ShitDiddelyDo Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 hæh?! oooops, er det virkleig sant at du oppfatter det slik? :-0 hvis du klarer å se bortifra vår private og tildels heftige trsdisjon her??? (jeg håper dette ikke er et retorisk grep, da jeg er av den typen som tar til meg det som blir sagt!) dersom du innerst og ærlig mener dette, er jeg fortvilet. jeg beklager, men kan ikke skjønne hvordan jeg skulle ha henvendt meg til henne(som jeg forøvrig priser for sitt betimelige innlegg) som om hun var et _barn_? :-O Hehe, altså: ta det rolig. I det første svaret til henne (etter at jeg hadde fortalt henne hva jeg mente), ser det ikke ut til at du godtar at hun faktisk trodde på det jeg skrev, sannsynligvis fordi du selv ikke godtok det jeg skrev (jf. våre endeløse tråder). Du skriver det jo ganske ordrett: Du mener hun kryper for meg. Det er en ganske nedlatende tone å ta til noen. Nå tror jeg ikke på noen måte at du mente noe vondt, men du forandret tonefall fullstendig etter at hun skrev at hun hadde sitt og stri med, noe som fikk det til å se ut som om det var _derfor_ du plutselig la deg langflat for henne med smiletegn og pene ord. Jeg fikk en aldri så liten "dakar liten"-følelse over det du skrev, og min erfaring er i hvert fall ikke at folk som sliter med hva-det-nå-enn måtte være, trives med kosemoseklemser, åh, det er så synd på deg-opplegg, men at alle, uansett, liker å bli snakket til som de voksne og oppegående menneskene de tross alt er. Men som sagt: Jeg tror overhodet ikke du mente det sånn. Det var bare den følelsen jeg satt igjen med etter å ha lest de siste innleggene i tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 sdd mener jeg henvender meg til deg som om du var et barn, og at jeg knuser deg her... det uroer meg veldig, for jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg isåfall gjør dette mot deg. er du enig, send meg en pekepinn. da har jeg definitivt noe å lære! Og nå overdriver du igjen. Jeg mente virkelig ikke å antyde at du med dine svar "knuste henne". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hehe, altså: ta det rolig. I det første svaret til henne (etter at jeg hadde fortalt henne hva jeg mente), ser det ikke ut til at du godtar at hun faktisk trodde på det jeg skrev, sannsynligvis fordi du selv ikke godtok det jeg skrev (jf. våre endeløse tråder). Du skriver det jo ganske ordrett: Du mener hun kryper for meg. Det er en ganske nedlatende tone å ta til noen. Nå tror jeg ikke på noen måte at du mente noe vondt, men du forandret tonefall fullstendig etter at hun skrev at hun hadde sitt og stri med, noe som fikk det til å se ut som om det var _derfor_ du plutselig la deg langflat for henne med smiletegn og pene ord. Jeg fikk en aldri så liten "dakar liten"-følelse over det du skrev, og min erfaring er i hvert fall ikke at folk som sliter med hva-det-nå-enn måtte være, trives med kosemoseklemser, åh, det er så synd på deg-opplegg, men at alle, uansett, liker å bli snakket til som de voksne og oppegående menneskene de tross alt er. Men som sagt: Jeg tror overhodet ikke du mente det sånn. Det var bare den følelsen jeg satt igjen med etter å ha lest de siste innleggene i tråden. åååhhhh... litt lettende var det iallefall å lese forklringen her! men du vet- man svarer folk slik de selv henvender seg. smileys og ellers forsonende tonefall beror på på en tosidig dialog. hadde hun gått knallhardt ut og brukt det hun hadde av adjektiver vi-a-vis meg, hadde jeg kanskje vært tøffere tilbake. men hun var jo selv meget høflig og ydmyk, så da prøver jeg å tilpasse meg da vet du! :-) ikke verre enn det! (med mindre _hun_ viser seg å reagere negativt, da...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 sdd mener jeg henvender meg til deg som om du var et barn, og at jeg knuser deg her... det uroer meg veldig, for jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg isåfall gjør dette mot deg. er du enig, send meg en pekepinn. da har jeg definitivt noe å lære! Synes iallfall ikke det var særlig respektfullt! Du legger dine meninger i mitt innlegg. Og forsto virkelig ingenting av hva du mente med å nærme seg menneske med forsiktighet. Mente du at jeg burde gjøre det, eller prøvde du å si at jeg gjorde det? Men det er ikke det viktige her for min del. Jeg prøver å finne ut hvordan folk tenker. Jeg er ikke ute etter å forsvare mitt ståsted! Du legger dine meninger bak mitt innlegg, og så skryter du av det. Fra andre her