imot - noe de jo gjerne gjør.

God sex får de fleste til å smile, og også til å tenke andre tanker enn 100 % Islam (eller hva nå folk måtte finne på å tenke).

Jeg tenkte bare at litt seriøs sex muligens ville fått dama til å tenke at det finnes andre ting i verden enn antiislampropaganda.

Men jeg innser jo at sannsynligheten for at det ville funke i akkurat Storhaugs tilfelle er veldig minimal.

Hun tenker sannsynligvis på sitt neste utspill mot Islam når hun har sex.

"God sex får de fleste til å smile" .. enig. God (vel og merke) Sex får de fleste til å smile. Men det er så inderlig tragisk når voksen oppegående kvinner som feks L marklund bli møtt med : "men du var pen til å være feminist" -kommentarer.. Get it?

Skrevet

"God sex får de fleste til å smile" .. enig. God (vel og merke) Sex får de fleste til å smile. Men det er så inderlig tragisk når voksen oppegående kvinner som feks L marklund bli møtt med : "men du var pen til å være feminist" -kommentarer.. Get it?

Jeg har aldri hørt noen si det om Liza Marklund - altså; at hun er oppegående.

Hun skriver forresten ræva krim også, men det jeg først reagerte på da jeg leste noe av henne, og det var før jeg i det hele tatt visste noe om Liza Marklund og at hun var en kvinnesaksforkjemper, var hennes svært nedlatende holdning til menn. Det var ikke rent få menn som ble framstilt som kvinnefientlige rovdyr i boka jeg leste (eller ... jeg la den fra meg halvveis).

Skulle tatt seg ut om noen fremstilte kvinner på samme måte som Liza Marklund fremstiller menn.

Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si det om Liza Marklund - altså; at hun er oppegående.

Hun skriver forresten ræva krim også, men det jeg først reagerte på da jeg leste noe av henne, og det var før jeg i det hele tatt visste noe om Liza Marklund og at hun var en kvinnesaksforkjemper, var hennes svært nedlatende holdning til menn. Det var ikke rent få menn som ble framstilt som kvinnefientlige rovdyr i boka jeg leste (eller ... jeg la den fra meg halvveis).

Skulle tatt seg ut om noen fremstilte kvinner på samme måte som Liza Marklund fremstiller menn.

Nå trer jeg snart noe nedover hodet ditt. L marklund er et ypperlig eksempel på en oppegående, klok og reflektert kvinne. Hun finner seg ikke i dritt og hun stiller til veggs de menn som måtte sitte fast på 20 tallet. Og selvsagt bli hun bedømt deretter. En kvinne blir gjerne det, når hun våger å åpne kjeften.

Skrevet

Nå trer jeg snart noe nedover hodet ditt. L marklund er et ypperlig eksempel på en oppegående, klok og reflektert kvinne. Hun finner seg ikke i dritt og hun stiller til veggs de menn som måtte sitte fast på 20 tallet. Og selvsagt bli hun bedømt deretter. En kvinne blir gjerne det, når hun våger å åpne kjeften.

Å stille til veggs folk som sitter fast på 20-tallet er naturligvis helt greit. De fortjener pepper.

Men Liza Marklund og en del av hennes likesinnende (hun er jo på Ottar-nivå denne dama) har et svært nedlatende syn på menn, og ser ut til å være av den oppfatning at flertallet av oss er mannsjåvinistiske kvinnehatere.

Denne holdninga irriterer nok mange. Den irriterer i hvert fall meg.

Jeg liker tross alt ikke å bli satt i bås med disse tullingene.

Skrevet

Å stille til veggs folk som sitter fast på 20-tallet er naturligvis helt greit. De fortjener pepper.

Men Liza Marklund og en del av hennes likesinnende (hun er jo på Ottar-nivå denne dama) har et svært nedlatende syn på menn, og ser ut til å være av den oppfatning at flertallet av oss er mannsjåvinistiske kvinnehatere.

hun er IKKE på ottarnivå... og det er IKKE jeg heller. Ottar kveler jo det som er av menn. Men jeg snakker om beint frem nedlatende holdninger til kvinner. Mange kvinner må kjempe dobbelt så hardt som en mann, for å få halvparten av det han får i lønn.. satt på spissen. Marklund blir høvla ned fordi hun våger å si ifra.

Skrevet

finner sengen.. make up sex?

Skrevet

hun er IKKE på ottarnivå... og det er IKKE jeg heller. Ottar kveler jo det som er av menn. Men jeg snakker om beint frem nedlatende holdninger til kvinner. Mange kvinner må kjempe dobbelt så hardt som en mann, for å få halvparten av det han får i lønn.. satt på spissen. Marklund blir høvla ned fordi hun våger å si ifra.

