Gå til innhold

FU: Hva har du av klær?

Gjest Alenemor til to små som vokser fra alt

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Alana

11

• flisa

7

• NeaNoor

5

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min bestefar hadde nøyaktig samme utvalg av klær når han var ung som jeg har. Han har overlevd fint og jeg er enig med han. Folk i dag er stort sett alt for stornøyde. Man trenger ikke ha mer enn det som er absolutt minimum. Sånn er det.

Så det vil egentlig si at du ikke VIL ha mer det da, fordi bestefaren din klarte seg med så lite?

Skrevet

Når du får avslag fra sosialkontoret, da har du råd til en jakke.

Jeg fikk avslag fordi jeg har kjøpekort.

Skrevet

har ALTFOR mye.. Ligger klær overalt.. får omtrent ikke igjen skuffene .. Prøvd å legge noe bort men klarer ikke å legge bort alt :P

Skrevet

Ta deg en tur på loppemarked. Gjerne sent på dagen, da får man kjøpt poser med klær for ca 50 kr

Skrevet

Helt klart tull!

hvorfor skulle det vært tull? Finnes jo mennesker som faktisk ikke har råd.. enkelt og greit..

Gjest Hjelpe hverandre
Skrevet

Du har vel bekjente som kan gi deg noen klær..??

Skrevet

hvorfor skulle det vært tull? Finnes jo mennesker som faktisk ikke har råd.. enkelt og greit..

Men se på prioriteringene hennes da. Tørketrommel for å tørke buksa hver natt.

Gjest det går an det
Skrevet

Den kan hun jo ha arvet el.l. da, eller beholdt etter at forholdet gikk dundass.

Skrevet

Jeg vasker buksa en gang i uken sammen med barnas tøy

Skrevet

Den kan hun jo ha arvet el.l. da, eller beholdt etter at forholdet gikk dundass.

Jada. I teorien kan hun det. Men jeg tror ikke noe på det likevel :-)

Skrevet

Jeg syns ikke jeg har så fryktelig mye klær. Men jeg har jo mye mer enn deg. Jeg syns det er god økonomi å ha litt å velge mellom - da varer jo hvert plagg lengre.

Det går an å kjøpe veldig rimelige brukte klær på fretex. H&M har veldig billige klær, særlig hvis du passer på å handle når det er salg.

Skrevet

Min bestefar hadde nøyaktig samme utvalg av klær når han var ung som jeg har. Han har overlevd fint og jeg er enig med han. Folk i dag er stort sett alt for stornøyde. Man trenger ikke ha mer enn det som er absolutt minimum. Sånn er det.

Jeg tror folk er veldig forskjellige her. For meg signaliserer klærne "hvem jeg er". Jeg kler meg etter humør og dagsform og på dager der jeg føler jeg har valgt "feil" klær, så blir humøret også deretter ;-)

Jeg kjøper nesten aldri dyre klær fordi jeg blir fort lei av klærne. Da velger jeg heller å kjøpe billig slik at jeg kan ha råd til å bytte det ut etterhvert.

Forøvrig har jeg venninner som tar på det som ligger øverst i skapet uansett. For dem har det ingen betydning hva de har på seg.

Skulle vært moro å vite hvorfor folk er så ulike, for sånn er det bare :-)

Skrevet

De gangene jeg må stille klokka på ringing midt på natten for å få buksen min tørr savner jeg mer klær. Også de gangene jeg er invitert til et selskap/bursdag og må takke nei fordi jeg ikke har klær.

Men viktigst for meg er at barna får variert mat og varme klær.

Men vet du hvor billig klær kan være? Jeg finner ofte noe fint i sånne 20-kroners hauger på Cubus eller lignende.

Tror også jeg hadde ofret PC/internett til fordel for et visst utvalg av klær. Man blir vel nokså fastlåst hvis man aldri kan delta på noe sosialt som krever pynting, aldri dra på badestranda og lignende?

Skrevet

Masse plass? Joda. Men med fem klesskap går det greit. Samboeren har et halvt av de fem. ;-)

Samme her. Og selv om jeg kvitter meg med flere svarte søppelsekker med klær hver gang jeg flytter eller foretar en liten sanering, er klesskapene helt sprengt. Genserne på henger er som sild i tønne, kan egentlig ta av kleshengeren på annenhver en uten at de detter ned.

Skrevet

Jeg tuller ikke. Og ja, jeg vet at trommelen er dyr. Men jeg vil gjerne ha litt luksus her i verden. Det går på bekostning av klær til meg selv. Men: Trommel og vaskemaskin vil jeg ha. Det går på bekostning av klær til meg selv.

hihi - jeg klarer å handle masse tøy på 70% for en slikk og ingenting både til meg selv og ungene. Her i sommer var det vel 10,- for en topp på H&M

Skrevet

Men vet du hvor billig klær kan være? Jeg finner ofte noe fint i sånne 20-kroners hauger på Cubus eller lignende.

Tror også jeg hadde ofret PC/internett til fordel for et visst utvalg av klær. Man blir vel nokså fastlåst hvis man aldri kan delta på noe sosialt som krever pynting, aldri dra på badestranda og lignende?

Eller blø igjennom! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...