har jeg fått tilbakemeldinger på det jeg spurte om utifra deres ståsted, hvilket jeg var ute etter. Det eneste du gjør er å ta det til inntekt for dine meninger og dessuten påpeke at jeg kryper. Om det er å behandle meg som et barn vet jeg ikke, men særlig respektfullt er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Synes iallfall ikke det var særlig respektfullt! Du legger dine meninger i mitt innlegg. Og forsto virkelig ingenting av hva du mente med å nærme seg menneske med forsiktighet. Mente du at jeg burde gjøre det, eller prøvde du å si at jeg gjorde det? Men det er ikke det viktige her for min del. Jeg prøver å finne ut hvordan folk tenker. Jeg er ikke ute etter å forsvare mitt ståsted! Du legger dine meninger bak mitt innlegg, og så skryter du av det. Fra andre her har jeg fått tilbakemeldinger på det jeg spurte om utifra deres ståsted, hvilket jeg var ute etter. Det eneste du gjør er å ta det til inntekt for dine meninger og dessuten påpeke at jeg kryper. Om det er å behandle meg som et barn vet jeg ikke, men særlig respektfullt er det ikke. "eller prøvde du å si at DU gjorde det" skulle det stå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Rent journalistisk ville jeg si at dette er fisking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Rent journalistisk ville jeg si at dette er fisking. Nå er jeg ikke helt med.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Rent journalistisk ville jeg si at dette er fisking. Hvis du mener at jeg fisker etter å få vite at folk flest ikke vil ha sex med en de ser ned på, så ja, klart jeg helst vil høre det. men hvis det ikke er sånn, så vil jeg faktisk høre det og! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis du mener at jeg fisker etter å få vite at folk flest ikke vil ha sex med en de ser ned på, så ja, klart jeg helst vil høre det. men hvis det ikke er sånn, så vil jeg faktisk høre det og! Forlaget er ute for å fiske. Mange gode skribenter, f eks SDD burde i stedet vært ansatt. Han burde fått betalt for å fore dere med stoff i stedet for at dere skamløst rapper hans tekster, og f eks publiserer det i Vi Menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Forlaget er ute for å fiske. Mange gode skribenter, f eks SDD burde i stedet vært ansatt. Han burde fått betalt for å fore dere med stoff i stedet for at dere skamløst rapper hans tekster, og f eks publiserer det i Vi Menn. NÅ skjønner jeg virkelig ingening! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Synes iallfall ikke det var særlig respektfullt! Du legger dine meninger i mitt innlegg. Og forsto virkelig ingenting av hva du mente med å nærme seg menneske med forsiktighet. Mente du at jeg burde gjøre det, eller prøvde du å si at jeg gjorde det? Men det er ikke det viktige her for min del. Jeg prøver å finne ut hvordan folk tenker. Jeg er ikke ute etter å forsvare mitt ståsted! Du legger dine meninger bak mitt innlegg, og så skryter du av det. Fra andre her har jeg fått tilbakemeldinger på det jeg spurte om utifra deres ståsted, hvilket jeg var ute etter. Det eneste du gjør er å ta det til inntekt for dine meninger og dessuten påpeke at jeg kryper. Om det er å behandle meg som et barn vet jeg ikke, men særlig respektfullt er det ikke. da beklager jeg igjen og skjønner vitterlig ingenting her... det gjør meg virkelig trist. det later til at du leser all min hentydning til sdd som myntet på _deg_? (ang respektfullhet osv) jeg vet ikke hva jeg videre skal si her. annet enn at det er trist å se hvordan det som var ment som oppmuntring, beundring og oppslutning blir snudd til å liksom skulle være harselas og nedvurdering??? :-( nei, jeg skjønner det virkelig ikke. men jeg ser at du har tatt enkelte av mine utsagn, som var ment som en undrestreking av vår uenighet med sdd, som myntet på deg. da blir det med andre ord som om fanden keser bibelen- det viktigste premisstet er skjult! jeg vet ikke om du vil lese mine svar til deg slik _jeg_ hadde tenkt det. men jeg håper igjen at du aksepterer at jeg egentlig bare ville slutte opp om dine innlegg, hvilke jeg synes var en oppvekker for andre enn meg. ;-) og jeg håper at du aksepterer at jeg var i beste tro-jeg ville aldri drømt om å fornærme et medmenneske med viten og vilje, langt mindre dersom denne er så høflig og forsiktig i sin framferd som du. jeg prøver derimot å svare i samme ånd som jeg har blitt snakket til_med respekt og ydmykhet i ditt tilfelle. vet ikke om dette oppklarte noe, men