Gå til innhold

hege storhaugs nye bok

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

"mulig at det stemmer det. men det er jo heller ikke relevant hvorvidt herland er sjarmerende eller sexy når hun er satiriker? like lite som det er det når han der gråhårede med de kule t-skjortene gjør jobben sin?"

Jeg har ikke brukt ordet sexy. Det går langt mer på utseende enn "sjarmerende".

Sjarm kommer innefra, og det er Herlands selvironi og sarkasme som gjør henne til den komikeren hun er. Selvfølgelig er hennes sjarm relevant for komikeren Anne Kath. Det er hennes form for humor som gjør henne sjarmerende.

Uten hennes væremåte hadde hennes selvironiske humor falt fullstendig på steingrunn. Det nytter ikke å sitte der nitrist og uten glimtet i øye og dra hennes vitser og samtidig få folk til å le.

"det er da for all del stuerent å kommentere _det_, uansett. men ikke den kommentaren din om at en kvinnelig professor og forsker som du er uening med trenger pikk! tror du ditt gode navn her inne fritar deg fullstendig? at alt du sier må framstå som en sjarmerende spøk, litt vågal, bare?"

Det er klart jeg drar til litt med humor i blikket. Jeg gidder ikke sitte her og våse på en nitrist måte. Det hadde bare blitt ... vel, trist.

At folk ikke forstår det plager meg naturligvis ikke. Jeg forsøker ikke å vinne noen populæritetskonkurranse.

Jeg skriver det jeg føler for, og støter det noen, så ... vel - kult!

ja gud, så kult å støte noen!

det er jo et mål i seg selv, ikke? ;-)

jeg trøster meg med at dem som ikke eier samvittighet eller fintfølenhet heller ikke lider.

derav ingen anger eller selvkritikk heller.

den lykkelige er enten dum eller, kanskje mer sannsynlig, uten samvittighet eller sosial orienteringsevne.

slik sett er det ikke duket for livslang læring, akkurat.

er du immun mot innspill, er du

frarøvet muligheten til å nyansere og vokse som menneske.

men men. minner litt om hun der hege storhaug selv nå?

kanskje hun koser seg skikkelig når folk forarges over hennes framtoning og beinharde front mot meningsmotstandere i debatter?

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

32

• ylvali1365381015

22

• flisa

13

• thinkerbell

9

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

"sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?"

Neida, du må gjerne bruke språklige virkemidler overfor meg, men det er en fordel at du selv forstår andres bruk av det samme før du forsøker deg på noe du åpenbart mestrer særdeles dårlig selv.

særdeles dårlig?

det var da en knusende kritikk over mine muntlige evner!

aldri hørt før, faktisk, etter alle disse år i div utdanningsinstitusjoner. pussig i grunnen, dersom det har vært _så_ ille? :-0

;-D

motangrep er det beste forsvar?

jeg beklager dersom jeg gikk for langt og fornærmet deg på usaklig grunnlag.

lett å anta at du er usårbar, vettu, når du profilerer deg som utilnærmelig overfor andres

reaksjoner.

sorry borry. :-)

ylvali1365381015
Skrevet

For øvrig forstår jeg at du savner Prozak. Nå har du misforstått det han har skrevet i flere uker, og småkranglet vilt med ham i tråder lange som et mindre godt år, men nå - så fort han er borte noen timer - kaster du deg over en annen person - meg - og misforstår meg like mye som du for noen dager misforsto Prozak.

Du burde kanskje ta et hint når du gang på gang tolker etter eget forgodtbefinnende og leser noe helt annet enn det som står skrevet. Og for å være helt ærlig: Du er ikke spesielt dyktig til å tolke, og din slående evne til å lese det du tror står skrevet mellom linjene, men som naturligvis ikke står der, gir meg assosiasjoner til George i Seinfeld.

Men neida. Det er naturligvis ikke deg det er noe galt med. Det er alle andre. Du, derimot, er for intelligent for oss, og skriver på et nivå vi simpelthen ikke er i stand til å fatte.

Åff kårs!

kjære deg da!

du tar da alldeles av her nå.

ikke rart dem som er enige med meg starter en ny tråd framfor å støtte meg i diskusjonen med deg.

jeg tolker selvfølgelig etter egen erfaring og referanseramme, slik alle andre gjør. annet er umulig. trodde du at det ikke gjelder for deg også, kanskje?

men jeg beklager dersom jeg har misforstått noe. hva er det jeg har misforstått?

(les mine siste innlegg før du svarer, så slipper vi ev å gå i sirkel her).

det er strevsomt å kommunisere rett budskap til andre av og til. det har både med avsender og mottaker å gjøre. det er noe alle vet. og jeg har aldri påstått at det er noe i veien med alle andre-ikke noen som helst egentlig. dersom du føler at jeg mener det skorter hos deg, sånn generelt, føler du feil. det synes jeg ikke, det har jeg t.o.m undrestreket i div andre innlegg.

prozak savnes ikke, nei! :-)

dersom du har lest alle innleggene våre og konkluderer med at jeg er syndebukken, får det så være. jeg registrerer at det er mange som er uening med deg der iallefall. men sikkert godt for prozak å ha sine støttespillere! det unner jeg ham! :-)

er det fremdeles uklare punkter eller sinne og frustrasjon hos deg, må du gjerne komme med nye innspill. jeg er _ikke_ utilnærmelig eller uvillig til å ta selvkritikk.

Skrevet

"sånn. det enkle er kanskje det beste når man snakker med deg?"

