Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Han mener blader som Vi menn og Hjemmet, tenker jeg. De bruker visst noen av svarene herfra. Ikke vet jeg og ikke bryr det meg heller..... Er ikke her for å bli journalist. Forøvrig er jeg helt enig med deg, når det gjelder seksualitet og respekt. Men, trodde han at jeg kommer fra forlaget? Jaja, spiller igrunnen liten rolle. Denne tråden tok av i en helt annen retning enn tenkt uansett. Takk for svar forresten. Og nei - sover nok ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er muligens ikke så rart du blir litt forvirra hvis du sitter oppe og diskuterer med meg hver natt, mens du egentlig burde sovet fordi klokka ringer klokka 05.00. Hvem som helst kan bli litt tullerusk av så lite søvn. Vel, sov godt! nå må ikke jeg opp kl fem da, må du? sov søtt du også! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tror det finnes alle typer folk. Og at mange av oss blir påvirket av det vi vokser opp i. To temmelig intetsigende setninger:o) Men det finnes folk som separerer sex fra å i noen tilfeller være et tilfeldig ligg, og ikke trenger verken like dama/mannen, eller respektere vedkommende. Samme vedkommende kan ha en annen opplevelse av sex når de er forelsket, eller glad i noen. Jeg hører ofte at de synes den sexen er bedre, men i mangel på det i perioder når de er single, er det greit med et ligg. Så har du de som kommer frem til at det er ensomt og litt kjipt med slike engangsligg, og får det ned på et minimum. For meg er det slik at jeg vet bare om denne verdenen. Jeg har grodd sammen med min mann jeg traff så tidlig. Men uansett tror jeg at jeg er typen til å måtte være i et forhold for å ha sex. Og i et forhold tipper jeg du finner mange varianter. Noen som bruker "allslags" ord om og til hverandre, andre ikke. Sexen kan nok være ganske lik uansett. Det er ikke slik at en må bli komfortabel med ordene for å bli komfortabel med sexen ihvertfall. Jaja, jeg blir litt klønete her. Som du vet er ikke seksualitet det forumet jeg frekventerer mest. Jeg tror virkelig du kommer dit. Jeg har lyst til å si noe som kanskje er litt personlig. Nå i disse sene nattestider. Før jeg møtte min mann visste jeg bare om begjær fra dette syke mennesket. Og trodde vel at det ville kjennes likedan ut, ha samme karakter. men når jeg mætte en normal mann opplevde jeg at det ikke kunne sammenlignes i det hele tatt med mine tidligere opplevelser. Det var ikke nødvendigvis styrkeforskjell og slike ting. Jeg møtte et sterkt begjær fra min mann, naturlig nok og heldigvis. Men det hadde en annen konsistens. Kjentes rent ut. Totalt annerledes enn dette andre. Jeg hadde bare lyst å si det. Det var så annerledes, og ikke fordi det var pusesex. Uansett sex, annerledes. Takk for at du delte det Bugge! betyr mye. er sånne erfaringer jeg trenger å høre om tror jeg. Eller erfaringer i det hele tatt. Kroppen min våkner nå, og inni er jeg bare denne skremte jenten. Var åtte sist jeg hadde noe som helst kontakt med et mannlig kjønnsorgan og mannlig seksualitet (fra en som ikke akkurat var rett skrudd sammen..) Siden har det foregått i hodet mitt og ikke akkurat blitt farget av hvordan menn flest er, vil jeg tro. Og nå må jeg plutselig forholde meg til at jeg er over 30, med en voksen kropp og sikkert en slags voksen seksualitet på gang. Men denne ekle "barneseksualiteten" lever sterkt her enda. Jeg leter, og her kan jeg gjøre det anonymt og uten å møte ansikter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Men, trodde han at jeg kommer fra forlaget? Jaja, spiller igrunnen liten rolle. Denne tråden tok av i en helt annen retning enn tenkt uansett. Takk for svar forresten. Og nei - sover nok ikke.. Disse trådene har en tendens til å ta litt av... Jeg blir så forskrekket jeg over ord de kan få seg til å bruke, men nå er jeg vel litt av den gamle skole. Synes bugge-jenta skrev et nydelig innlegg til deg. For meg som aldri har vært utsatt for overgrep, kan jeg ikke engang tenke på hvordan det føles...Men det må være godt å få det ut og snakket om det. Om min datter noen gang skulle bli utsatt for slikt, håper jeg inderlig hun ville komme til meg. Skjønner godt du blir opprørt i dagens samfunn. Sex er som alt annet, bruk og kast. Ikke for alle, selvsagt. En dag finner du den som betyr alt for deg og det er gjensidig...Da trenger man bare kjærlige ord! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 da beklager jeg igjen og skjønner vitterlig ingenting her... det gjør meg virkelig trist. det later til at du leser all min hentydning til sdd som myntet på _deg_? (ang respektfullhet osv) jeg vet ikke hva jeg videre skal si her. annet enn at det er trist å se hvordan det som var ment som oppmuntring, beundring og oppslutning blir snudd til å liksom skulle være harselas og nedvurdering??? :-( nei, jeg skjønner det virkelig ikke. men jeg ser at du har tatt enkelte av mine utsagn, som var ment som en undrestreking av vår uenighet med sdd, som myntet på deg. da blir det med andre ord som om fanden keser bibelen- det viktigste premisstet er skjult! jeg vet ikke om du vil lese mine svar til deg slik _jeg_ hadde tenkt det. men jeg håper igjen at du aksepterer at jeg egentlig bare ville slutte opp om dine innlegg, hvilke jeg synes var en oppvekker for andre enn meg. ;-) og jeg håper at du aksepterer at jeg var i beste tro-jeg ville aldri drømt om å fornærme et medmenneske med viten og vilje, langt mindre dersom denne er så høflig og forsiktig i sin framferd som du. jeg prøver derimot å svare i samme ånd som jeg har blitt snakket til_med respekt og ydmykhet i ditt tilfelle. vet ikke om dette oppklarte noe, men jeg håper uansett at ikke ditt viktige fokus i tråden blir overtatt av personfokus. for temaet du bringer på bane fortjener oppmerksonhet fra flere her! alle, egentilig. Vet ikke hvor mye energi jeg orker å legge på å forklare. Jeg ble sint og syntes det du skrev var respektløst. Det betyr ikke at jeg blir knust! Ja, jeg sliter med mye, men det betyr ikke at jeg er svak. Jeg klarer meg fint! God natt til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Disse trådene har en tendens til å ta litt av... Jeg blir så forskrekket jeg over ord de kan få seg til å bruke, men nå er jeg vel litt av den gamle skole. Synes bugge-jenta skrev et nydelig innlegg til deg. For meg som aldri har vært utsatt for overgrep, kan jeg ikke engang tenke på hvordan det føles...Men det må være godt å få det ut og snakket om det. Om min datter noen gang skulle bli utsatt for slikt, håper jeg inderlig hun ville komme til meg. Skjønner godt du blir opprørt i dagens samfunn. Sex er som alt annet, bruk og kast. Ikke for alle, selvsagt. En dag finner du den som betyr alt for deg og det er gjensidig...Da trenger man bare kjærlige ord! Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Takk for at du delte det Bugge! betyr mye. er sånne erfaringer jeg trenger å høre om tror jeg. Eller erfaringer i det hele tatt. Kroppen min våkner nå, og inni er jeg bare denne skremte jenten. Var åtte sist jeg hadde noe som helst kontakt med et mannlig kjønnsorgan og mannlig seksualitet (fra en som ikke akkurat var rett skrudd sammen..) Siden har det foregått i hodet mitt og ikke akkurat blitt farget av hvordan menn flest er, vil jeg tro. Og nå må jeg plutselig forholde meg til at jeg er over 30, med en voksen kropp og sikkert en slags voksen seksualitet på gang. Men denne ekle "barneseksualiteten" lever sterkt her enda. Jeg leter, og her kan jeg gjøre det anonymt og uten å møte ansikter. Hei skal! Ja, jeg tror det er greit å lete litt her. Jeg har ofte lurt på hvor jeg ville vært hvis jeg ikke traff på akkurat mannen min, om du skjønner. jeg innbiller meg at jeg ville gått evig alene og ikke turt å nærme meg noen i. kanskje er du redd for møtet med den andre. Mine psykiatere pratet mye med meg om å møte en manns sterke begjær, og at det kunne kjennes skummelt og