Jeg vet at ikke du er Ottar-kvinne. Og det er godt mulig Marklund ikke er på det ekstreme nivået. Jeg vet også at kvinner generelt får dårligere lønn enn menn for den samme utførte jobben.

Men jeg har lest et og annet av Marklund og sett henne i diverse debatter, og mitt inntrykk av henne er at hun er generelt fientlige mot menn som ikke har bevist for henne at de duger etter feministiske verdier - og at hun stakkarsliggjør kvinner ved å gå løs på menn og synes så synd på sine kvinnelige medmennesker som må gå rundt i en verden fylt til randen av mannfolk som vil utnytte dem på alle mulige måter.

Hvis en mann hadde skrevet en bok hvor flertallet av kvinnene på ramme alvor var som tatt ut av diverse blondinevitser, er Marklund den første som ville kritisert forfatteren.

Men hun gjør nøyaktig det samme selv med sin ensformige fremstilling av menn.

Skrevet

finner sengen.. make up sex?

Jeg har svart deg.

Men - ja! :)

Skrevet

ok, skjønner at du ikke følger min retorikk her. jeg mislykkes kanskje i å spissformulere ett poeng, og oppnår heller at du misforstår hensikten med det.

les mitt andre svar her, som jeg skreb mens du skrev til meg. der sier jeg det du påpeker overfor meg her.

for ikke å forvirre deg mer enn jeg allerede har gjort:

det som er hele greia her, er den der teite pikke-uttalelsen din!!

sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?

det er forlengst sengetid du!

jeg må stikke nå.

natti-natti! :-)

For øvrig forstår jeg at du savner Prozak. Nå har du misforstått det han har skrevet i flere uker, og småkranglet vilt med ham i tråder lange som et mindre godt år, men nå - så fort han er borte noen timer - kaster du deg over en annen person - meg - og misforstår meg like mye som du for noen dager misforsto Prozak.

Du burde kanskje ta et hint når du gang på gang tolker etter eget forgodtbefinnende og leser noe helt annet enn det som står skrevet. Og for å være helt ærlig: Du er ikke spesielt dyktig til å tolke, og din slående evne til å lese det du tror står skrevet mellom linjene, men som naturligvis ikke står der, gir meg assosiasjoner til George i Seinfeld.

Men neida. Det er naturligvis ikke deg det er noe galt med. Det er alle andre. Du, derimot, er for intelligent for oss, og skriver på et nivå vi simpelthen ikke er i stand til å fatte.

Åff kårs!

Gjest frigidemarta.com
Skrevet

Storhaug trenger å få seg et ligg. Et mer bittert menneske tror jeg aldri jeg har sett.

Sexmangel så lenge som hun åpenbart har gått uten pikk kan gjøre hvem som helst litt tullerusk.

Ja, det er nok et ligg hun trenger. Kanskje hun da blir like blid, happy og inkluderende som vår alles kjære Lena Larsen?

Fru Larsen har det jo strålende etter hva jeg kan forstå av dine holdninger. Tilgang på pikk når hun vil , lissom?? DA blir jo en kvinne så mye lettere å hanskes med.

Nei, alltid trivelig å høre fra menn som vet å sette ord på elendigheta. Tenk, jeg har alltid trodd at Storhaug alltid har vært engasjert og oppriktig fortvilt pga. tema som for de fleste av oss kaklende kvinner føles som ganske urovekkende, men så var det altså bare mangel på mannebein!!!!!!!

Goud så deilig det må værer å være mann og i besittelse av en slik "gledespinne" som løser de fleste floker.

Skrevet

Ja, det er nok et ligg hun trenger. Kanskje hun da blir like blid, happy og inkluderende som vår alles kjære Lena Larsen?

Fru Larsen har det jo strålende etter hva jeg kan forstå av dine holdninger. Tilgang på pikk når hun vil , lissom?? DA blir jo en kvinne så mye lettere å hanskes med.

Nei, alltid trivelig å høre fra menn som vet å sette ord på elendigheta. Tenk, jeg har alltid trodd at Storhaug alltid har vært engasjert og oppriktig fortvilt pga. tema som for de fleste av oss kaklende kvinner føles som ganske urovekkende, men så var det altså bare mangel på mannebein!!!!!!!

Goud så deilig det må værer å være mann og i besittelse av en slik "gledespinne" som løser de fleste floker.

*lol*

Skrevet

"mulig at det stemmer det. men det er jo heller ikke relevant hvorvidt herland er sjarmerende eller sexy når hun er satiriker? like lite som det er det når han der gråhårede med de kule t-skjortene gjør jobben sin?"

