Gå til innhold

Sexualitet og respekt

Anbefalte innlegg

ylvali skrev (På 26.9.2006 den 22.43):

kjære deg, jeg håper virkelig ikke det ble tatt slik! :-(

nei, jeg vet ingenting om deg, jeg snakker på generelt grunnlag her, om at vi ikke bør eller skal unnskylde eller godta slike "arumenter" i en debatt om ståsted.

var ikke meningen å støte deg på noen måte! :-( jeg håper du godkjenner min beklagelse dersom jeg på noen måte har krenket deg eller brukt ord som du føler vondt av...

mvh,

Unnskyldning godtatt og takk! Ble litt satt ut, for hadde ikke ventet et "angrep" fra den kanten. Startet ikke denne tråden for å få noen unnskyldning fra SDD, har ikke behov for det. Prøver bare å finne ut av ting!

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

33

• ShitDiddelyDo

23

• mrxx

3

• hidi

3

ylvali1365381015
  ShitDiddelyDo skrev (På 26.9.2006 den 21.56):

Hvis spøken hadde vært kvinnediskriminerende hadde jeg naturligvis unnskyldt meg, men - som jeg skrev under en time etter mitt første penis-innlegg - var den ikke ment sånn.

Jeg kan jo ikke fly rundt og beklage noe jeg aldri forfektet bare fordi du og noen andre misforsto.

For øvrig ser jeg at du klipper og limer og svarer på nøyaktig det du vil svare på, og nå begynner du også å våse om at jeg forsøker å latterliggjøre deg - det var da unektelig du som begynte å latterliggjøre meg. Jeg svarte kun med samme mynt.

Jeg har god tid i natt og kan gjerne dra fram innleggene for å vise hvem som startet latterliggjøringen på samtlige av punktene du drar fram over hvis det er det om å gjøre.

og forøvrig: hvordan et gitt utsagn er ment er ikke nødvendigvis legitimerende. men at du avklarer og unnskylder jo for all del bra! :-)

ylvali skrev (På 26.9.2006 den 22.44):

ok.

jeg er lei av det å generelt stemple andre meningsmotstandere evt som idioter , dumme, sosialister ,naive etc. Burde både venstre og høyresiden bli flinkere til til å ikke ta debatten ned på et slikt nivå..Og diskutere sak og ikke person.

Jeg legger "hun trenger pikk" utalelsen i samme "kurv" som overnevnte. Trist at det skal være slik.

ylvali1365381015
  skal skrev (På 26.9.2006 den 22.50):

Unnskyldning godtatt og takk! Ble litt satt ut, for hadde ikke ventet et "angrep" fra den kanten. Startet ikke denne tråden for å få noen unnskyldning fra SDD, har ikke behov for det. Prøver bare å finne ut av ting!

og ros skal du ha for det!

jeg mente ikke å demonstrere angrep her, tvert imot å forklare hvorfor feks jeg reagerte på utsagnet, og hvordan jeg leser det i sammfunnsperspektiv.

vi har alle vår last å bære.

og derfor bør vi jo nærme oss hverandre og utvise en viss grad av forsiktighet, ikke sant?

jeg er glad for at du tok opp dette temaet!

:-)

ylvali1365381015
  skal skrev (På 26.9.2006 den 22.50):

det du kaller angrep var ikke rettet mot deg!!!

heller motsatt!

ylvali skrev (På 26.9.2006 den 22.49):

enig der.

hva med skjede, vulva, klitoris eller ganske enkelt kjønn?

det er ikke egnet til å støte noen som helst, hvis vi ser bort fra fanatiske puritanere av alle religioner. ;-)

Klitoris ser jeg på som et like nøytralt ord som "finger".

Jeg tror jeg ville brukt ordet "kjønn". "Vulva" kunne jeg aldri brukt. Det er for klinisk. Det samme gjelder til en viss grad "skjede".

Annonse

ylvali1365381015
  Violsa skrev (På 26.9.2006 den 22.56):

jeg er lei av det å generelt stemple andre meningsmotstandere evt som idioter , dumme, sosialister ,naive etc. Burde både venstre og høyresiden bli flinkere til til å ikke ta debatten ned på et slikt nivå..Og diskutere sak og ikke person.

