Gå til innhold

Vanlig å ikke ha symptomer?

Anbefalte innlegg

Gjest nygravert

Jeg er i sjette uke, testet positivt i forrige uke. Men jeg blir nesten bekymret fordi jeg ikke føler meg særlig gravid. Jeg er ikke morgenkvalm, ikke spesielt trøtt. Det er nesten så jeg begynner å innbille meg at graviditeten bare er en innbilning. Men jeg testet tydelig positivt, og jeg har ikke fått noen mens, bare to bittesmå spot-blødninger, en forrige helg og en denne helgen. Har bestilt legetime til neste uke, men fram til da håper jeg noen kan berolige meg med at det er helt normalt å ikke ha noen symptomer såpass tidlig. Alle steder jeg leser står det bare masse om morgenkvalme og andre symptomer som er vanlige fra femte uke og utover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247334-vanlig-%C3%A5-ikke-ha-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja det er normalt

Ja det er normalt og ikke ha noen symptomer annet enn uteblitt mens når man er 6 uker på vei. Det er forskjellig fra person til person. Ofte hører man så mye fra de som har plager og ikke de som ikke har noen.

Jeg hadde ingen symptomer når jeg var 6 uker på vei i noen av de to svangerskapene (men skal love deg at kvalmen kom etterhvert he he)

Lykke til:)

Ja det er normalt og ikke ha noen symptomer annet enn uteblitt mens når man er 6 uker på vei. Det er forskjellig fra person til person. Ofte hører man så mye fra de som har plager og ikke de som ikke har noen.

Jeg hadde ingen symptomer når jeg var 6 uker på vei i noen av de to svangerskapene (men skal love deg at kvalmen kom etterhvert he he)

Lykke til:)

Hei og gratulerer :)

Det er normalt, viser det seg. Er også i 6 uke nå, har allerede vært til lege jeg og, og ble bare sendt tilbake med beskjed at jeg er for tidlig ute. Det er visst ikke vanlig å gå til lege før det er gått 8-10 uker, får se hva din legen sier. Med meg er det sånn at jeg er ikke kvalm(ikke ennå:), ikke spesielt trett, hadde bare noen dager sååå ømme bryster . Men vondt i mage har jeg, og det kjenner jeg godt. Av og til veldig intens, krampeaktig, føles ut som menssmerter uten mens. Ganske skremende til å begynne med, etter at jag har lest så mye om svangerskap utenfor livmor. Men dette er visst også normalt, bare at det er sååå vondt og hver eneste dag :(( nyt denne symptomsfri perioden så lenge du kan , du kjenner de nok etter hvert du og:)

lykke til :))

Gjest nygravert

Hei og gratulerer :)

Det er normalt, viser det seg. Er også i 6 uke nå, har allerede vært til lege jeg og, og ble bare sendt tilbake med beskjed at jeg er for tidlig ute. Det er visst ikke vanlig å gå til lege før det er gått 8-10 uker, får se hva din legen sier. Med meg er det sånn at jeg er ikke kvalm(ikke ennå:), ikke spesielt trett, hadde bare noen dager sååå ømme bryster . Men vondt i mage har jeg, og det kjenner jeg godt. Av og til veldig intens, krampeaktig, føles ut som menssmerter uten mens. Ganske skremende til å begynne med, etter at jag har lest så mye om svangerskap utenfor livmor. Men dette er visst også normalt, bare at det er sååå vondt og hver eneste dag :(( nyt denne symptomsfri perioden så lenge du kan , du kjenner de nok etter hvert du og:)

lykke til :))

Takk til dere begge to. Ja, jeg vet jo egentlig også at det er litt for tidlig å gå til legen ennå (timen blir i begynnelsen av syvende uke). Jeg vil vel kanskje bare ha en "offisiell" bekreftelse på at jeg ER gravid og at alt foreløpig er i orden...

Det er helt vanlig at man ikke har all verdens symptomer så tidlig.

Du kan ennå rekke å få en hel del svangerskapsplager, så nyt formen mens den er der.

Det er en myte at man "bør" være kvalm. Andre, mindre tydelige symptomer, som f.eks. ømme bryster, trøtthet, hyppig vannlating og stikninger i livmoren er også helt godkjente graviditetstegn.

Det er ingen sammenheng med den gravides plager og fosterets tilstand. Og det er uansett svært tidlig ennå.

Annonse

Jeg følte meg heller ikke gravid da jeg var like langt som deg og jeg husker jeg la ut et lignende spørsmål. Jeg hadde ingen symptomer før positiv test heller.

Jeg begynte å føle meg ekstra trøtt rundt uke 7 (fullgåtte) og kvalmen begynte rundt uke 8. Så man kan si jeg ikke følte meg gravid i det hele tatt før etter 8 fullgåtte uker.

Forøvrig har jeg gått gjennom et svangerskap uten å skjønne hva morgenkvalme er. Jeg var kvalm hver ettermiddag og kveld.

Ikke alle får symptomer og kanskje du er en av dem.

Lykke til videre med svangerskapet. Blir nesten litt misunnelig, jeg, for på denne tiden i fjor var jeg også rundt 6 uker på vei....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...