Jeg har ikke brukt ordet sexy. Det går langt mer på utseende enn "sjarmerende".

Sjarm kommer innefra, og det er Herlands selvironi og sarkasme som gjør henne til den komikeren hun er. Selvfølgelig er hennes sjarm relevant for komikeren Anne Kath. Det er hennes form for humor som gjør henne sjarmerende.

Uten hennes væremåte hadde hennes selvironiske humor falt fullstendig på steingrunn. Det nytter ikke å sitte der nitrist og uten glimtet i øye og dra hennes vitser og samtidig få folk til å le.

"det er da for all del stuerent å kommentere _det_, uansett. men ikke den kommentaren din om at en kvinnelig professor og forsker som du er uening med trenger pikk! tror du ditt gode navn her inne fritar deg fullstendig? at alt du sier må framstå som en sjarmerende spøk, litt vågal, bare?"

Det er klart jeg drar til litt med humor i blikket. Jeg gidder ikke sitte her og våse på en nitrist måte. Det hadde bare blitt ... vel, trist.

At folk ikke forstår det plager meg naturligvis ikke. Jeg forsøker ikke å vinne noen populæritetskonkurranse.

Jeg skriver det jeg føler for, og støter det noen, så ... vel - kult!

Man må ikke ha sjarm for å ha rett! :)

Skrevet

Man må ikke ha sjarm for å ha rett! :)

Det er jo nærmest utrolig at enkelte fortsatt orker å bruke gamle makt-menns klassiske hersketriks overfor kvinner som truer posisjonene eller markerer uenighet.."få deg et ligg".

Og nærmest utrolig er det også at kvinner på dol ikke synes å reagere spesielt på slike nærmest arkeologiske verbaliteter.

Ha ellers en fin dag :-)

Skrevet

Det er jo nærmest utrolig at enkelte fortsatt orker å bruke gamle makt-menns klassiske hersketriks overfor kvinner som truer posisjonene eller markerer uenighet.."få deg et ligg".

Og nærmest utrolig er det også at kvinner på dol ikke synes å reagere spesielt på slike nærmest arkeologiske verbaliteter.

Ha ellers en fin dag :-)

Jeg stoppa opp helt jeg da det argumentet kom :) Sånt dreper diskusjonen. Enda jeg vet at det var morsomt ment -og sikkert egentlig litt artig å si -men jeg likte det ikke. Jeg blir alltid litt satt ut av sånne argumenter. Helt greit at man syns hun er ekstrem etc. - det syns jeg også at hun kan være -men tøff er hun.

Skrevet

Jeg stoppa opp helt jeg da det argumentet kom :) Sånt dreper diskusjonen. Enda jeg vet at det var morsomt ment -og sikkert egentlig litt artig å si -men jeg likte det ikke. Jeg blir alltid litt satt ut av sånne argumenter. Helt greit at man syns hun er ekstrem etc. - det syns jeg også at hun kan være -men tøff er hun.

For enkelte kan hun kanskje synes ekstrem, i alle fall for de som synes kamp mot kjønnslemlestelse, tvangsgifting og undertrykking er ekstremt.

Hun er defintivt tøff, og tør å stå opp mot all den kulturrelativistiske smalltalk'en...som har kostet så mange innvandrerjenter dyrt.

Skrevet

For enkelte kan hun kanskje synes ekstrem, i alle fall for de som synes kamp mot kjønnslemlestelse, tvangsgifting og undertrykking er ekstremt.

Hun er defintivt tøff, og tør å stå opp mot all den kulturrelativistiske smalltalk'en...som har kostet så mange innvandrerjenter dyrt.

Jeg mente jeg leste at hun for for et forbud mot hijab på skolen - og det er jeg dypt uenig med henne i :)

Skrevet

Jeg mente jeg leste at hun for for et forbud mot hijab på skolen - og det er jeg dypt uenig med henne i :)

Ja, det kan du sikkert være uenig i, men jeg tror neppe at du av den grunn, maser om at dama må få seg et ligg :-)

Skrevet

Storhaug trenger å få seg et ligg. Et mer bittert menneske tror jeg aldri jeg har sett.

Sexmangel så lenge som hun åpenbart har gått uten pikk kan gjøre hvem som helst litt tullerusk.

Takk for denne "fine" demonstrasjonen av en hersketeknikk, ofte brukt av menn for å sette på plass og kneble/ufarliggjøre kvinner. Kjekk å hente fram når man ikke har flere rasjonelle argumenter igjen..

Ja, jeg lar meg provosere!

Skrevet

Ja, det kan du sikkert være uenig i, men jeg tror neppe at du av den grunn, maser om at dama må få seg et ligg :-)

Nei - det regner jeg med hun fikser selv i så fall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...