jeg håper uansett at ikke ditt viktige fokus i tråden blir overtatt av personfokus. for temaet du bringer på bane fortjener oppmerksonhet fra flere her! alle, egentilig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 NÅ skjønner jeg virkelig ingening! Han mener blader som Vi menn og Hjemmet, tenker jeg. De bruker visst noen av svarene herfra. Ikke vet jeg og ikke bryr det meg heller..... Er ikke her for å bli journalist. Forøvrig er jeg helt enig med deg, når det gjelder seksualitet og respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Og nå overdriver du igjen. Jeg mente virkelig ikke å antyde at du med dine svar "knuste henne". åh, jeg blir virkelig satt ut av sånt jeg... jeg vet at du ikke bryr deg nevneverdig(etter sigende). men jeg gjør det! derfor må du være litt forsiktig, så du ikke setter hodelykta di på noe som ellers var en grei deal. men, men... jeg har jo skrytt av min evne til selvkritikk her inne, da må jeg kanskje innse at det finnes like mange fortolkninger som mennesker? jeg blir derimot knust av å knuse andre. intet mindre. :-( derfor kan du iallefall være skråsikker før du opplyser meg. er du det, hører jeg gjerne på dine råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 åh, jeg blir virkelig satt ut av sånt jeg... jeg vet at du ikke bryr deg nevneverdig(etter sigende). men jeg gjør det! derfor må du være litt forsiktig, så du ikke setter hodelykta di på noe som ellers var en grei deal. men, men... jeg har jo skrytt av min evne til selvkritikk her inne, da må jeg kanskje innse at det finnes like mange fortolkninger som mennesker? jeg blir derimot knust av å knuse andre. intet mindre. :-( derfor kan du iallefall være skråsikker før du opplyser meg. er du det, hører jeg gjerne på dine råd. Jo, men nå legger du rimelig mye i mine ord. Jeg skrev aldri noe i nærheten av at du knuste jenta. Jeg vet ikke hvor du tar det fra. Jeg bemerket bare at jeg tolket deg litt uforskammet. Det er stor forskjell på det og å knuse noen. Jeg er ganske sikker på at hun overlever. Og sånn ellers har det ikke vært meningen å støte deg på noen måte i våre andre diskusjoner, og har du tatt deg nær av min skarpe tunge i enkelte innlegg, får jeg bare beklage. Har vel egentlig fått inntrykk av at du liker å krangle sånn som du vrir og vrenger på alt mulig, og derfor tar jeg i litt. Hadde jeg trodd du tok deg nær av noe av det jeg har skrevet hadde jeg moderert meg - i hvert fall litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Han mener blader som Vi menn og Hjemmet, tenker jeg. De bruker visst noen av svarene herfra. Ikke vet jeg og ikke bryr det meg heller..... Er ikke her for å bli journalist. Forøvrig er jeg helt enig med deg, når det gjelder seksualitet og respekt. herreguuud! dersom husmødre og-fedre landet over får ta del i denne ureflekterte klappjakten, er det jo litt skummelt! det bør uansett ikke representere noen standard for landets befolkning forøvrig, dersom det er slik de bruker infoen! :-0 jeg mener vi burde leve opp til vårt rykte og være litt balanserte heretter!!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis du mener at jeg fisker etter å få vite at folk flest ikke vil ha sex med en de ser ned på, så ja, klart jeg helst vil høre det. men hvis det ikke er sånn, så vil jeg faktisk høre det og! Jeg tror det finnes alle typer folk. Og at mange av oss blir påvirket av det vi vokser opp i. To temmelig intetsigende setninger:o) Men det finnes folk som separerer sex fra å i noen tilfeller være et tilfeldig ligg, og ikke trenger verken like dama/mannen, eller respektere vedkommende. Samme vedkommende kan ha en annen opplevelse av sex når de er forelsket, eller glad i noen. Jeg hører ofte at de synes den sexen er bedre, men i mangel på det i perioder når de er single, er det greit med et ligg. Så har du de som kommer frem til at det er ensomt og litt kjipt med slike engangsligg, og får det ned på et minimum. For meg er det slik at jeg vet bare om denne verdenen. Jeg har grodd sammen med min mann jeg traff så tidlig. Men uansett tror jeg at jeg er typen til å måtte være i et forhold for å ha sex. Og i et forhold tipper jeg du finner mange varianter. Noen som bruker "allslags" ord om og til hverandre, andre ikke. Sexen kan nok være ganske lik uansett. Det er ikke slik at en må bli komfortabel med ordene for å bli komfortabel med sexen ihvertfall. Jaja, jeg blir litt klønete her. Som du vet er ikke seksualitet det forumet jeg frekventerer