Neida, du må gjerne bruke språklige virkemidler overfor meg, men det er en fordel at du selv forstår andres bruk av det samme før du forsøker deg på noe du åpenbart mestrer særdeles dårlig selv.

Saken er biff, det du trenger er en stor(og da mener jeg STOOOOOOOR) fitte. Fortrinnsvis påsittende et realt middelaldrende, mannevondt ottar-medlem,gjerne med piggsveis og ølånde. Tipper du kommer på bedre tanker da.

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, det er nok et ligg hun trenger. Kanskje hun da blir like blid, happy og inkluderende som vår alles kjære Lena Larsen?

Fru Larsen har det jo strålende etter hva jeg kan forstå av dine holdninger. Tilgang på pikk når hun vil , lissom?? DA blir jo en kvinne så mye lettere å hanskes med.

Nei, alltid trivelig å høre fra menn som vet å sette ord på elendigheta. Tenk, jeg har alltid trodd at Storhaug alltid har vært engasjert og oppriktig fortvilt pga. tema som for de fleste av oss kaklende kvinner føles som ganske urovekkende, men så var det altså bare mangel på mannebein!!!!!!!

Goud så deilig det må værer å være mann og i besittelse av en slik "gledespinne" som løser de fleste floker.

ja, har du ikke hørt om denne penismisunnelsen som vi faktisk lider under?

(riktignok også en teori framsatt av en forknytt og belest mann som

ikke lyktes i å forstå kvinner ;-))

hah, fristende å bare la dem fråtse i selvforherligende uvitenhet ("ståkukkeri"), men tror nesten vi bare må si ifra.

det har jo gått mange tiår siden jeg trodde denne typen utsagn og de holdninger de demonstrerer var gravlagte, sammen med andre flaue og sørgelige tegn på skjevheter i samfunnet.

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, det kan du sikkert være uenig i, men jeg tror neppe at du av den grunn, maser om at dama må få seg et ligg :-)

my point exactly!

(som en annen så fengende sier...)

godt at menn(?) kan markere avstand til slike dumheter.

tror vi ikke skal overse dem, det er på grunn av det slike overlevninger fra en forgangen fortid fortsatt kan

legitimeres som en gangbar "spøk".

Skrevet

my point exactly!

(som en annen så fengende sier...)

godt at menn(?) kan markere avstand til slike dumheter.

tror vi ikke skal overse dem, det er på grunn av det slike overlevninger fra en forgangen fortid fortsatt kan

legitimeres som en gangbar "spøk".

er det denne tråden du etterlyser?

Skrevet

særdeles dårlig?

det var da en knusende kritikk over mine muntlige evner!

aldri hørt før, faktisk, etter alle disse år i div utdanningsinstitusjoner. pussig i grunnen, dersom det har vært _så_ ille? :-0

;-D

motangrep er det beste forsvar?

jeg beklager dersom jeg gikk for langt og fornærmet deg på usaklig grunnlag.

lett å anta at du er usårbar, vettu, når du profilerer deg som utilnærmelig overfor andres

reaksjoner.

sorry borry. :-)

Jeg er usårbar her inne.

Har du mange år bak deg i diverse utdanningsintstitusjoner?

Enten slurver du grusomt eller så er det dårligere stilt med utdanningsvesenet enn først antatt.

Skrevet

Takk for denne "fine" demonstrasjonen av en hersketeknikk, ofte brukt av menn for å sette på plass og kneble/ufarliggjøre kvinner. Kjekk å hente fram når man ikke har flere rasjonelle argumenter igjen..

Ja, jeg lar meg provosere!

Jeg har tidligere sagt det samme til Keinstein og hans meningsfeller.

At de trenger å få seg et ligg for å dra tankene over på noe annet enn skumle muslimer.

Er det også diskriminerende? Eller gjelder det kun den andre veien?

Skrevet

Jeg har tidligere sagt det samme til Keinstein og hans meningsfeller.

At de trenger å få seg et ligg for å dra tankene over på noe annet enn skumle muslimer.

Er det også diskriminerende? Eller gjelder det kun den andre veien?

Jeg aner jo ikke hvem du har sagt det til før, men vanligvis er det kvinner som pleier å bli møtt med slike "argumenter".Men det er selvfølgelig like usaklig uansett hvem du sier det til.

Skrevet

Jeg aner jo ikke hvem du har sagt det til før, men vanligvis er det kvinner som pleier å bli møtt med slike "argumenter".Men det er selvfølgelig like usaklig uansett hvem du sier det til.

Det var ikke et argument. Jeg og Flisa diskuterte ikke engang. Jeg uttalte meg kun litt om damas gemytt.

ylvali1365381015
Skrevet

er det denne tråden du etterlyser?

nei, deltok selv i denne.

denne var utgpkt for den nye, tror jeg, siden den var full av sitater og henvisninger til denne tråden.

men, må nok bare gi opp letinga.

og la det forbli et mysterium...

:-)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er usårbar her inne.

Har du mange år bak deg i diverse utdanningsintstitusjoner?

Enten slurver du grusomt eller så er det dårligere stilt med utdanningsvesenet enn først antatt.

ooooohh! ;-)

velvel, usårbare jypling!

hovmod står for fall...

Gjest Princess Peach
Skrevet

nei, deltok selv i denne.

denne var utgpkt for den nye, tror jeg, siden den var full av sitater og henvisninger til denne tråden.

men, må nok bare gi opp letinga.

og la det forbli et mysterium...

:-)

Tråden du snakker om ligger på sexforumet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...