overveldende ut. Men egentlig har det aldri vært slik. På grunn av det jeg skrev om. De er så syke disse mennen vi har vært borte i, at de representerer ikke en normal mann. Jeg har jo ikke møtt flere enn min på den måten. (Æsj, _min _høres så dumt ut.) Men jeg tror de har endel til felles slike typer. Det er vel møtet med mitt eget begjær og seksualitet som er det største sjokket. Både da og nå er det vanskeligst for meg. Ja, det er et voksent begjær, men jeg tror det er mye av barnet i enhver seksualitet, lekenheten og sårbarheten. Det er det som gjør det fint, og vanskelig. Spesielt for slike som oss. For meg er det skammen som er det verste. Den som ble overført til meg. Og selv om jeg lever i et samliv, må jeg kjempe i forhold til det i større eller mindre grad. Men jeg vet om mange som har gått den veien du går nå. Ei jeg kjenner fortalte hvor bra hun hadde det sammen med samboeren, også på det seksuelle, og hun har gått veien om år i terapi, og tvilt på om hun ville komme dit noen gang. Men det gjorde hun. Jeg synes det virker som du går i en veldig bra prosess nå, også med tanke på det du skrev på et annet forum her. Det går virkelig en vei med deg, og det er lett å se utenfra, om du skulle tvile på det selv i blant. Nå skal jeg krype til køys. Godnattklem hvis du vil ha, og vi snakkes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei skal! Ja, jeg tror det er greit å lete litt her. Jeg har ofte lurt på hvor jeg ville vært hvis jeg ikke traff på akkurat mannen min, om du skjønner. jeg innbiller meg at jeg ville gått evig alene og ikke turt å nærme meg noen i. kanskje er du redd for møtet med den andre. Mine psykiatere pratet mye med meg om å møte en manns sterke begjær, og at det kunne kjennes skummelt og overveldende ut. Men egentlig har det aldri vært slik. På grunn av det jeg skrev om. De er så syke disse mennen vi har vært borte i, at de representerer ikke en normal mann. Jeg har jo ikke møtt flere enn min på den måten. (Æsj, _min _høres så dumt ut.) Men jeg tror de har endel til felles slike typer. Det er vel møtet med mitt eget begjær og seksualitet som er det største sjokket. Både da og nå er det vanskeligst for meg. Ja, det er et voksent begjær, men jeg tror det er mye av barnet i enhver seksualitet, lekenheten og sårbarheten. Det er det som gjør det fint, og vanskelig. Spesielt for slike som oss. For meg er det skammen som er det verste. Den som ble overført til meg. Og selv om jeg lever i et samliv, må jeg kjempe i forhold til det i større eller mindre grad. Men jeg vet om mange som har gått den veien du går nå. Ei jeg kjenner fortalte hvor bra hun hadde det sammen med samboeren, også på det seksuelle, og hun har gått veien om år i terapi, og tvilt på om hun ville komme dit noen gang. Men det gjorde hun. Jeg synes det virker som du går i en veldig bra prosess nå, også med tanke på det du skrev på et annet forum her. Det går virkelig en vei med deg, og det er lett å se utenfra, om du skulle tvile på det selv i blant. Nå skal jeg krype til køys. Godnattklem hvis du vil ha, og vi snakkes Gonattklem til deg og! Skal gøere et forsøk på sengen selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er godt å høre det! Skjønner at det er en hel verden der ute jeg ikke kjenner til! Kanskje blir den min og en gang kanskje ikke. Det får tiden vise. Inni meg tror jeg liksom at seksualitet er det samme som tvang og nedverdigelse, selvom hodet skjønner at det ikke er sånn. Hjelper litt på å virkelig høre det, spesiellt i fra dere skumle mannfolk! (eller lese da, men..) Jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med noen bare for min egen nytelse. Vil heller ikke tvinge noen til sex, det gir meg ikke noe. Sex mellom to som liker hverandre er jo ikke tvang, hvis begge vil ha sex. Så du har nok noen vrangforestillinger der. Hvis du vil ha sex og mannen vil ha det også, så kan du jo ikke se på det som tvang fra hans side. En ting er sikkert, da hadde ikke jeg