Gå til innhold

Entrecote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tilbereder du entrecote? Steker du den hel eller i skiver, og tilbehør?

Til lørdag har jeg lyst på en god kjøttmiddag og her i huset foretrekkes entrecote.

Skrevet

Jeg ville tilberedt entrecot på samme måte som ytrefilet og indrefilet.

Men jeg skal ikke skryte på meg at jeg har brukt så mye entrecote. Det er for mye sener og stæsj i den.

Dog har jeg kokkelert den på samme måte som ytrefilet de gangene jeg har brukt entrecote.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men jeg skal ikke skryte på meg at jeg har brukt så mye entrecote. Det er for mye sener og stæsj i den.

Dog har jeg kokkelert den på samme måte som ytrefilet de gangene jeg har brukt entrecote.

Har du pønsket ut en premie nå da? :)

Skrevet

Og hvordan kokkelerer du med ytrefilet? Du som en gang skrev at du bruna i panna først for så å ettersteke i stekovnen? I såfall lettvint og lett å få den passe kanskje?

Enig i det med sener etc., men hender jeg får tak i kjempebra kjøtt og da velger jeg entrecote.

Forresten...God hockeysesong:-)

Skrevet

Har du pønsket ut en premie nå da? :)

Tja. Hvis du har lyst på en oslotur skal jeg gi deg en premie som brenner like mange kalorier som økta du tok i stad - jeg synes tross alt den var noe kort. :)

Men jeg sov i ettermiddag, og bør være fit for fight etter jobb i morgen tidlig! :)

Skrevet

Og hvordan kokkelerer du med ytrefilet? Du som en gang skrev at du bruna i panna først for så å ettersteke i stekovnen? I såfall lettvint og lett å få den passe kanskje?

Enig i det med sener etc., men hender jeg får tak i kjempebra kjøtt og da velger jeg entrecote.

Forresten...God hockeysesong:-)

Jeg bruner den først i panna (kun i et par sekunder på hver side så porene tettes), og så dytter jeg den inn i ovnen.

Hvis du lager den som stek (noe jeg ville gjort hvis du har et stort kjøttstykke) kan et steketermometer være tingen. Svak varme (ca. 180 grader) fram til termometeret viser i underkant av 60 grader (med det er mulig jeg husker litt feil her - det er lenge siden jeg har brukt steketermometer). Etterpå lar du den hvile i et kvarter eller så.

Jo, takk. Til deg også. Håper ikke du var en av dem som fikk juling av ustabile bevere på lørdag. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tja. Hvis du har lyst på en oslotur skal jeg gi deg en premie som brenner like mange kalorier som økta du tok i stad - jeg synes tross alt den var noe kort. :)

Men jeg sov i ettermiddag, og bør være fit for fight etter jobb i morgen tidlig! :)

Høres spennende ut. Synd at osloturene er få og lenge imellom. :)

30 minutter er da en bra økt det, eller? Iallfall så lat som jeg var i dag. :)

Skal følge med deg i morgen altså!

Skrevet

Jeg bruner den først i panna (kun i et par sekunder på hver side så porene tettes), og så dytter jeg den inn i ovnen.

Hvis du lager den som stek (noe jeg ville gjort hvis du har et stort kjøttstykke) kan et steketermometer være tingen. Svak varme (ca. 180 grader) fram til termometeret viser i underkant av 60 grader (med det er mulig jeg husker litt feil her - det er lenge siden jeg har brukt steketermometer). Etterpå lar du den hvile i et kvarter eller så.

Jo, takk. Til deg også. Håper ikke du var en av dem som fikk juling av ustabile bevere på lørdag. :)

Takk for tips.

Neida, sitter pent og stille jeg:-)

Skrevet

Høres spennende ut. Synd at osloturene er få og lenge imellom. :)

30 minutter er da en bra økt det, eller? Iallfall så lat som jeg var i dag. :)

Skal følge med deg i morgen altså!

30 minutter er litt i underkant, men definitivt bedre enn ingenting - og på en dag du er slapp og ikke vil trene kan det sies å være ganske bra. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

30 minutter er litt i underkant, men definitivt bedre enn ingenting - og på en dag du er slapp og ikke vil trene kan det sies å være ganske bra. :)

Ja, jeg var kjempefornøyd jeg. :) Absolutt bedre enn ingenting.

Og så fikk jeg sett en episode av The Office samtidig. :D

Skrevet

Og hva mener shit..om 20min. på trimsykkel 4ganger i uka? Greit nok eller? Raske spaserturer utenom.

Skrevet

Ja, jeg var kjempefornøyd jeg. :) Absolutt bedre enn ingenting.

Og så fikk jeg sett en episode av The Office samtidig. :D

Trenger ikke trene når du ser office. Hvis du ler like mye som meg bør latteren brenne mer enn nok kalorier alene. :)

Skrevet

Og hva mener shit..om 20min. på trimsykkel 4ganger i uka? Greit nok eller? Raske spaserturer utenom.

Også det er bedre enn ingenting, men jeg ville gått for lengre sykleturer. 20 minutter er veldig lite.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Trenger ikke trene når du ser office. Hvis du ler like mye som meg bør latteren brenne mer enn nok kalorier alene. :)

Ja, tenk hvor mange kalorier jeg har brent med BÅDE trening og latter, da. Jeg er forundret over at ikke sixpacken vises på magen allerede. ;)

Skrevet

tenkte å lage det imorgen jeg, men har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Er ikke flink på kjøkkenet overhodet.

Skrevet

Også det er bedre enn ingenting, men jeg ville gått for lengre sykleturer. 20 minutter er veldig lite.

Synes jeg også, men er akkurat i gang, blir jo ikke ordentlig svett før helt på slutten. Får øke på etterhvert da.

Skrevet

Ja, tenk hvor mange kalorier jeg har brent med BÅDE trening og latter, da. Jeg er forundret over at ikke sixpacken vises på magen allerede. ;)

Noen runder til med The Office og du har sixpacken før juleribba setter inn. :)

Skrevet

tenkte å lage det imorgen jeg, men har ikke peiling på hvordan jeg gjør det. Er ikke flink på kjøkkenet overhodet.

Vi får lære av Shit..!

Veldig greit å grille i hvertfall, men får se an været til lørdag. Tror nok vi helsteker i panne først og ettersteker i stekovnen. Tilbehør blir bakepoteter, sjampinjongstuing med sjalottløk, broccoli og bernaisesaus. Blir sulten jeg...lenge til lørdag.

Skrevet

Synes jeg også, men er akkurat i gang, blir jo ikke ordentlig svett før helt på slutten. Får øke på etterhvert da.

Hvis du akkurat har begynt er det greit å starte rolig - ikke minst for å unngå å bli drittlei. Kroppen må også tilpasse seg belastningen, og er den utrent er det lurt å begynne relativt forsiktig.

Etter hvert øker du på. F.eks. til 30- og 45 minutter.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Noen runder til med The Office og du har sixpacken før juleribba setter inn. :)

Får ta to episoder i morgen da, siden du er så streng. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...