mest. Jeg tror virkelig du kommer dit. Jeg har lyst til å si noe som kanskje er litt personlig. Nå i disse sene nattestider. Før jeg møtte min mann visste jeg bare om begjær fra dette syke mennesket. Og trodde vel at det ville kjennes likedan ut, ha samme karakter. men når jeg mætte en normal mann opplevde jeg at det ikke kunne sammenlignes i det hele tatt med mine tidligere opplevelser. Det var ikke nødvendigvis styrkeforskjell og slike ting. Jeg møtte et sterkt begjær fra min mann, naturlig nok og heldigvis. Men det hadde en annen konsistens. Kjentes rent ut. Totalt annerledes enn dette andre. Jeg hadde bare lyst å si det. Det var så annerledes, og ikke fordi det var pusesex. Uansett sex, annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jo, men nå legger du rimelig mye i mine ord. Jeg skrev aldri noe i nærheten av at du knuste jenta. Jeg vet ikke hvor du tar det fra. Jeg bemerket bare at jeg tolket deg litt uforskammet. Det er stor forskjell på det og å knuse noen. Jeg er ganske sikker på at hun overlever. Og sånn ellers har det ikke vært meningen å støte deg på noen måte i våre andre diskusjoner, og har du tatt deg nær av min skarpe tunge i enkelte innlegg, får jeg bare beklage. Har vel egentlig fått inntrykk av at du liker å krangle sånn som du vrir og vrenger på alt mulig, og derfor tar jeg i litt. Hadde jeg trodd du tok deg nær av noe av det jeg har skrevet hadde jeg moderert meg - i hvert fall litt. hm! du gir meg noen pekepinner nå. jeg mener ikke å vri og vrenge, jeg tolker slik jeg best kan det, med mine referanserammer og min kompetanse. slik andre gjør. når det er sagt er det kanskje noen tema som trigger meg mer enn andre, og dermed er jeg jo mer sårbar overfor implisitte tolkninger og holdninger hos meg selv. (gjelder jo i høyeste grad også deg) men- når alt kommer til alt er jeg glad for at du påpeker det du mener er en gjennomgående trend i min tolkning av andre. skal ha det i mente! nå må jeg sove, som alltid tre timer for seint! :-) dette går ikke i lengden, huffameg! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 herreguuud! dersom husmødre og-fedre landet over får ta del i denne ureflekterte klappjakten, er det jo litt skummelt! det bør uansett ikke representere noen standard for landets befolkning forøvrig, dersom det er slik de bruker infoen! :-0 jeg mener vi burde leve opp til vårt rykte og være litt balanserte heretter!!! :-) Jeg aner ikke hvordan de bruker eller bruker noe av det. Så det bare nevnt i en tråd tidligere i dag. De bytter visst nicknavn. Tror vi trygt kan plapre så mye vi vil om alt vi vil. Føler meg ikke utrygg et sekund. Gjør vi noe galt? Dessuten kommer det mange verdifulle svar på dette forumet, om både det ene og det andre. Noen ganger går det litt i hytt og pine, men det som forventet med så mange brukere..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 hm! du gir meg noen pekepinner nå. jeg mener ikke å vri og vrenge, jeg tolker slik jeg best kan det, med mine referanserammer og min kompetanse. slik andre gjør. når det er sagt er det kanskje noen tema som trigger meg mer enn andre, og dermed er jeg jo mer sårbar overfor implisitte tolkninger og holdninger hos meg selv. (gjelder jo i høyeste grad også deg) men- når alt kommer til alt er jeg glad for at du påpeker det du mener er en gjennomgående trend i min tolkning av andre. skal ha det i mente! nå må jeg sove, som alltid tre timer for seint! :-) dette går ikke i lengden, huffameg! ;-) Det er muligens ikke så rart du blir litt forvirra hvis du sitter oppe og diskuterer med meg hver natt, mens du egentlig burde sovet fordi klokka ringer klokka 05.00. Hvem som helst kan bli litt tullerusk av så lite søvn. Vel, sov godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg aner ikke hvordan de bruker eller bruker noe av det. Så det bare nevnt i en tråd tidligere i dag. De bytter visst nicknavn. Tror vi trygt kan plapre så mye vi vil om alt vi vil. Føler meg ikke utrygg et sekund. Gjør vi noe galt? Dessuten kommer det mange verdifulle svar på dette forumet, om både det ene og det andre. Noen ganger går det litt i hytt og pine, men det som forventet med så mange brukere..... du har vel rett... tror egentilg ikke vi står tilbake for noen, landsgjennomsnittet tatt i betrakyning. hverken når det gjelder det ene eller det det andre... sov søtt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/4/#findComment-1938040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.