ville ha hatt sex med den jenta, uansett hvor fin og delikat hun er. Om denne delen av "verden" blir din noen gang, er mye opp til deg selv, men jobb med det, det er en fin verden skal du se:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med noen bare for min egen nytelse. Vil heller ikke tvinge noen til sex, det gir meg ikke noe. Sex mellom to som liker hverandre er jo ikke tvang, hvis begge vil ha sex. Så du har nok noen vrangforestillinger der. Hvis du vil ha sex og mannen vil ha det også, så kan du jo ikke se på det som tvang fra hans side. En ting er sikkert, da hadde ikke jeg ville ha hatt sex med den jenta, uansett hvor fin og delikat hun er. Om denne delen av "verden" blir din noen gang, er mye opp til deg selv, men jobb med det, det er en fin verden skal du se:-) Er det jeg prøver på nå.. Ikke det at jeg ser på det som tvang når begge vil. Det er jo selvsagt! Men at jeg har vanskelig for å forestille meg at han kommer til å respektere hva jeg vil. Er redd for at hvis jeg sier A, så har han "rett" til å gjøre hva han vil, eller tar seg retten. Vet at det ikke funker sånn, at menn flest ikke er sånn. Men erfaring tilsier noe annet dessverre. Derfor er søker jeg andres erfaringer nå, for å utvide horisonten eller hva jeg nå skal kalle det. Derfor er det godt å lese hva dere litt mer vanlige menn tenker og mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Gonattklem til deg og! Skal gøere et forsøk på sengen selv! Det forsvant litt på det siste innlegget mitt til deg. Vet ikke hva som skjedde, men var litt trøtt, så jeg husker ikke hva jeg skrev. Døgnet mitt er så skrudd på hodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1938877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vet ikke hvor mye energi jeg orker å legge på å forklare. Jeg ble sint og syntes det du skrev var respektløst. Det betyr ikke at jeg blir knust! Ja, jeg sliter med mye, men det betyr ikke at jeg er svak. Jeg klarer meg fint! God natt til deg! fint du klarer deg bra, hadde ikke trodd annet. dersom du blir sint av mine svar til deg, kan det ikke være noen vits i å forsette denne kommunikasjonen. jeg legger meg langflat og beklager under min verdighet, nesten, og så skal det hele ende med at du er sint... nå er det jeg som føler at jeg kryper for deg her. jaja, du får velge å ta det i verste mening, det kan jeg ikke forhindre. ganske pussig at det som begynte med at vi begge ble provosert av en annens uttalelser, skal ende med at vi sitter og flisespikker og surner på hverandre. plutselig er den mannen som slengte utav seg en flåsete kommentar blitt din ridder i skinnende rustning, som du selv kaller ham! ganske utrolig. kanskje han har rett i at han er untochable her inne? *rister på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 fint du klarer deg bra, hadde ikke trodd annet. dersom du blir sint av mine svar til deg, kan det ikke være noen vits i å forsette denne kommunikasjonen. jeg legger meg langflat og beklager under min verdighet, nesten, og så skal det hele ende med at du er sint... nå er det jeg som føler at jeg kryper for deg her. jaja, du får velge å ta det i verste mening, det kan jeg ikke forhindre. ganske pussig at det som begynte med at vi begge ble provosert av en annens uttalelser, skal ende med at vi sitter og flisespikker og surner på hverandre. plutselig er den mannen som slengte utav seg en flåsete kommentar blitt din ridder i skinnende rustning, som du selv kaller ham! ganske utrolig. kanskje han har rett i at han er untochable her inne? *rister på hodet* Jeg har aldri (i så fall har det vært soleklart selvironisk) sagt at jeg er untochable her inne. Jeg har kun sagt at ufine kommentarer preller av. Men jeg finner det merkelig at du mener hun ble provosert over min uttalelse. Hun stilte meg spørsmål om hva jeg mente, uten å dømme på noen måte, og fikk et seriøst svar. Du, derimot, trodde ikke på mitt svar, og det var det jeg reagerte på. Ikke at du mente kommentaren var ufin. Det forstår jeg godt når du tolker den kvinnefiendlig. Jeg forstår dog ikke hvordan du kan tolke meg kvinnefiendtlig når du har sett min forklaring på hvorfor jeg skrev det jeg skrev, og til og med omtaler mitt eget svar som flåsete. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trekker meg stille ut av dette Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kom ikke å si at jeg kryper!! For meg var det en viktig oppklaring. jeg strever med mitt liv og er ikke ute etter å krangle. Men ikke kom å si at jeg kryper for det! Du får gjerne ha din diskusjon med sdd, men ikke bland inn meg! Vet ikke om jeg skal våge meg inn i denne diskusjonen. Men fra en som har sett dette fullstendig fra utsiden, ser denne delen av tråden slik ut: sdd kommer med sin få pikk-kommentar (i en annen tråd) du vil avklare om dette er overgrepsrelatert (?) sdd sier at det var mer en ufin måte å kommentere at dama var sur - hadde hun hadde litt god sex med en hun elsker så hadde hun kanskje vært litt blidere. ylvali mener at selv om det var MENT slik fra sdd, så tar hun sterkt avtand fra at man i det hele tatt bruker en slik retorikk i en debatt dere ser kommentaren altså fra hver deres vinkel - overgrepsproblematikk kontra mannlig hersketekninkk. Du får oppklart at sdd ikke mente overgrep, og takker for oppklarende ord. Ylvali mener at kommentaren uansett var ufin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri (i så fall har det vært soleklart selvironisk) sagt at jeg er untochable her inne. Jeg har kun sagt at ufine kommentarer preller av. Men jeg finner det merkelig at du mener hun ble provosert over min uttalelse. Hun stilte meg spørsmål om hva jeg mente, uten å dømme på noen måte, og fikk et seriøst svar. Du, derimot, trodde ikke på mitt svar, og det var det jeg reagerte på. Ikke at du mente kommentaren var ufin. Det forstår jeg godt når du tolker den kvinnefiendlig. Jeg forstår dog ikke hvordan du kan tolke meg kvinnefiendtlig når du har sett min forklaring på hvorfor jeg skrev det jeg skrev, og til og med omtaler mitt eget svar som flåsete. neida, jeg vet at du ikk er kvinnefientlig. jeg ville bare utdype hvorfor jeg mener at slike kommentarer er ekle, selv når de kommer fra slike som deg. og lurte litt på hvordan du tenker, som åpenbart ikke legger de samme forhold til grunn som meg, når du evaluerer denne type utspill. jeg syntes ikke du beklaget da, men heller kastet kritikken tilbake i ansiktet mitt med at jeg ikke skjønner spøk. (du dro tom inn prozak for å understreke poenget...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 fint du klarer deg bra, hadde ikke trodd annet. dersom du blir sint av mine svar til deg, kan det ikke være noen vits i å forsette denne kommunikasjonen. jeg legger meg langflat og beklager under min verdighet, nesten, og så skal det hele ende med at du er sint... nå er det jeg som føler at jeg kryper for deg her. jaja, du får velge å ta det i verste mening, det kan jeg ikke forhindre. ganske pussig at det som begynte med at vi begge ble provosert av en annens uttalelser, skal ende med at vi sitter og flisespikker og surner på hverandre. plutselig er den mannen som slengte utav seg en flåsete kommentar blitt din ridder i skinnende rustning, som du selv kaller ham! ganske utrolig. kanskje han har rett i at han er untochable her inne? *rister på hodet* Jeg er ikke sint, jeg BLE sint da, fordi du sa jeg krøp. Vet du ikke mente det vondt. Men jeg orker ikke å bruke tid og krsfter på å forklare hvorfor jeg ble provosert av det hvis du ikke skjønner det. Poenget mitt er at jeg reagerte sterkt på SDDs ord (og andre tilsvarende i andre sammenhenger). Jeg reagerte utifra mine erfaringer og min bakgrunn. Jeg vet ikke om det er rett eller galt å bruke slike ord. Tror neppe jeg kommer til å gjøre det, men kommer heller ikke til å reagere like sterke neste gang, for nå vet jeg mer om hva andre legger i uttrykket. Du er ute etter noe