Jeg legger "hun trenger pikk" utalelsen i samme "kurv" som overnevnte. Trist at det skal være slik.

jaaa... nå kjenner jeg ikke helt igjen mine uttalelser, om det er dem du refererer til... ?

er det riktig som "svar til meg", tro?

men jeg er for all del enig....

ylvali skrev (På 26.9.2006 den 23.00):

det du kaller angrep var ikke rettet mot deg!!!

heller motsatt!

Godt det! Men ikke noe hyggelig når man prøver å finne ut av ting, får oppklaring som faktisk betydde masse for meg, og så får høre at jeg kryper fordi jeg gir uttrykk for det!

ylvali1365381015
  ShitDiddelyDo skrev (På 26.9.2006 den 23.05):

Klitoris ser jeg på som et like nøytralt ord som "finger".

Jeg tror jeg ville brukt ordet "kjønn". "Vulva" kunne jeg aldri brukt. Det er for klinisk. Det samme gjelder til en viss grad "skjede".

så rart...jeg synes ordet skjede er det mest kliniske-legebetegnelse. vulva er lite brukt, men desto vakrere.

klitoris er jo vår "tiss"- den delen av kjønnsorganet som ikke er knyttet til forplantning, men har sin egen agenda! ;-)

dermed er det riktig og viktig å bruke den betegnelsen når vi snakker om stimulering, orgasme- kvinnelig seksualitet i det hele tatt!

med mindre det konkret dreier seg om samleie da...

:-)

ylvali1365381015
  skal skrev (På 26.9.2006 den 23.09):

Godt det! Men ikke noe hyggelig når man prøver å finne ut av ting, får oppklaring som faktisk betydde masse for meg, og så får høre at jeg kryper fordi jeg gir uttrykk for det!

det har du rett i!

Jeg kan oppleves som kjepphøy, jeg også. uten å ville det, riktignok!

da beklager jeg det.

takk for at du gir meg tilbakemelding her! :-)

Annonse

ylvali skrev (På 26.9.2006 den 23.17):

det har du rett i!

Jeg kan oppleves som kjepphøy, jeg også. uten å ville det, riktignok!

da beklager jeg det.

takk for at du gir meg tilbakemelding her! :-)

Jeg håper ikke det er psykologi du studerer, for makan til nedlatende holdning i dine svar til "skal".

Ikke det at jeg tror du mener noe vondt med det, men ditt første svar til henne forstår jeg godt at hun reagerte på, og i ditt siste svar ser du nesten ut til å svare ironisk.

Men jeg forstår at du ikke er det.

Jeg tror de færreste liker å bli snakket til som om de var små barn.

Violsa skrev (På 26.9.2006 den 22.56):

Nå diskuterte faktisk ikke jeg og Flisa politikk. Flisa skrev hvordan hun oppfatter dama, jeg skrev hva jeg mener om henne.

Det var ikke noe mer enn det.

ShitDiddelyDo skrev (På 26.9.2006 den 23.21):

Jeg håper ikke det er psykologi du studerer, for makan til nedlatende holdning i dine svar til "skal".

Ikke det at jeg tror du mener noe vondt med det, men ditt første svar til henne forstår jeg godt at hun reagerte på, og i ditt siste svar ser du nesten ut til å svare ironisk.

Min ridder i skinnende rustning! ;)

(ok da, NÅ kryper jeg kanskje bittelitt..)

ylvali1365381015
  ShitDiddelyDo skrev (På 26.9.2006 den 23.21):

hæh?!

oooops, er det virkleig sant at du oppfatter det slik? :-0

hvis du klarer å se bortifra

vår private og tildels heftige

trsdisjon her???

(jeg håper dette ikke er et retorisk grep, da jeg er av den typen som tar til meg det som blir sagt!)

dersom du innerst og ærlig mener dette, er jeg fortvilet.

jeg beklager, men kan ikke skjønne hvordan jeg skulle ha henvendt meg til henne(som jeg forøvrig priser for sitt betimelige innlegg) som om hun var et _barn_?

:-O

ylvali1365381015
  skal skrev (På 26.9.2006 den 23.09):

sdd mener jeg henvender meg til deg som om du var et barn, og at jeg knuser deg her...

det uroer meg veldig, for jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg isåfall gjør dette mot deg.

er du enig, send meg en pekepinn.

da har jeg definitivt noe å lære!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...