annet i denne debatten enn jeg er. Du vil ha rett, jeg vil bare vite. Derfor blir det misforståelse på misforståelse. Men, jeg er altså ikke sint eller såret mer, men ble det først av ditt første innlegg. Så håper jeg vi kan parkere dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg er ikke sint, jeg BLE sint da, fordi du sa jeg krøp. Vet du ikke mente det vondt. Men jeg orker ikke å bruke tid og krsfter på å forklare hvorfor jeg ble provosert av det hvis du ikke skjønner det. Poenget mitt er at jeg reagerte sterkt på SDDs ord (og andre tilsvarende i andre sammenhenger). Jeg reagerte utifra mine erfaringer og min bakgrunn. Jeg vet ikke om det er rett eller galt å bruke slike ord. Tror neppe jeg kommer til å gjøre det, men kommer heller ikke til å reagere like sterke neste gang, for nå vet jeg mer om hva andre legger i uttrykket. Du er ute etter noe annet i denne debatten enn jeg er. Du vil ha rett, jeg vil bare vite. Derfor blir det misforståelse på misforståelse. Men, jeg er altså ikke sint eller såret mer, men ble det først av ditt første innlegg. Så håper jeg vi kan parkere dette. herved parkert! :-) så kan vi legge ut på veien videre med åpent sinn! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vet ikke om jeg skal våge meg inn i denne diskusjonen. Men fra en som har sett dette fullstendig fra utsiden, ser denne delen av tråden slik ut: sdd kommer med sin få pikk-kommentar (i en annen tråd) du vil avklare om dette er overgrepsrelatert (?) sdd sier at det var mer en ufin måte å kommentere at dama var sur - hadde hun hadde litt god sex med en hun elsker så hadde hun kanskje vært litt blidere. ylvali mener at selv om det var MENT slik fra sdd, så tar hun sterkt avtand fra at man i det hele tatt bruker en slik retorikk i en debatt dere ser kommentaren altså fra hver deres vinkel - overgrepsproblematikk kontra mannlig hersketekninkk. Du får oppklart at sdd ikke mente overgrep, og takker for oppklarende ord. Ylvali mener at kommentaren uansett var ufin. godt observert og oppsummert! takk for at du gadd å legge det inn her! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vet ikke om jeg skal våge meg inn i denne diskusjonen. Men fra en som har sett dette fullstendig fra utsiden, ser denne delen av tråden slik ut: sdd kommer med sin få pikk-kommentar (i en annen tråd) du vil avklare om dette er overgrepsrelatert (?) sdd sier at det var mer en ufin måte å kommentere at dama var sur - hadde hun hadde litt god sex med en hun elsker så hadde hun kanskje vært litt blidere. ylvali mener at selv om det var MENT slik fra sdd, så tar hun sterkt avtand fra at man i det hele tatt bruker en slik retorikk i en debatt dere ser kommentaren altså fra hver deres vinkel - overgrepsproblematikk kontra mannlig hersketekninkk. Du får oppklart at sdd ikke mente overgrep, og takker for oppklarende ord. Ylvali mener at kommentaren uansett var ufin. Du er god!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Er det jeg prøver på nå.. Ikke det at jeg ser på det som tvang når begge vil. Det er jo selvsagt! Men at jeg har vanskelig for å forestille meg at han kommer til å respektere hva jeg vil. Er redd for at hvis jeg sier A, så har han "rett" til å gjøre hva han vil, eller tar seg retten. Vet at det ikke funker sånn, at menn flest ikke er sånn. Men erfaring tilsier noe annet dessverre. Derfor er søker jeg andres erfaringer nå, for å utvide horisonten eller hva jeg nå skal kalle det. Derfor er det godt å lese hva dere litt mer vanlige menn tenker og mener. En ting er sikkert, ingen har rett til å gjøre noe som helst mot deg hvis du selv ikke vil. Det er ikke slik at sier du A så har han rett til å få B. Dine grenser skal respekteres, du skal ikke gjøre noe du selv ikke liker og heller ikke la andre gjøre noe mot deg du ikke liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247331-sexualitet-og-respekt/page/5/#findComment-1939681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.